پنجشنبه 26 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايهود باراک: ايران برای اسرائيل خطر به شمار نمی آيد، راديو بين المللی فرانسه

فرنگيس حبيبی - ايهود باراک، وزير دفاع اسرائيل در مصاحبه ای با روزنامۀ "يديوت آحارانوت" گفت که ايران موجوديت اسرائيل را تهديد نمی کند. "اسرائيل قدرتمند است و هيچکس قادر نيست موجوديت آن را به خطر اندازد". وی با اين حال گفت به نظر او ايران برای اسرائيل و برای جهان يک چالش است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مفسر روزنامۀ اسرائيلی متذکر شده است که اين اولين بار است که ايهود باراک اظهار می دارد ايران يک خطر حياتی برای اسرائيل نيست . دليل اين امر ممکن است تصميم آمريکا به کنار گذاشتن گزينۀ نظامی عليه ايران باشد. به نظر ايهود باراک " امروز وقت مذاکره و تشديد مجازات هاست. بهترين راه پيش بردن هردو اين گزينه ها به موازات يکديگر است". وی همچنين خواستار قاطعيت بيشتر در قبال کرۀ شمالی شده است. " اين کشور آشکارا پيمان عدم گسترش سلاح های اتمی را پايمال کرده و به ساختن موشک هايی ادامه می دهد که می تواند اروپا و آمريکا را هدف قرار دهد.

جامعۀ بين المللی بايد برخورد محکمی با پيونگ يانگ بکند تا کشورهای ديگر از جمله ايران رااز دنباله روی از کرۀ شمالی بازدارد". ايهود باراک می گويد که با بالاترين مقامات آمريکا گفتگو کرده به آ نها گفته است که ايران با دقت رفتار با کرۀ شمالی را زير نظر دارد و از آن برای تعيين سياست های خود استفاده می کند. اين در حاليست که شماری از نمايندگان جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريکا خواستار اعمال مجازات های جديدتری عليه ايران هستند.

شخصيت سوم جمهوريخواهان آمريکا، مايک پنس، خواستار آنست که اين تشديد مجازات ها همزمان با حضور محمود احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نيويورک انجام شود. اشارۀ نمايندۀ جمهوريخواه به مصوبۀ مربوط به اعمال تحريم نسبت به شرکت هاييست که به ايران بنزين می فروشند. دموکرات های کنگرۀ آمريکا که اکثريت کرسی ها را در اين نهاد قانونگذاری دارند، می خواهند به باراک اوباما فرصت دهند و نتيجۀ رويکرد وی را به انجام مذاکره با ايران بسنجند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016