پنجشنبه 2 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پشت پرده جريان شهادت ساختگی سعيده ‌پورآقايی چه گذشت؟ نوروز

برنامه دروغ‌پرداز بيست و سی رسانه ميلی و غيرملی در ادامه افشای جنايات کودتاگران، پس از ناکامی در پروژه ناکام ترانه موسوی که سرانجام به رو شدن دست قاتلان اين دختر جوان انجاميد، اين بار به سراغ يکی ديگر از قربانيان حوادث پس از انتخابات رفت که اين بار به جای قربانی، حيثيت و شرف و آبروی خانوادگی‌ اش را نشانه رفته بود و از آنان به عنوان ابزاری برای جنگ روانی و تبليغاتی و هجمه به احزاب و رسانه‌های اصلاح طلب استفاده کرده بود. سعيده پورآقايی، دختر نوجوانی که خبر شهادتش چندی پيش توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب و سايت نوروز منتشر شد، به کثيف‌ترين وجه ممکن به تله‌ای برای رسانه‌های اصلاح‌طلب بدل گرديد و با طراحی سناريويی مشمئزکننده از سوی کودتاچيان، اين دختر جوان و مادرش قربانی يک بازی سياسی کثيف شدند که در آن هدف به دام انداختن و ضايع ساختن رسانه های اصلاح‌طلب و ساقط کردن آنان از اعتبار خبری بود. بعد از اين سياه‌بازی که روسياه اصلی آن کسی جز خود سناريوپردازان کودتاچی نبودند، سايت نوروز، لازم می‌داند جزئياتی را در رابطه با چگونگی انتشار خبر شهادت سعيده پورآقايی به اطلاع هم‌وطنان عزيز برساند تا معلوم شود، پرده‌نويسان اين خيمه‌شب‌بازی ننگين چه کسانی بوده‌اند، اصلاح‌طلبان يا کودتاچيان؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اوايل شهريور ماه زنی در تماس با کميته پيگيری آسيب ديدگان حوادث پس از انتخابات ، که از سوی دو کانديدای اصلاح‌طلب تشکيل شده بود ، اعلام کرد که فرزندش در جريانات پس از انتخابات کشته شده است. او همچنين اضافه کرد که خودش همسر شهيد است و دختر کشته شده‌اش هم تک فرزند بازمانده از آن شهيد بوده است که عده‌ای او را به جرم گفتن الله‌اکبر در پشت بام خانه دستگير کرده‌اند و بعد هم جسدی نيمه سوخته را به وی نشان داده‌‌اند. اين زن گفت که از روی خال بدن دخترش وی را شناسايی کرده است.

پس از اين تماس بود که نايب رئيس کميته پيگيری به همراه جمعی از فعالان در اين زمينه به منزل اين شخص که آدرسی را در خيابان دولت داده بود مراجعه می کنند، در آن جلسه که از قضا در برنامه ساختگی و دروغ صدا و سيما، خانم علی‌نژاد، مادر سعيده پورآقايی نيز به آن اشاره کرد، مدعی می شود که شوهرش جانباز شيميايی بوده و چند سال پيش فوت کرده است. وی همچنين مدعی می شود که دخترش شبی در حال سر دادن الله اکبر در پشت بام خانه بوده که چند زن چادری وی را به زور از خانه می‌برند.

بعد از مدتی، وقتی وی برای پيگيری به نهاد رياست جمهوری متوسل می شود مشاور ارشد رئيس جمهور شخصا پيگير ماجرا می شود و در نهايت به او می گويند برای شناسايی دخترت به سردخانه بيا و در آنجا جسدی که از نيمه به پايين سوخته بوده است را نشانش می دهند و او با شناختن يک علامت بر روی بدن دخترش جسد را شناسايی می کند. در آن ديدار مادر پورآقايی مدعی می شود که به وی شماره يک قبر را در قطعه ۳۰۲ داده اند که در آنجا دخترش را دفن کرده‌اند.

مادر سعيده در پايان آن ديدار از مهمانان می خواهد تا برگزاری مراسم ختم اين مسئله را خبری نکنند و از انتشار علنی آن جلو گيری کنند. تا اينجای امر توجه داشته باشيد که منبع همه اين اطلاعات، مادر سعيده پورآقايی بوده است و هيچ منبع خبررسان ديگری چنين مدعياتی را تا قبل از شنيده شدن آن‌ها از زبان مادر اين دختر بيان نکرده بود.

از جمله نکات جالب توجه در اين ديدار اين است که تعدادی مرد در جلسه حضور داشته اند که مادر سعيده مدعی می‌شود همه آنها از اقوامشان هستند. کمی بعدتر، همگی آن افرادی که اقوام سعيده پورآقايی معرفی شده بودند در هجوم به دفتر پيگيری ستاد مهندس موسوی در ميدان هفت تير ديده می شوند.

کميته پيگيری همان روز به قطعه ۳۰۲ و قبر معرفی شده توسط مادر سعيده مراجعه می‌کند و با شفگتی تمام مشاهده می‌کند که بر قبری که قبلا هيچ نام و نشانی درج نشده بود و فرد مدفون در آن جزو کشته شدگان بی نام و نشان بعد از انتخابات بود نام سعيده پورآقايی درج شده است.

بعد از برگزاری مراسم ختم در تاريخ ۷ شهريور که با توجه به مدعيات مادر سعيده، بزرگان اصلاح طلب نيز در آن شرکت کرده بودند ، خبر اين حضور در برخی‌ سايت‌ها منتشر می‌شود و نوروز نيز به نوبه خود به انتشار اين خبر مبادرت می‌کند، اما پس از گذشت چند روز کميته پيگيری ستاد مهندس موسوی با بدست آوردن اطلاعات جديدی متوجه می‌شود که مدعيات مادر سعيده پورآقايی در خصوص اينکه وی همسر شهيد بوده نه تنها صحت نداشته بلکه دروغ محض بوده است. حتی معلوم می‌شود که شوهر اين زن و به بيانی ديگر پدر سعيده پورآقايی قبل ازاين مجرم شناخته شده بوده و به زندان نيز افتاده بوده است.

بر همين اساس هم نوروز در تاريخ پنجشنبه ۱۲ شهريور اصلاحيه ای را در سايت قرار داد و در آن به صراحت اعلام کرد که:« پايگاه اطلاع رسانی نوروز به اطلاعات تازه ای در خصوص خانم سعيده پورآقايی که مراسم ختم وی چند روز قبل برگزار گرديد به دست آورده است. از آنجا که نقاط مجهولی در خصوص نامبرده مشخص و مبرهن شده است که نوروز از اظهار نظر درباره آن هنوز معذور هست، در حال حاضر برای جلوگيری از هرگونه پيشداوری و قضاوت عجولانه از انتشار اين اطلاعات جلوگيری می کند و به همين دليل تمام اخبار درج شده در خصوص اين شخص را از سايت خود حذف کرده تا تمامی جوانب و حاشيه های اين مسئله برای دست اندرکاران اين سايت روشن گردد.»

در پی مشخص شدن اين مسئله مجددا دست اندرکاران نوروز به تحقيق در خصوص دامنه اين مسئله ادامه دادند تا در نهايت به اين نتيجه رسيدند که خبر از اساس دچار ابهامات و تناقضات فراوان است و حتی با مراجعه مجدد به منزل مادر سعيده متوجه می‌شوند که اساسا چنين منزلی متعلق به فرد مورد اشاره نبوده است و اين افراد در آن منزل سکونت ندارند. در نهايت در زمانی که ليست ۷۲ نفره شهداء پس از انتخابات توسط سايت نوروز منتشر شد، دست اندرکاران اين سايت نامی از سعيده پورآقايی در آن ليست نياوردند زيرا در اين مورد دچار ترديد اساسی شده بودند.

با همه اين اوصاف همچنان دست اندرکاران نوروز گمان می کردند که ممکن است مادر سعيده پورآقايی تنها در برخی موارد اقدام به دروغ گفتن کرده باشد و به همين جهت از علنی کردن آن امتناع کرده و تنها به برداشتن کليه خبرهای مربرط به فرد مذکور اکتفا نموده بودند.

در جريان حمله نيروهای امنيتی به کميته پيگيری ستاد مهندس موسوی در ميدان هفت تير بود که دست کودتاگران برای سايت نوروز هم رو شد و معلوم شد همان افرادی که در خانه دروغين مادر سعيده پوراقايی نشسته بودند، در آن حمله با حکم وزارت اطلاعات و دادستانی تهران وارد ميدان شدند که نشان از برنامه ريزی قبلی اين سناريو توسط آنان برای چهره و فيلم سازی های صداوسيما داشت.

درواقع کودتاچيان با طرح اين سناريوی ساختگی چند هدف را در آن واحد دنبال کرده بودند، اول ماجرای تجاوز به زندانيان را با اين سناريو لوث کنند، و دوم ماجرای دفن مخفيانه شهدا و کشته شدگان را نيز به اين طريق زير سئوال ببرند تا مستمسکی برای حمله و برخورد با سران اصلاح طلب بدين وسيله بيابند.با اينکه کارکرد امپراطوری دروغ در کشور ما با حضور ميليونی تظاهرات مردم سبز در روز قدس بی حاصلی خود را نشان داد و برخورد با سران اصلاحات راخنثی ساخت اما رسانه ميلی و غيرملی هنوز اصرار بر دروغ پردازی و انکار واقعيات رخداده دارد چراکه گردانندگان امپراطوری دروغ براين باورند که شايد اندک مخاطبان باقی مانده خود را در غبارپوشی بر واقعيات نگه دارند و اين در حالی است که جنايات انجام شده پس ازانتخابات آنچنان چهره واقعی جريان حاکم و کودتاگران را عريان ساخته است که با اينگونه سناريونويسی و دروغ پردازی هيچگونه پوششی بر آن جنايات نمی توان گذاشت و مردم هوشمند ايران به غايت دريافته اند که امروز با چه وضعيت فاجعه باری رو در رو هستند و تلاش اندک ما برای خبررسانی فقط بازتاب اندکی در اين باره بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016