شنبه 14 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد هاشمی در واکنش به لغو مراسم احيا: متاسفانه مساله برخورد با انديشه‌های امام در چند سال اخير شدت گرفته است، ايلنا

- امام مردم را همه چيز می‌دانستند ، ولی امروز متاسفانه شاهديم که برخی رسانه‌ها حيثيت مردم را به بازی می‌گيرند و هتک حرمت می‌کنند
- در جامعه‌ای که امام و حرم امام مصونيت ندارد، معلوم نيست انقلاب به کجا می‌رود.

ايلنا: عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر لغو برنامه‌های حرم امام (ره) براثر فشارهای سياسی رخ داده باشد ديگر انسان نمی‌داند چه بايد بگويد .در جامعه‌ای که امام و حرم امام مصونيت ندارد،معلوم نيست انقلاب به کجا می‌رود.
محمدهاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، در‌تحليل خود از لغو مراسم شب‌های احيا در حرم مطهر حضرت امام با اظهار تاسف از اين اتفاق گفت: متاسفانه اين اقدام بسيار سوال برانگيز است، چرا که امام ريشه اين نظام و انقلاب است و اگر تعرضی به جايگاه ايشان و حرم وی صورت بگيرد ،هزينه‌ای مضاعف برای کشور دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه نمی‌دانم اين اتفاق به چه علتی رخ داده است، گفت: ولی اگر اين اتفاق براثر فشارهای سياسی رخ داده باشد ديگر انسان نمی‌داند چه بايد بگويد . در جامعه ای که امام و حرم امام مصونيت ندارد،معلوم نيست انقلاب به کجا می‌رود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد اينکه برخی اين نوع برخوردها را رويارويی تفکر انجمن حجتيه با تفکر امام می‌دانند، تصريح کرد: من اين اتفاقات را مختص به تفکر حجتيه نمی‌دانم . متاسفانه مساله برخورد با انديشه‌های امام در چند سال اخير شدت گرفته است. مثلا امام در وصيت نامه خود بارها تاکيد کردند که نيروهای نظامی وانتظامی نبايد وارد سياست شوند، ولی ما ديديم برای دوره قبل مجلس تفسير شورای نگهبان از اين مساله برعکس شد و امروز نيز در ترکيب مديريت عالی کشور در سطوح مختلف هيچ توجه‌ای به اين نصيحت و توصيه نشده است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر اينکه امام (ره) در مورد حفظ آبرو و حيثيت و عرق مردم توصيه‌های موکدی داشتند، خاطرنشان کرد: امام مردم را همه چيز می‌دانستند ولی امروز متاسفانه شاهديم که رسانه‌هايی حيثيت مردم را به بازی می‌گيرند و هتک حرمت می‌کنند .
هاشمی با تاکيد بر اينکه امام نسبت به حفظ دستاوردهای نظام تاکيد داشتند،تصريح کرد: متاسفانه امروز خيلی راحت همه دستاوردهای نظام بعد از انقلاب زير سوال می‌رود و در انتخابات و مناظره‌ها ديديم که همه دستاوردهای دولت‌های گذشته زير سوال رفت و شخصيت‌های نظام به سو استفاده متهم شدند و اين رويه امروز به سکه رايجی تبديل شده است.
مسوول کميته سياسی حزب کارگزاران سازندگی با انتقاد از شرايط اقتصادی کشور گفت: امروز می‌بينيم که چگونه قيمت‌ها بالا می‌رود و مردم در تامين نيازهای اوليه خود با مشکل روبرو هستند .
هاشمی با بيان اين اعتقاد که خيلی وقت است که همه چيز را زير پا می‌گذارند، تصريح کرد: شنيده‌ام امسال می‌خواهند روز قدس که مبدع آن امام (ره) بودند را تبديل به هفته قدس کنند و متاسفانه اين تفکری تا جايی که جرات می‌کند مسايلی که مربوط به امام است را از حيض انتفاع می‌اندازد واين مختص انجمن حجتيه نيست.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان تاکيد کرد: شرايط فعلی کشور، فشارهايی که بر روی مردم وجود دارد و بی توجهی به مسايل کشور، همگی خلاف انديشه‌های امام و تاکيد ايشان بر لزوم حفظ جايگاه مردم می‌باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016