شنبه 7 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقامات دانشگاه آکسفورد برای بار دوم خواستار آزادی محمدرضا جلايی پور شدند، موج سبز آزادی

مقامات دانشگاه آکسفورد برای بار دوم خواستار آزادی محمدرضا جلايی پور شدند، نوروز
رياست کالج سنت آنتونی دانشگاه آکسفورد برای بار دوم در طی ۷۰ روز گذشته ، در نامه ای خطاب به رهبر ايران خواستار آزادی محمدرضا جلايی پور، دانشجوی دکتری اين دانشگاه شد.

به گزارش نوروز، رياست دانشگاه آکسفورد و رياست کالج دانشگاه آکسفورد دو ماه پيش در نامه ای خطاب به رياست قوه قضائيه، آيت الله شاهرودی، خواستار آزادی اين دانشجوی خود شده بودند، اما از آنجايی که به اين نامه ها ترتيب اثری داده نشد، بار ديگر کالج سنت آنتونی دانشگاه آکسفورد در نامه ای خطاب به رهبر ايران، ضمن ابراز نگرانی از وضعيت تحصيلی اين دانشجو خواستار آزادی وی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين نامه آمده است: « جلايی پور تا کنون اقتخارات زيادی در ايران برای تحصيلات خود کسب کرده و هم اکنون دانشجوی دکتری در دانشگاه آکسفورد است و در اينجا نيز دانشجوی ممتازی است. حبس او به تحصيلاتش صدمات جديی وارد می‌کند» ، .:

متن کامل اين نامه که يک نسخه از آن به همراه ترجمه در اختيار سايت نوروز قرار گرفته به شرح زير است:

۲۴ اوت ۲۰۰۹ (معادل دوم شهريور ماه ۱۳۸۸)

حضور محترم آيت الله سيدعلی خامنه ای
من به عنوان رئيس سنت انتونی کالج از طرف يکی از داشجويان اين کالج، محمدرضا جلايی پور، که درتاريخ ۱۷ ژوئن ( ۲۷ خردادماه ۱۳۸۸) در فرودگاه تهران بازداشت شده است، اين نامه را برای شما می نويسم. همۀ ما در کالج، اساتيد، کارمندان و دانشجويان به شدت از اين بازداشت نگران هستيم. اين نگرانی بزرگی است برای تمام خويشاوندان و دوستان او و مایۀ تأسف عميق تمام کسانی است که به عدالت و انصاف نظام حقوقی ايران اعتماد داشته اند. حمدرضا علی رغم اينکه يک دانشجوی ممتاز، جوان و جدی است که مايه افتخار و مباهات سيستم آموزشی ايران است، اما قادر به ادامه تحصيلات خود نيست. او تا کنون اقتخارات زيادی در ايران برای تحصيلات خود کسب کرده و هم اکنون دانشجوی دکتری در دانشگاه آکسفورد است و در اينجا نيز دانشجوی ممتازی است. حبس او به تحصيلاتش صدمات جديی وارد می‌کند.
او در ايران جهت انجام تحقيقاتش حضور يافته و از حق خود به عنوان يک شهروند مسئول برای شرکت در مباحث سياسی و پويش سياسی استفاده کرده است. در هيچ زمان او از قانون تخطی نکرده و يا تشويق و تحريک به تخطی از قانون نکرده و يا حرف غيرقانونی نزده است.
در روز چهارشنبه، ۱۹ اوت (معادل ۲۸ مرداد)، يک قاضی در تهران دستور آزادی محمدرضا را به شرط تأمين قراری در حدود دويست هزار دلار صادر کرد. خانوادۀ او مبلغ قرار را پرداخت کرد و آنها را جهت تحويل او به زندان اوين راهنمايی کردند. آنها آنجا رفتند و به مدت يازده ساعت بيرون زندان منتظر بودند. او آزاد نشد و هيچ گونه توضيح رسمی به خانوادۀ او داده نشد. برادر او جمعاً ۴۸ ساعت در آنجا منتظر ماند. در اين زمان به او گفتند که روز شنبه، ۲۲ اوت بازگردد. آنها اين کار را انجام دادند ولی اين بار به آنها گفته شده است که دادستان تهران دستور داده است که او آزاد نشود. تا آنجايی که آنها مطلع هستند، بر سر پروندۀ او بين مقامات قضايی و امنيتی اختلاف است.
به عنوان رئيس کالج او، از جانب تمام اعضای کالج، من از شما مصرانه می خواهم که پروندۀ او را بررسی کنيد، تا حکمت و رافتی که بايد جز تمام نظام های حقوقی باشد را به نمايش بگذاريد و فوراً او را آزاد کنيد تا او بتواند به تحصيلات خود ادامه دهد و همچنان برای ايران افتخارآفرينی کند.

با احترام
مارگارت مک ميلان
رئيس کالج سنت آنتونی آکسفورد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016