دوشنبه 30 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو کميته‌ ويژه مجلس: برگزاری قريب‌الوقوع دادگاه افراد خودسر، ايسنا

عضو کميته ويژه مجلس برای پيگيری وضعيت بازداشت‌شدگان حوادث اخير، از برگزاری قريب‌الوقوع دادگاه افراد خودسر که در اغتشاشات پس از انتخابات خار ج از چارچوب‌های قانونی و وظايف خود اقدام کرده بودند، خبر داد.

پرويز سروری نماينده‌ی تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به اين‌که اين کميته کارهای مقدماتی و اوليه را به نتيجه رسانده و هم‌اکنون در مورد اجرايی شدن تلاش‌های صورت گرفته حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: جلساتی که با سازمان قضايی نيروهای مسلح داشته‌ايم را ادامه می‌دهيم که اين روند سرعت پيدا کرده و بر اين اساس قرار است دادگاه افراد خودسر هرچه زودتر تشکيل شود و با افراد خاطی که خارج از چارچوب‌های قانونی عمل کرده‌اند، برخورد لازم صورت گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين از شناسايی اين افراد خودسر خبر داد و اضافه کرد: دادگاه بازداشت‌شدگان را فرا می‌خواند و اطلاعات لازم را از آنها گرفته و زمينه‌های لازم را برای شکايت آنها فراهم می‌کند و مراجع قانونی نيز شکايت‌ها را دنبال می‌کنند.

وی افزود: تلاش می‌کنيم که با پيگيری‌ها ضمن اين‌که اقدامات گذشته را بررسی می‌کنيم، کاستی‌ها را رفع و قوت‌ها را تشديد کنيم.

سروری در مورد ليست ۶۹ نفره‌ی ارائه‌ی شده به اين کميته در مورد کشته شدگان حوادث پس از انتخابات نيز گفت: آنچه که از بررسی‌ها بر می‌آيد ليست قطعی کشته‌شدگان ۲۵ نفر است که با بسيجيان شهيد شده به حدود ۳۷ نفر بالغ می‌شود که اين آمار قطعی‌ترين و نزديک‌ترين آمار در دست می‌باشد و باقی اين موارد گمانه‌زنی می‌باشد که حتی برخی از سايت‌های مدعی نيز به قطعيت رسيده‌اند که چنين ليستی وجود نداشته است.

وی در همين زمينه موضوع ترانه‌ موسوی را مورد اشاره قرار داد و گفت: سايت الف نيز با انتشار عکس و نام وی خواستار کسب اطلاعاتی در اين خصوص شده که تا کنون کسی در اين زمينه اقدامی را صورت نداده است.

نماينده‌ی تهران در پايان گفت: اگر بخواهيم به صورت دقيق به موضوع نگاه کنيم، تعداد کل کشته‌شدگان زير ۴۰ نفر است که تکليف آنها نيز به زودی مشخص می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016