سه شنبه 24 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت‌الاسلام رسايی نماينده تهران: سيلی نظام به مهدی هاشمی‌ مصونيت آقازاده‌ها را از بين می‌برد، فارس

خبرگزاری فارس: نماينده مردم تهران در مجلس ضمن انتقاد از دستگاه قضايی در برگزاری پنجمين جلسه رسيدگی به متهمان کودتای مخملی و اغتشاشات اخير تهران، گفت که می‌بايست سيلی نظام به امثال مهدی هاشمی رفسنجانی نواخته شود تا از اين به بعد آقازادگی موجب مصونيت نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمين حميد رسايی نماينده مردم تهران و عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به بررسی پيامد عملکرد دستگاه قضا در برگزاری پنجمين جلسه رسيدگی به متهمان کودتای مخملی که بدون ذکر مشخصات آنان در رسانه‌ها برگزار شد، پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: برپايی دادگاه‌های متهمان به طراحی و دست داشتن در اغتشاشات اخير توسط دستگاه قضايی پس از تلاش‌هايی که سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات و قرارگاه ثارالله داشتند، نويدبخش يک اراده جدی در اين دستگاه برای کسانی بود که با اقدامات و مواضع خود موجب اغتشاش، مشکل‌آفرينی و لطمه به آبروی نظام اسلامی در جهان شدند.

* فشارها به دستگاه قضا درنحوه برگزاری متهمان کودتای مخملی موثر واقع شد

رسائی رسيدگی به پرونده متهمان کودتای مخملی و اغتشاش‌های اخير تهران را در چهار جلسه گذشته آن طبق مستندات حقوقی و اعلام رضايت وکلای متهمان برشمرد و خاطرنشان کرد: پس از تغيير و تحول در دستگاه قضا فشارهای سنگينی به قوه قضائيه ايراد شد تا روند برگزاری دادگاه‌ اين متهمان تغيير کند که البته اين فشارها ظاهرا مثمر ثمر واقع شد.
وی با اشاره به اقدام مسئولين دستگاه قضا، دادستان و قاضی دادگاه پنجم متهمان کودتای مخملی و اغتشاش‌های اخير تهران در جلوگيری از انتشار نام و چهره متهمين در رسانه‌ها، گفت: فکر می‌کنم که پروژه‌ای در کار است؛ پس از اينکه طراحان اين پروژه ديدند روند دادگاه موجب شفاف‌سازی افکار عمومی می‌شود، با فشار سياسی نظرات خود را به دستگاه قضا قبولاندند.
عضو مرکزيت فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس با طرح اين سئوال از مسئولان دستگاه قضا مبنی بر اينکه اگر روند شما در ۴ جلسه دادگاه متهمان اغتشاشات اخير درست بوده است چرا در جلسه پنجم از نام و مشخصات آنان جلوگيری کرديد؟ افزود: در مقابل اگر نحوه برگزاری پنجمين جلسه دادگاه اغتشاشات اخير درست بود چرا ۴ جلسه گذشته آن به گونه‌ای ديگر برگزار شد. از اين رو به نظر می‌رسد که توسط همان جرياناتی که دستگاه قضا را مجبور کردند که روال دادگاه را تغيير دهد الان هم به برگزاری اين روش از سوی آنان دامن زده می‌شود.
رسايی خطاب به دستگاه قضا متذکر شد که اين جريانات با اقدامات خود تغيير و فشاری را به دستگاه قضا متحمل می‌کنند و پس از آن از اقدام خود چندباره از آن بهره‌برداری می‌کنند.
"الان همين جريانات شايعه‌ای را مطرح کرده‌اند مبنی بر اينکه چون دستگاه قضايی نمی‌خواهد اسم‌های متهمان کهريزک را منتشر کند از اين رو نحوه برگزاری جلسات بعدی را بدون نام و مشخصات متهمان برگزار می‌کند؛ يعنی اين جريانات خود فشار می‌آورند، شايعه‌ای را درست می‌کنند و در ادامه آن را می‌پرورانند که دستگاه قضا نبايد تسليم آنان شود. "
عضو کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حيثيت دستگاه قضايی را مهم‌تر از حيثيت چند متهم که بعضا دارای اسم و رسم هم هستند دانست و تاکيد کرد: اين روال جديد برگزاری دادگاه‌های متهمان اغتشاشات اخير به ضرر دستگاه قضايی است و يقينا روند اطلاع‌رسانی و بررسی عاملان براندازی و اغتشاشات اخير را دچار لطمه می‌کند.

* انتظار مردم برای محاکه موسوی، خاتمی و کروبی

وی اضافه کرد: مردم اکنون می‌دانند که چه کسانی پشت قضايای اخير بوده و هستند و به هيچ وجه با اينگونه اقدامات دستگاه قضايی قانع نمی‌شوند چرا که آنان امروز منتظر محاکمه موسوی، کروبی، خاتمی و کسانی هستند که به اندازه خود مسائل اخير را حمايت و در آن نقش داشته‌اند.
رسائی با تاکيد بر اينکه می‌بايست برخی فرزندان شخصيت‌هايی که در اغتشاشات اخير نقش پشتيبان و حمايت‌کننده را داشته‌اند برخورد جدی و عاجل صورت گيرد از مسئولان خواست تا با افرادی همچون مهدی هاشمی رفسنجانی برخورد شود.
وی تصريح کرد: می‌بايست سيلی نظام به امثال مهدی هاشمی رفسنجانی نواخته شود تا از اين به بعد "آقازادگی " موجب مصونيت نشود و اين امر به کلی از جامعه برچيده شود.
عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس خطاب به دستگاه قضايی توصيه کرد که از هم اکنون به امثال "آقازاده " پيغام دهد که در نظام جمهوری اسلامی پديده‌ای به عنوان "آقازاده " نداريم.
وی در خاتمه تاکيد کرد: بايد به حساب "آقازاده و آقا " در نظام رسيدگی شود و همگان بايد از قهر نظام اسلامی بترسند چرا که اين نظام متعلق به آنان نيست بلکه متعلق به خون هزاران شهيد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016