سه شنبه 3 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبدالله رمضان زاده: به نحو بدی بازداشت شدم، از چيزی خبر ندارم، به عنوان يک اصلاح طلب مواضعم روشن است، ايرنا

به گزارش خبرنگار قضايی ايرنا رمضان زاده پس از اتمام جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: من دو سه ساعت بعد از اعلام نتايج انتخابات يعنی در شب ۲۳ خرداد دستگير شدم و از چيزی خبر ندارم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين سوال که نظرتان در مورد اظهارات دوستانتان در جلسات دادگاه چيست، گفت: هرکس راجع به خودش حرف می زند و من نيز به عنوان يک اصلاح طلب مواضعم روشن است با هر کار غير قانونی توسط هرفردی مخالفم.
اين عضو ارشد جبهه مشارکت ايران اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه آيا به نظر شما در انتخابات ۲۲ خرداد تقلبی صورت گرفته است يا خير، گفت:‌ در سخنرانی هايم بارها نظرم را مطرح کرده ام و نظرم عوض نمی شود، هر وقت مشارکت مردم به حداکثر برسد تقلب غير ممکن است.
خبرنگاران از رمضان زاده پرسيدند، به نظر شما مشارکت حداکثری بود؟ وی گفت: بله حداکثری بود.
اين عضو جبهه مشارکت از نحوه بازداشت خود انتقاد کرد و گفت: من دو سه ساعت بعد از انتخابات در حاليکه همراه پسرم بودم در خيابان سرباز به نحو بدی بازداشت شدم.
رمضان زاده تاکيد کرد: من يک اصلاح طلب و طرفدار جمهوری اسلامی ايران هستم و خانواده ام نيز طرفدار جمهوری اسلامی ايران است، من برای جمهوری اسلامی تلاش می کنم.
رمضان زاده افزود: در يکی از مناطق کرد نشين بعد از سخنرانی ام يکی به کردی به من گفت که شما مزدور جمهوری اسلامی هستيد و من نيز گفتم بله هستم.
عبدالله رمضان زاده اصلاتا کرد و پدرش از اهالی بيجار می باشد وی در دوره اول دولت اصلاحات استاندار کردستان بود.
وی در بخش ديگری از سخنانش در جمع خبرنگاران گفت: ما مخالف دولت نهم بوديم اما طرفدار جمهوری اسلامی ايران هستيم و اگر در دولت دهم نيز همان روند دولت نهم ادامه يابد ما مخالفت می کنيم.
عضو جبهه مشارکت با اشاره به سوابق و پيشينه اش مبنی بر حضور در دفاع مقدس و شرکت در عمليات مختلف گفت: من طرفدار جمهوری اسلامی هستم و اشتباه دستگير شده ام.
رمضان زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا درباره نحوه رفتار با وی در زندان گفت: اين هفتاد و چهارمين روزی است که در زندان انفرادی هستم و به رغم آنکه نحوه بازداشت من خوب نبوده اما رفتار بازجويان و زندانبانان با من خوب بوده است.
وی به خبرنگار ايرنا گفت: لطفا به خانواده ام اطمينان بدهيد با من بد برخورد نشده است.از همه کمتر توانسته ام به خانواده ام تلفن بزنم ولی انصافا با من برخورد بدی نشده است.
وی اضافه کرد که تاکنون توانسته چهار بار با خانواده اش تلفنی صحبت کند.
وی درباره کيفرخواست عمومی که از سوی دادستان تهران صادر شده است، گفت: من با کيفرخواست عمومی مخالفم زيرا اين يک اختلاف درونی بين جناح های سياسی بود و نبايد به حساب جناح های سياسی با نظام گذاشته شود.
رمضان زاده گفت: من مخالف شيوه های اجرايی دولت نهم هستم و اين ربطی به نظام ندارد.
رمضان زاده تاکيد کرد: من با کيفرخواست دادستان که بخواهد يک جناح را در مخالفت با نظام قرار دهد، مخالفم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016