دوشنبه 26 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرياد الله اکبر و گاز اشک‌آور در خيابان کريم‌خان زند، موج سبز آزادی

با آنکه مهدی کروبی اعلام کرده بود امروز (دوشنبه) تجمعی در حمايت از روزنامه اعتماد ملی در مقابل اين روزنامه برگزار نخواهد شد، از ساعتی پيش خيابان کريمخان زند مملو از نيروهای نيروی انتظامی بود که با لباس فرم در محل حضور داشتند و بی‌پروا به ضرب و شتم مردم و توهين به عابران می‌پرداختند. شاهدان عينی از فرياد الله اکبر از سوی مردم و پرتاب گاز اشک‌آور از سوی پليس خبر می‌دهند.


به گزارش موج سبز آزادی به نقل از يک شاهد عينی، در حدود ساعت ۱۸ در اطراف روزنامه نفرات نيروی انتظامی به فاصله يک قدم ايستاده‌اند و با فاصله کمتری در تقاطع خيابان خردمند، گروهی از لباس شخصی‌ها که به نظر می‌رسد نيروهای وابسته به يک نهاد مشخص مثل دادستانی يا سپاه باشند، مستقر شده‌اند. اين نيروها اغلب ماسک‌های سبز رنگ به صورت دارند، اما از نظر هيکل درشت هستند و در يک نگاه از نظر وضعيت ظاهری به نظر می‌رسد که از نظر بدنی نيروهای دستچين شده‌ای باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين شاهد عينی می‌افزايد: مردم هم مثل همه روزهايی که قرار است اتفاقی بيافتد، در پياده‌روهای اطراف راه می‌روند. جمعيت زياد و فضای خيابان بسيار ملتهب است. به گفته‌ی وی، از آنجا اطراف دفتر روزنامه اعتماد ملی و در خيابان کريمخان زند تعداد نيروهای پليس و لباس شخصی بسيار زياد بود، گروهی از مردم به سمت ميدان وليعصر راه افتادند و سراسر خيابان کريمخان در التهاب است.

اين شاهد عينی همچنين گزارش کرده که گروهی از مردم که در خيابان کريمخان زند به سمت ميدان وليعصر راه می‌رفتند، در تقاطع خيابان حافظ تجمعی ناگهانی شکل داده و فرياد الله اکبر سر دادند. حضور جوانانی که حتی روی خود را نيز نپوشانده بودند، از نکات قابل توجه اين تجمع بود.

منابع ديگری به «موج سبز آزادی» خبر داده‌اند که ماموران برای متفرق کردن جمعيت در خيابان کريمخان زند از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

همزمان برخی منابع نيز به «موج سبز آزادی» گزارش داده‌اند که در خيابان وليعصر حد فاصل ميدان فاطمی تا انتهای خيابان شهيد بهشتی (عباس‌آباد) نيز ماموران پليس حضور پررنگی دارند و در مواردی به ضرب و شتم عابران پرداخته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016