شنبه 14 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون سياسی سپاه: براندازان نظام، سپاه را مزاحم خود می‌بينند، سپاه نيوز

گروه‌هايی که خواسته‌های نامشروعشان در جهت براندازی نظام قرار دارد سپاه را مزاحم خواسته‌های شوم خود می‌بينند و برای آنکه ضريب موفقيت خود را بالا ببرند در اقدامات مقدماتی خود تضعيف چنين نهادی را در دستور کار قرار می‌دهند.

سپاه ‌نيوز - سردار يدالله جوانی معاون سياسی سپاه پاسداران با اشاره به ارتباط گسترده تخريب‌های قبل از انتخابات عليه سپاه با آشوب‌های پس از انتخابات گفت: امروز کاملاً روشن شده است که شدت گرفتن حجم تخريب‌ها در ايام قبل از انتخابات، برای از ميدان خارج کردن سپاه و بالا بردن ضريب موفقيت آشوب‌طلبان بود، ولی آنان فهميدند سپاه اجازه تعدی به اصول انقلاب را به هيچ جريان و گروهی نخواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


‌سردارجوانی افزود: آنان به خوبی فهميده‌اند آن مجموعه‌ای که به طور سازمان يافته وجود دارد و می‌تواند انقلاب را در مقابل خطرات حفظ کند سپاه پاسداران است. البته اين به معنای ناديده گرفتن ساير مجموعه‌ها نيست، ليکن سپاه به خاطر فلسفه وجودی خود برای دفاع از انقلاب کارآيی خود را نشان داده است و اين واقعيتی است که دوست و دشمن به آن معترف هستند.
وی ادامه داد: طبيعی است وقتی که سپاه از چنين قابليت و ظرفيتی برخوردار باشد گروه‌هايی که خواسته‌های نامشروعشان در جهت براندازی نظام قرار دارد اين مجموعه را مزاحم خواسته‌های شوم خود می‌بينند و برای آنکه ضريب موفقيت خود را بالا ببرند در اقدامات مقدماتی خود تضعيف چنين نهادی را در دستور کار قرار می‌دهند.
وی در پاسخ به شبهه‌هايی که از سوی برخی گروه‌ها مبنی بر خطر تک صدايی شدن جامعه در صورت برخورد قاطع با ساختارشکنان مطرح می‌شود، اين گونه شبهه افکنی‌ها را از القائات گروه‌های برانداز و ترس آنان از برملا شدن خيانتشان ارزيابی و خاطرنشان کرد: بين اينکه نظام، فضای گردش قدرت در ميان نخبگان و ديدگاه‌های مختلف را که چارچوب کل نظام را پذيرفته‌اند فراهم کند و‌ اينکه بپذيريم ساختار شکنان برای اقدامات براندازانه خود آزادی عمل داشته باشند تفاوت بسياری وجود دارد. معاون سياسی سپاه يادآور شد: اساساً وفاق ملی حول يک محور مشخص امکان تشکيل خواهد يافت که در نظام ما ولايت فقيه و قانون اساسی ارکان اين محور هستند و هر گروهی که داعيه فعاليت‌ سياسی داشته باشد بايد حول اين محور به فعاليت بپردازد. اگر نظام بپذيرد که گروه‌های ساختار شکن آزادانه و بدون التزام به اين محور به فعاليت بپردازند آن گاه به دليل ساختار شکنی‌های متعدد اساساً ثبات نظام سياسی موجود در مخاطره قرار خواهد گرفت و ديگر وفاقی دست نخواهد داد.
سردار جوانی افزود: اگر در دوران اصلاحات با فتنه رو به رو بوديم، امروز به تعبير مقام معظم رهبری با فتنه‌ای عميق روبه رو هستيم، به طوری که حتی بعضی نخبگان نيز در تشخيص خود با مشکل مواجه شده‌اند.
وی همچنين موقعيت کنونی کشور را نبرد در صحنه جنگ نرم ارزيابی کرد و ادامه داد: امروز ديگر بحث تهديد نرم مطرح نيست، بلکه ما وارد جنگ نرم شده‌ايم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016