چهارشنبه 4 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار دانشجويان و دانش‌آموختگان ليبرال دانشگاه های ايران با خانواده عبدالله مومنی: افزايش نگرانی‌ها نسبت به سلامت مومنی، بامداد خبر

* عبدالله در آخرين ديدار با خانواده‌اش، از غذا نخوردنش برای روزهای متوالی خبر داده بود

بامدادخبر: فاطمه آدينه‌وند، همسر عبدالله مومنی در ديدار جمعی از اعضای سازمان دانشجويان و دانش‌آموختگان ليبرال دانشگاههای ايران، نگرانی شديد خود را از وضعيت نامعلوم همسرش اعلام کرد.

در اين ديدار که سه‌شنبه‌شب و به منظور ادای احترام دانشجويان و دانش‌آموختگان ليبرال دانشگاههای ايران، به سالها پايداری عبدالله مومنی و خانواده‌اش در "راه اعتلای جنبش دانشجويی و دموکراسی‌خواهی ايران" صورت گرفت، خانوم آدينه‌وند با تاکيد بر بی‌خبری کامل از همسرش پس از آخرين ملاقات در بيست‌و‌دو روز قبل، نگرانی شديد خود را نسبت به سلامت عبدالله مومنی اعلام کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی که در عين حال از روحيه مناسبی -که ناشی از صبر و استقامت اين همسر فداکار است- برخوردار بود، به آخرين ديدارش با عبدالله اشاره کرد که با محاسن و موهای بلند و سفيدشده و صورتی به شدت لاغر و تکيده به سختی قابل شناسايی بود و توان ايستادن بر پاهايش را نداشت و وقتی از عبدالله دليل لاغر شدنش را پرسيده از غذا نخوردنش برای روزهای متوالی خبر داده است.

فاطمه آدينه‌وند با اشاره به حال و روز عبدالله مومنی در آن ديدار، عدم حضور همسرش در دادگاه نمايشی روز دوشنبه را در حالی‌که تقريبا همه‌ی زندانيان سرشناس در آن حاضر بودند دليلی ديگر برای نگرانی از وضعيت سلامت وی عنوان کرد و خواستار آن شد که دستگاه قضايی و به ويژه دادستان تهران نسبت به رفع اين نگرانی اقدام کنند.

در اين ديدار، اعضای سازمان دانشجويان و دانش‌آموختگان ليبرال دانشگاههای ايران نيز با تاکيد بر رابطه دوستانه و برادرانه خود با عبدالله مومنی، وی را مهمترين يار و ياور خود در اين سالها دانسته و اعلام کردند که مسووليت سلامت مومنی با قوه قضائيه و شخص آيت‌الله لاريجانی است و هرگونه تلاش و اعمال فشار برای اعتراف‌گيری از او، پروژه‌ای سوخته و نخ‌نما شده می‌باشد.

در پايان اين ديدار به پاس کوشش‌های عبدالله مومنی در "راه دموکراسی و مبازره با تماميت طلبی"، لوح تقديری از سوی دانشجويان و دانش‌آموختگان ليبرال دانشگاههای ايران، به حميدرضا مومنی به نمايندگی از پدر دربندش تقديم شد.

متن اين تقديرنامه که توسط يکی از اعضای شورای مرکزی اين سازمان خوانده شد، بدين شرح است:

جناب آقای عبدالله مومنی
با اهداء سلام و احترام

کوشش‌های شما در راه اعتلای جنبش دانشجويی و دموکراسی‌خواهی ايرانيان، هرگز از ياد و خاطره اين سرزمين، پاک نخواهد شد و سال ها رنج، صبر و زندان، گواهی بر ايمان تزلزل‌ناپذير جنابعالی بر ارزش‌های والايی همچون آزادی، دموکراسی و حقوق بشر است.

دانشجويان و دانش آموختگان ليبرال دانشگاه های ايران، همواره با افتخار، خود را در کنار خانواده صبور مومنی می داند که فرزندی را برای دفاع از مام ميهن و اينک نيز فرزندی ديگر را در راه دموکراسی و مبازره با تماميت طلبی تقديم کرده است.

ما همواره خود را قدردان حضرتعالی می دانيم و اميد آنکه در کنار يکديگر به آن اهداف والا دست يابيم.

با احترام مجدد

دانشجويان و دانش آموختگان ليبرال دانشگاه های ايران
شهريور هشتاد و هشت


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016