چهارشنبه 18 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه کمپين دفاع از حقوق بشر در ايران در باره بازداشت مسئولين کميته های پيگيری حوادث اخير ستاد های انتخاباتی موسوی و کروبی

پلمپ دفاتر گروه های تحقيق در باره بازداشت ها، زندانيان، آسيب ديدگان و کشته شدگان حوادث بعد از انتخابات به دستور مقامات دولتی

۱۸ شهريورماه ۱۳۸۸- دفاتر سه گروه فعال درزمينه حقيقت يابی و پيگيری وضعيت بازداشت شدگان، زندانيان و کشته های حوادث بعد از انتخابات که دو تا از اين دفاتر وابسته به ستادهای انتخاباتی بودند، به دستور دادستان عمومی تهران پلمپ شدند. دفاتر انجمن دفاع از حقوق زندانيان، کميته پيگيری بازداشت شدگان وابسته به ستاد انتخاباتی مير حسين موسوی و کميته پيگيری بازداشت شدگان وآسيب ديدگان ستاد انتخاباتی مهدی کروبی سه دفتری هستند که در ۲۴ ساعت گذشته پلمپ شدند. فعالان مسئول اين دو کميته پييگری نيز بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ارون رودز؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در اين باره گفت:" اين بازداشت ها و پلمپ های خودسرانه که منشاء سياسی دارند، نيت دولت را در قطع خشونت بار منابع اطلاعاتی نشان می دهد چرا که اين منابع می توانند منجر به محکوم شدن دولت بشوند." به گفته رودز "اين تلاش ها برای پنهان کردن حقيقت با شکست مواجه خواهد شد و در عين حال گويای اين هستند که مقامات ايرانی چيزی برای پنهان کردن دارند."
در روز ۱۶ شهريورماه در ساعت ۲و نيم بعدازظهر، نيروهای امنيتی بدون هيچگونه احضاريه ای به دفتر ستاد موسوی حمله کردند که در آنجا کميته پيگيری وضعيت بازداشت شدگان، اطلاعات مربوط به کسانی که در جريان حوادث اخير بازداشت شده اند آسيب ديده اند را جمع آوری و مستند می کند و مبادرت به انتشار انها می کند. ماموران همه اسناد و اموال دفتر را بدون اينکه از آنها صورت برداری کنند مصادره کردند. بدنبال آن دکتر علی بهشتی؛ مسئول کميته پييگری ستاد موسوی، در رور ۱۷ شهريور ماه بازداشت شد. اين کميته قبلا اسامی ۷۲ نفر از کسانی را که در حوادث اخير کشته شده بودند، منتشر کرده بود.
در ساعت ۳ بعد ازظهر روز ۱۷ شهريورماه، نيروهای دادستانی وارد دفتر مهدی کروبی شدند و همه ساختمان را تفتيش کرده، همه اسناد، فيلم ها، سی دی ها و کامپيوترها را بردند. دفتر مهدی کروبی يکی از مکان های اصلی ای است که قربانيان خشونت های اخير و خانواده های انها در مورد بازداشت ها، ناپديد شدگان، کشته شدگان و مجروحين خود به آنجا مراجعه می کردند و اکنون همه اطلاعات در اختيار دولت قرار گرفته است. در هفته های اخير، کروبی مستندات بيشماری از خشونت ها، از جمله تجاوز های جنسی، کشتارها، و ضرب و شتم ها را منتشر کرده بود. ماموران از همه همکاران دفتر بازجويی کردند و اسامی اعضای کميته پيگيری را فهرست کردند. آنها سپس همه را از دفتر خارج کرده و دفتر را پلمپ کردند. مرتضی الويری؛ يکی از مشاورين اقای کروبی، و مسئول پيگيری خشونت های اين کميته نيز در روز ۱۷ شهريور ماه در حاليکه مشغول مصاحبه مطبوعاتی بود بازداشت شد.
همچنين در روز ۱۷ شهريور ماه، دفتر انجمن دفاع از زندانيان به دستور دادستان عمومی تهران و با حمله لباس شخصی ها پلمپ شد. اين انجمن که بعنوان سازمان غير دولتی ای در سطح بين المللی شناخته شده است که عماد الدين باقی؛ مدافع پيشگام حقوق بشر از موسسين آن است، توسط خانم فريده غيرت مديريت می شود و دهها حقوقدان و اعضای جامعه مدنی عضو اين انجمن هستند.
بعلاوه، محمد داوری؛ مسئول وب سايت حزب اعتماد ملی نيز در روز ۱۷ شهريور ماه بازداشت شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016