یکشنبه 22 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس کميسيون آموزش مجلس: دانشجوی ستاره دار نداريم، دانشجوی مخرب جايی در دانشگاه ندارد، مهر

رئيس کميسيون آموزش مجلس با رد ديدار با داوطلبان کنکور ارشد که مدعی ستاره دار بودن هستند گفت: هيچگاه ستاره دار نداشته ايم و در کنکور ارشد امسال ممکن است تنها ۱۰ نفر وجود داشته باشند که مشکلاتی در حوادث اخير ايجاد کرده باشند اما ستاره دار نيستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تکذيب ديدار با دانشجويان مدعی ستاره دار بودن

علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه برخی اعضای کميسيون آموزش با دانشجويانی که در کنکور کارشناسی ارشد امسال عنوان می کردند ستاره دار محسوب شده اند، افزود:" کميسيون آموزش جلسه ای با اين افراد نداشته و تنها يک مورد که معرتض بوده اعتراض خود را با اعضای کميسيون مطرح کرده است."

اصطلاح ستاره دار حاصل اشتباه وزارت علوم در سال ۸۵ بود

وی افزود: "ما معتقديم که دانشجوی ستاره دار وجود ندارد و اين اصطلاحی است که به دليل اشتباه وزارت علوم در سال ۸۵ بر سر زبانها افتاد. طبق قانون در تمام دانشگاهها بايد گزينش انجام شود و طبيعی است که در سال ۸۵ گزينش با تأخير انجام شد و به دليل اينکه سال تحصيلی بايد آغاز می شد، اسامی را اعلام کردند. وزارت علوم نيز عنوان کرد تعدادی که گزينش آنها نيامده ستاره دار هستند و گزينش آنها بعدا اعلام می شود."

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اظهار داشت: "به دليل اينکه پاسخ گزينش آنها نيامده بود اعلام شده بود که ستاره دار هستند و بايد ثبت نام کنند ولی ادامه تحصيل آنها منوط به نتيجه گزينش قطعی است."

وی گفت: " از اين رو ثبت نام اين دانشجويان موقتی بود و اين اصطلاح باب شد."

عباسپور افزود: "ما در همان سالها در حدود ۴۰ هزار دانشجو را وارد دوره کارشناسی ارشد کرديم و تنها کمتر از ۴۰ نفر دچار اين معضل شدند که اين نيز امری طبيعی است. دانشگاهها بايد بر اساس مقررات خاصی عمل کنند و هر فعاليتی طبق مقررات باشد."

وی با تأکيد بر اينکه هر دانشگاهی نمی تواند به هر نحوی که می خواهد عمل کند به مهر گفت: " شورای عالی انقلاب فرهنگی ضوابطی گذاشته که اگر اين ضوابط اجرا نشود تخلف است و در کميته انضباطی بايد مطرح شود. چنين قوانينی در تمام کشورها وجود دارد."

دانشگاه نبايد به محيط غير علمی تبديل شود

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اظهار داشت: "دانشگاه نبايد به جای محيطی علمی و آزاد انديشانه تبديل به محيطی غير علمی شود."

وی اضافه کرد: "لذا بر اين اساس در هر دانشگاهی بحث فعاليتهای دانشجويی يا کميته های انضباطی مطرح است اما چيزی تحت عنوان دانشجوی ستاره دار در کنکور ۸۸ و در سالهای گذشته وجود نداشته است."

دانشجويان معترض به نتيجه کنکور از راه قانونی اقدام کنند

عباسپور گفت: "در هر حال اگر دانشجويی در کنکور کارشناسی ارشد نسبت به گزينش علمی و اخلاقی مسئله و اعتراضی دارد براساس ضوابط قانونی می تواند به وزارت علوم مراجعه کند. البته برای پيگری به کميسيون آموزش مجلس نيز می تواند مراجعه کند."

دانشجوی مخرب جايی در دانشگاه ندارد

وی با اشاره به فعاليتهای غيرقانونی در حوادث اخير در دانشگاهها تأکيد کرد: "اگر دانشجويی قرار باشد آمفی تئاتر دو ميلياردی دانشگاهی را به آتش بکشاند نمی تواند جايگاهی در دانشگاه داشته باشد."

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس به مهر گفت: "در کنکور ارشد امسال نيز ممکن است تنها ۱۰ نفر اين چنين مشکلاتی را داشته باشند اما ستاره دار نيستند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016