سه شنبه 31 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

داوود سليمانی همچنان ايستاده است، گزارش نشست کميته پيگيری بازداشت های خودسرانه در منزل داوود سليمانی، ادوارنيوز

ادوارنيوز: جمعی از فعالان سياسی، مدنی و دانشجويی از احزاب و گروه‌های مختلف به دعوت کميته پيگيری بازداشت‌های خودسرانه در روز عيد سعيد فطر با حضور در منزل دکتر داوود سليمانی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و نماينده مردم تهران در مجلس ششم با خانواده وی ديدار کردند.


خواهر داوود سليمانی: دعای ما سربلندی دکتر سليمانی در آزمون الهی است
در ابتدای اين ديدار دختر دکتر سليمانی ضمن خوشامد گويی به حضار به تشريح نحوه بازداشت و زندان ۳ ماهه پدرش پرداخت و گفت:ساعت ۶ صبح روز ۲۶ خردادماه ۸ نفر مامور امنيتی به منزل ما وارد شدند و ضمن تفتيش و ضبط وسايل شخصی پدرم،ايشان را با خود بردند. و بعد از بيست روز يک تماس تلفنی سه دقيقه ای داشتند و سه هفته بعد هم يک تماس تلفنی داشتند و چهارمين تماس ايشان در واقع همان اولين ملاقات ما بود که در روز ۲۲ مرداد اتفاق افتاد. ما به جز يک مورد ملاقات ديگر موفق به ديدن ايشان نشده ايم و تلاش های ما برای آزادی ايشان بی نتيجه بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سوده سليمانی تصريح کرد: امروز که عيد فطر بود ما انتظار داشتيم لا اقل به خانواده ملاقاتی داده شود و يا امکان تماس تلفنی مهيا گردد که متاسفانه اين مسله نيز سلب شد. پنج شنبه گذشته نيز وقتی برای ملاقات به اوين رفتيم با ما برخورد بسيار بدی داشتند و رفتارشان تحقير آميز بود و وقتی از آنها سوال می کرديم آقای سليمانی کجا هستند؟ پاسخ می دادند شما چه خانواده ای هستيد که از محل نگهداری زندانی خود خبر نداريد! وی ادامه داد: برداشت ما اين است که اقای سليمانی در بند دو الف زندان اوين نگهداری می شوند.
در ادامه خواهر دکتر داوود سليمانی با تاکيد بر اينکه دعای ما و خانواده اقای سليمانی اين است که ايشان از اين امتحان الهی سربلند بيرون آيد گفت: در ديدار با اقای سليمانی ايشان از ناحيه پا ابراز ناراحتی می کرد و موقع راه رفتن می لنگيد و به ما تاکيد کرد که زير بار تهمت ها و اتهامات زده شده به ايشان مبنی بر ساماندهی اغتشاش و آشوب در کشور نرفته است. و در زندان انفرادی با قرائت قران و دعا ايستادگی می کند
خواهر دکتر سليمانی گفت: در ديداری که با آقای سليمانی داشتيم اين آيه قران را که"ان الذين قالوا ربنا الله ثم استقوامو تتنزل عليهم ملائکة ألا تخافوا و لا تحزنوا و أبشروا بالجنة التی کنتم توعدون" بر روی کاغذی نوشته و به ايشان دادم و از برادرم خواستم در اين امتحان الهی به خدا توکل داشته باشد.

رييس دانا: سليمانی برای برقراری يک نظام انسانی و قانونی تلاش کرده است
در ادامه اين ديدار دکتر فريبرز رييس دانا با تبريک به خانواده سليمانی به دليل روحيه بالا گفت ما شکی نداريم که اقای سليمانی و همفکرانشان به خاطر تلاش برای ازادی و دموکراسی و برقراری يک نظام قانونی و انسانی به عرصه وارد شده اند و حساب انها از کسانی که به قصد قدرت طلبی و تماميت خواهی عمل می کنند جدا است.
رييس دانا تصريح کرد: عمده جمعيت ايران مردم شهر نشين هستند و در اين وضعيت اين مردم برای ازادی و عدالت و برقراری يک نظام انسانی با تمام قوا ايستاده اند و در ميان اين جمعيت شهرنشين قشر تحصيل کرده بار سنگينی بر دوش دارد و دکتر داوود سليمانی به عنوان يک فرد تحصيل کرده زندگی خود را مانند بسياری ديگر وقف تلاش برای اين عرصه ساخته است.

مهندس صرافی: روحيه بالای خانواده مهم ترين پشتوانه زندانی سياسی است
در ادامه مهندس صرافی از فعالان حقوق اقوام و مديرمسوول نشريه توقيف شده ديلماج نيز ضمن ابلاغ همدلی فعالان آذربايجانی با دکتر سليمانی و خانواده وی گفت: در سال گذشته و در همين روزها بنده دستگير شدم و دو ماه را در زندان انفرادی بودم در آن روزها تنها نگرانی من خانواده ام بود و وقتی در اولين ملاقات روحيه بالای همسر و فرزندانم را ديدم بسيار روحيه گرفتم و امروز نيز روحيه بالا و صبر شما قطعا پشت گرمی محکمی برای دکتر سليمانی خواهد بود.

همرزم داوود سليمانی: سليمانی را از سال ۵۹ و زمان جنگ با دشمن خارجی می شناسيم
در ادامه اين ديدار سربندی از همرزمان دکتر سليمانی در دوران جنگ با اشاره به سابقه حضور سليمانی در جبهه های جنگ گفت: ما در بدترين شرايط کشور يعنی در دوران تجاوز دشمن خارجی در کنار بچه های همين محل از جمله داوود سليمانی در جبهه جنگيديم و اگر آن روز در برابر دشمن خارجی ايستاديم امروز بايد در برابر شرايط ديگری مقاومت کنيم.
سربندی با اشاره به حضورش در کنار داوود سليمانی از سال ۱۳۵۹ در جبهه های جنگ گفت: ما اقای سليمانی را از دوران جنگ می شناسيم و امروز اگر کسی به ايشان تهمت بزند که فردی همانند سليمانی عامل اسرايل و امريکا است در روحيه ما هيچ اثری نخواهد داشت. کسانی که دکتر سليمانی را به اغتشاشگری متهم می کنند در اشتباهند مگر آنکه بگويند داوود سليمانی در دوران حضور در جبهه های جنگ اموزش اغتشاش ديده است!
وی تاکيد کرد: متاسفانه حوادث تلخ بعد از انتخابات بسياری از معتقدين به نظام و اصول آن را دچار ترديد کرده است و واقعياتی که برای بسياری از مردم روشن شد به باورهای آنها ضربه زد و امروز دل ما برای آنچه در مملکت رخ می دهد می سوزد.انتظار بسياری اين بود که به مناسبت عيد فطر مقامات بالای نظام با صدور دستوراتی موجبات ازادی زندانيان را ايجاد کنند اما اينگونه نشد.
وی خطاب به فرزند داوود سليمانی گفت: ما پدر شما را سی سال است که از دوران حضورش در جبهه و دانشگاه و مجلس شناخته ايم و باور داريم او راهی به جز راه حق و ولايت اميرالمومنين نرفته است.

سعيد نعيمی: زندان ها و دادگاه ها خود ابزار رسوايی حکومت جور است
در ادامه اين ديدار سعيد نعيمی عضو شورای سياستگذاری سازمان ادور تحکيم نيز با اشاره به بازداشت های اخير گفت: سال گذشته و در روز عيد فطر در دفتر ادوار تحکيم وحدت جلسه ای از سوی کميته پيگيری بازداشت های خودسرانه برگزار شد که خانواده های زندانيان سياسی در آن حضور داشتند و امروز بعد از گذشت يک سال شاهد هستيم که مسال مطرح شده در آن جلسه به عنوان اتهامات عبدالله مومنی سخنگوی ادوار تحکيم و در جلسه دادگاه اوئ مطرح می شود
نعيمی ادامه داد: آقای دکتر سليمانی که امروز اسير حکومت جور هستند از سال ها قبل هدف هجمه و فشار اقتدارگرايان بوده اند و به طور مشخص در فاجعه کوی دانشگاه در ۱۸تيرماه۷۸ به دليل مواضع ازاديخواهانه ايشان در مقام معاونت وزارت علوم در دفاع از دانشجويان مورد بغض حاکميت بوده اند بنابراين بازداشت و فشار بر سليمانی به خاطر مجموع تلاش های او در دوران حضور در دولت اصلاحات و همچنين نمايندگی مجلس ششم و تلاش او برای دفاع از حقوق محذوفين و مظلومين است.
نعيمی ادامه داد: امروز شاهد هستيم که هيچ کس اعترافات اجباری و کيفرخواست های دروغين صادر شده برای متهمان را باور نمی کند و غلط های فاحش کيفرخواست ها رسوايی حکومت جور را در پی دارد مثلا در خصوص عبدلله مومنی ادعای سفر او به آلمان برای اموزش ديدن براندازی نرم از اساس کذب است چرا که او اساسا سفری به اين کشور نداشته است.
نعيمی در پايان حوادث اخير را دارای يک برکت دانست و گفت: اتحاد و همدلی گروه های مختلف سياسی و فکری برای مخالفت با موج خشونت و سرکوب مهم ترين برکت حوادث اخير بوده است.

ميلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت: سليمانی به دليل دفاع از دانشجويان در کوی دانشگاه مغضوب حاکمان است
ميلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت نيز در اين ديدار با اشاره به در پيش بودن بازگشايی دانشگاه ها و مسووليت ويژه دانشجويان در قبال وضعيت کشور به حضور گسترده جنبش سبز در روز قدس اشاره کرد و گفت: تاثير اين راهپيمايی گسترده بر مسير حوادث پس از انتخابات به طور قطع بسيار بالا خواهد بود.
ميلاد اسدی همچنين با اشاره به عملکرد دکتر سليمانی در دوران حضور در وزارت علوم و مجلس او را يکی از مداقعان حقوق دانشجويان است که امروز به دليل فعاليت های حق طلبانه اش تحت فشار و ستم قرار گرفته است.

نماينده جنبش مسلمانان مبارز: داوود سليمانی همچنان ايستاده است
در ادامه اين ديدار نماينده جنبش مسلمانان مبارز با ابلاغ پيام دکتر حبيب الله پيمان به خانواده دکتر سليمانی تصريح کرد با توجه به سخنان خانواده و همچنين روحيه ای که ما از اقای سليمانی سراغ داشتيم ايشان همچنان در برابر فشارها در زندان ايستاده اند. وی به عملکر سليمانی در حادثه کوی دانشگاه اشاره کرد و گفت دکتر سليمانی در اين حادثه مهم ترين ملجا و پناه دانشجويان در برابر فشارها بودند و در دوران مجلس نيز اين وضعيت ادامه داشت.

همسر دکتر سليمانی: همسرم را به دليل حوادث ده سال قبل کوی دانشگاه در سال ۷۸ زير فشار گذاشته اند
در پايان اين ديدار نيز همسر دکتر سليمانی ضمن تشکر از حاضرين با ابراز اميدواری نسبت به ازادی همسرش گفت: مهمن ترين دعای ما برای دکتر سليمانی علاوه بر صبر و استقامت سربلندی ايشان در برابر تهمت ها است. همسر داوود سليمانی تصريح کرد: اقای سليمانی را بخاطر حوادث کوی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸ يعنی ده سال قبل تحت بازجويی و فشار قرار داده اند در حالی که ايشان پيش از اين به همين دليل متهم و تبرئه شده بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016