چهارشنبه 28 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ديدار اعضای کميته شورای عالی امنيت ملی با نبوی، سحرخيز، قوچانی و ابطحی: همه چيز خوب و مناسب است! فارس

خبرگزاری فارس: کميته پيگيری وضعيت بازداشت‌شدگان اخير در جريان بازديد روز گذشته خود از زندان اوين ، ملاقات‌‌های جداگانه‌ای با بهزاد نبوی، عيسی سحرخيز، محمد قوچانی و محمدعلی ابطحی داشت.

پرويز سروری نماينده مردم تهران و سخنگوی هيئت رسيدگی به بازداشت های اخير در دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی در گفتگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، به تشريح روند بازديد کميته متبوعش از زندان اوين و ديدار با بهزاد نبوی، عيسی سحرخيز، محمد قوچانی، محمد علی ابطحی و عده‌ای ديگر از بازداشت‌شدگان پرداخت.
وی گفت :در ادامه مأموريتی که هيئت شورای عالی امنيت ملی در دستور کار داشته و به خصوص پس از تأکيد رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمينه وقايع اخير ،اين کميته برای پيگيری وضعيت بازداشت‌شدگان اخير، روز گذشته از زندان اوين ديدار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سروری با بيان اينکه در اين ديدار پس از بازديد از بندهای مختلف با برخی از بازداشت‌شدگان حوادث اخير و نيز ۶ خانم بازداشت شده ديدار داشتيم، افزود: اين افراد سؤالاتی را از کميته پيگيری بازداشت‌شدگان در شورای عالی امنيت ملی داشتند که به پرسش‌های آنان به دقت پاسخ داده شد. در عين حال اين متهمان از وضعيت رفاهی، بهداشتی و برخورد مأموران زندان ابراز رضايت می‌کردند.
وی اضافه کرد: آنان تأکيد داشتند، رسيدگی به اتهاماتشان هرچه سريعتر انجام شود.

زندان اوين از استانداردهای لازم برخودار است

سخنگوی کميته پيگيری وضعيت بازداشت‌شدگان اخير در شورای عالی امنيت ملی همچنين گفت که پس از سؤال از بازداشت‌شدگان درخصوص وضعيت زندان، مشخص شد که زندان از لحاظ مختلف با استانداردهای لازم همسويی دارد و مشکل خاصی وجود ندارد.
وی با اشاره به ديدار اعضای کميته مذکور با ابطحی، نبوی، قوچانی و سحرخيز از متهمان اغتشاشات اخير، گفت: اين بازداشت‌شدگان نسبت به وضعيت رفاهی و بهداشتی زندان نظر مساعدی داشتند و معتقد بودند که شرايط فعلی از استانداردهای لازم برخوردار است.
سروری با اشاره به سؤالات اعضای اين کميته از متهمان فوق، اضافه کرد: از نظر بهداشت و رفتار زندانبانان همگی بازداشت‌شدگان ابراز رضايت داشتند اما در عين حال خواستار آن بودند که هر چه سريعتر وضعيت‌شان روشن شود.

سحرخيز: از وضعيت بهداشتی زندان و بازجويی‌ها رضايت دارم

وی به سخنان سحرخيز در اين ديدار اشاره و خاطرنشان کرد: سحرخيز گفت در زمان دستگيری به نوعی آسيب ديده است که ما قول بررسی آن را داديم که به آن رسيدگی کنيم . اين در حالی بود که وی وضعيت بازجويی خود را مناسب توصيف کرد و نسبت به وضعيت بهداشتی، رفاهی و تغذيه‌ زندان نيز رضايت داشت.

ابطحی: اظهاراتم در دادگاه نشات گرفته از اعتقاداتم است

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ديدار با ابطحی را نيز صميمی برشمرد و گفت: ابطحی معتقد بود نظراتی را که وی در دادگاه اعلام کرده حداقل نظراتش بوده است چرا که تنها نيم ساعت قبل از دادگاه خود متوجه شده که می‌تواند مطالبش را در دادگاه اعلام کند. از اين‌رو وی اعلام کرد که اگر زمينه مناسب‌تری پس از آزاد شدن ايجاد شود حتماً مطالب بيشتری را با رسانه‌ها و مردم مطرح خواهد کرد.
به گفته سروری ابطحی در اين ديدار اصرار داشت مطالبی را که در دادگاه عنوان کرده نه تنها اظهاراتش بلکه اعتقادات وی بوده است.
اين نماينده مجلس افزود: در ديدار از زندان اوين مشخص شد که ابطحی روابط صميمانه‌ای با مسئولان زندان برقرار کرده و ارتباطش بر پايه مباحث عاطفی بوده که اين امر بيانگر رضايت وی از وضعيت خود در زندان است اگرچه زندان فی‌نفسه برای انسان محدوديت ايجاد می‌کند اما امکانات زندان اوين در حد مطلوب است.

بهزاد نبوی: برخورد مسئولان زندان با من مقبول است

وی با اشاره به ديدار نمايندگان با بهزاد نبوی خاطرنشان کرد: نبوی همچون ديگر زندانيان گفت که با توجه به آنکه در گذشته نيز در زندان بوده، وضعيت بازداشتگاهش از نظر بهداشتی و رفاهی و نيز برخورد مأموران و مسئولان زندان با وی قابل قبول است.
سخنگوی کميته پيگيری وضعيت بازداشت‌شدگان اخير در شورای عالی امنيت ملی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار فارس با اشاره به مراجعه و ادعای مادر يکی از افرادی که اخيرا بازداشت موقت بوده، مبنی بر اينکه با فرزندش رفتار بدی شده‌است، گفت: اعضا با اين مادر گفتگويی داشت و به وی قول داده شد که به نگرانی‌های وی پاسخ داده شود اما با توجه به اين موضوعات اين مادر نظرات خود را به رسانه‌ها ارائه کرده که نشان دهنده سياسی بودن اين ادعاها است.
سروری تأکيد کرد: در اين ديدار با توجه به اين که خود فرد حضور نداشت و مادر وی هيچ مستندی در رابطه با رفتار بد با فرزندش مطرح نکرد؛ اما کميته يقيناً اين موضوع را پيگيری می‌کند.
وی افزود: يقيناً پشت صحنه اين مسائل، التهاب‌آفرينی برای کشور است تا جای مدعی با متهم‌کننده عوض شده و از نظام اسلامی وجهه بدی به تصوير کشيده شود.
نماينده مردم تهران در خانه ملت با تأکيد براينکه سخنان اين خانم اگرچه غيرقابل قبول بود اما اين موضوع بررسی خواهد شد، افزود: اين خانم مدعی بود فرزندش از يکی از مراکز آموزش عالی اخراج شده اين در حالی است که تا مادامی که فرد سابقه نداشته باشد از جايی اخراج نخواهد شد از اين‌رو در حال نامه‌نگاری با اين مرکز آموزش عالی هستيم تا از صحت و سقم آن مطلع شويم.
وی همچنين گفت که در خصوص فرد مذکور از نهادهای اطلاعاتی و امنيتی استعلام به عمل آمده اما تاکنون اين نهادها اعلام کرده‌اند که در بين بازداشت‌شدگان فرد مذکور قرار نداشته است از اين‌رو معتقدم در اين زمينه اراده سياسی وجود دارد تا برای کشور ايجاد التهاب کند.

از کروبی خواستيم مستنداتش را ارائه کند

سروری در پايان با اشاره به ادعای اخير کروبی که موجب هجمه عليه نظام اسلامی ايران شد، گفت: از وی خواسته شده تا مستندات خود را به کميته پيگيری وضعيت بازداشت‌شدگان اخير ارائه کند تا به آن رسيدگی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016