سه شنبه 27 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"ميرحسين کروبی"! اسم رمز وحدت جنبش سبز است! بابک داد

بابک داد
با عبرت از تاريخ و کودتای ٢٨ مرداد و با هوشياری صد در صدی وحدت را پاسداری کنيم و اجازه ايجاد اختلاف بين "ميرحسين کروبی" را ندهيم. با هيچ خدعه و ترفندی، فريب نخوريم و "ميرحسين کروبی" را تحت هيچ شرايطی تنها نگذاريم. پيروزی نزديک است و ما بنا داريم بعد از پيروزی هم از سمبل و نماد وحدتمان "ميرحسين کروبی" حمايت کنيم

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


من از هيچ چيزی به اندازه اختلاف افکنی و تفرقه اندازی در جنبش سبز نمی ترسم! حتی تصور لو رفتن محل اختفاء و احتمال دستگيری و شکنجه ام، مرا اينقدر دچار وحشت نمی کند! ايجاداختلاف بين سران و اهالی جنبش سبز، همه زحمات و دستآوردها و سختيها و خون قربانيان و شکنجه اسيران سبز را بر باد خواهد داد. اين بزرگترين آرزوی کودتاچيان و مقامات نظام است و برای اختلاف افکنی در جنبش سبز از «همه نيروها و سرمايه های خود» استفاده می کند. برای مقامات نظام، هيچ اتفاقی بهتر از اين نيست که جنبش سبز با اختلافات درونی فروبپاشد و آنها هم از هيچ چيزی به اندازه «وحدت» اهالی جنبش سبز نمی ترسند! هر صدايی که وحدت و يکدلی کروبی و ميرحسين و خاتمی و رفسنجانی و علمای شجاعی مثل منتظری و صانعی و ساير حق طلبان را توصيه و تبليغ کند و «يکدلی» را فرياد بزند، «خارچشم» مسئولان نظام است که سالهاست با اختلاف افکنی بين نخبگان و ملت توانسته اند، نيرو و انرژی مخالفان را «خنثی» و بی اثر کنند و بر مسند قدرت نامشروع خود باقی بمانند. اين شيوه منافقانه، روش همه ديکتاتورهاست، اما روشهای نظام کنونی برای ايجاد شکاف و اختلاف در مردم، روشهايی جديد، مدرن، هوشمندانه و دقيق هستند. آنها برای اين کار، سرمايه گذاری کلانی کرده اند. بسياری نيروهای وبلاگنويس و کامنت نويس و هزاران تلفن کننده به شبکه های ماهواره ای را آموزش داده و به انواع اختلاف افکنی و ايجاد شبهه و ترديد و اطلاعات و اخبار غلط و «شايعات هدفمند!» بر عليه رهبران و مؤثرين جنبش سبز، به کاری شبانه روزی و حقوقهای مکفی! مشغول کرده اند. اکنون آنها بيشتر از هميشه، وحدت آقايان کروبی،موسوی و خاتمی و هاشمی را «نشانه» گرفته اند. انرژی نيروهای اپوزيسيون خارج کشور را هم با همين روشهای مزورانه و اختلاف افکنانه «خنثی» می سازند و با بزرگنمائی اختلافاتی «که الان وقتش نيست»، دعواهای کاذب را براه انداخته و يا با «تحريک منافقانه» احزاب اپوزيسيون، به هدفشان يعنی خنثی کردن انرژی نيروها «توسط خودشان!» می رسند. اين روزها نشانه های شوم ايجاد اختلاف بين موسوی و کروبی بيشتر شده اند. برخی از خناسان، سعی دارند يکی را بر ديگری متمايز کنند يا بکوبند. البته کسی منکر تفاوتهای شخصی و برخی ديدگاههای سياسی و روشهای مبارزاتی اين دو بزرگمرد نيست و روشنگری درباره اين تفاوتها،کار بدی نيست؛ مشروط بر اينکه در راستای تحکيم اتحاد و همسوئی آنان باشد. نکند مطلب ما حاوی «تمايز» يکی بر ديگری باشد و ناخودآگاه به ايجاد بدبينی و اختلاف افکنی (هدف نظام) کمک کنيم. تاريخ معاصر و بخصوص قضايای کودتای ٢٨ مرداد و ايجاد شکاف و اختلافات بين «مصدق - کاشانی» مقابل روی ماست. نگذاريم کليد پيروزی جنبش سبز، يعنی «وحدت» را از ما بدزدند. خوشبختانه اين هوشياری عالی درموسوی وکروبی وجود دارد و به خوبی، فعاليتهای همديگر را حمايت و «هم پوشانی» می کنند.
خبر بد برای مقامات نظام نامشروع، اين است که کروبی و موسوی بر يک «هدف واحد» هم قسم و يکدل و متحد شده اند. خبر بدتر که لرزه بر اندام مقامات نظام انداخته، «تقسيم کار» آگاهانه و هوشمندانه بين آقايان کروبی و موسوی و وحدت بی نظيرشان در انجام موازی کارهاست! و باز خبر بدتر برای رهبری و کودتاچيان اين است که با دستگيری يا تعرض به هريک از اين شخصيتها و بزرگان سبزانديش ديگر، با دست خود «شيشه عمر نظام» را خواهند شکست و طرفداران «متحد و يکدل» اين بزرگواران، يکصدا به قيامی عمومی دست خواهند زد. من از روز اعلام نامزدی ميرحسين موسوی و هفته ها قبل از انتخابات، بر «حمايت همزمان» از موسوی و کروبی تأکيد داشتم و واژه ترکيبی «ميرحسين کروبی» را برای اين حمايت همزمان ابداع نمودم، که خيلی زود سر زبانها افتاد. آن شعار تازه مربوط به فضای رقابتی انتخابات بود و به منظور تجميع و اتحاد «مخالفان احمدی نژاد» طراحی شده بود.هرچند موسوی و کروبی در همان دوران رقابتها، شرافتمندانه و دوستانه رقابت کردند و محبوبيتشان نزد مردم صدچندان شد. حالا که دوران رقابتهای انتخاباتی تمام شده،ما به اتحاد و يکدلی بيشتری نيازمنديم. هرکسی که سخنش بوی تفرقه اندازی بدهد، حتی اگر در ظاهر خودش را طرفدار يکی از اين دو عزيز نشان دهد،«وحدت مقدس» جنبش سبز را نشانه گرفته و در راستای اهداف تفرقه افکنانه مقامات نظام کار می کند. با عبرت از تاريخ و کودتای ٢٨ مرداد و با هوشياری صد در صدی وحدت را پاسداری کنيم و اجازه ايجاد اختلاف بين «مير حسين کروبی» را ندهيم. با هيچ خدعه و ترفندی، فريب نخوريم و «ميرحسين کروبی» را تحت هيچ شرايطی تنها نگذاريم. پيروزی نزديک است و ما بنا داريم بعد از پيروزی هم از سمبل و نماد وحدتمان «ميرحسين کروبی» حمايت کنيم.

پی نوشت
برخی خوانندگان عزيز، برای حمايت از من و ترجيح آوارگی و خانه بدوشی برای نوشتن و دفاع از حقانيت مردم و مظلوميت قربانيان و انعکاس صدای مظلومانه مردم، صفحه ای در «فيس بوک» ايجاد کرده اند. ضمن قدردانی از همه آنها و شما، اگر خواستيد عضو اين جمع «حاميان معنوی» باشيد، به اين صفحه برويد و عضو شويد (صفحه شخصی «بابک داد» در فيس بوک را هم يکی از دوستان عزيزم ساخته که راستش خودم هم آدرس «لينکش» را ندارم که اينجا اعلامش کنم! ولی با جستجوی نام من در فيس بوک، ظاهرا" می توانيد آن صفحه را هم بيابيد و آدرسش را به من هم بدهيد! و عضو جمع دوستان شويد. «نکته مهم» اين است که نظرات من، فعلا"فقط در وبلاگم «فرصت نوشتن٢» (www.babakdad.blogspot.com) منتشر می شوند و بعد توسط دوستان و دهها هموطن ديگر منتشر و تکثير می شوند، که از همگی آنان سپاسگذارم. واما نشانی صفحه«حاميان بابک داد»چنين است. اگر خواستيد عضوش شويد:
www.facebook.com/group.php?gid=123300322650


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016