جمعه 3 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش پژوهشگران ايرانی به سرقت علمی آقای وزير، نوروز

افشاگری معتبرترين نشريه علمی جهان درباره ۲ مورد کپی‌برداری مقالات کامران دانشجو از مقالات ديگر پژوهشگران، موجی از اعتراضات درميان دانشمندان ايرانی خارج از کشور به راه انداخت و انتشارات اشپرينگر نيز نسخه‌های آنلاين اين مقاله بحث‌برانگيز را از پايگاه اطلاعاتی خود حذف کرده است.

دانشمندان ايرانی می‌گويند که قصد دارند مسئولين امر را وادارند تا در مورد اين سرقت علمی تحقيق شود و در صورتی که صحت اين اتهام اثبات شود، تقاضای استعفای کامران دانشجو، وزير علوم دولت احمدی نژاد را مطرح کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنتونی دويل، ويراستار مجله‌ای که مقاله مورد بحث در آن منتشر شده است، به خبرنگاران نيچر گفت که اين ژورنال، در نسخه‌های آنلاين خود آن را حذف خواهد کرد و در نسخه کاغذی آن نيز اصلاحيه‌ای اضافه خواهد کرد که به خوانندگان اطمينان خواهد داد که اشپرينگر مسئله سرقت علمی را خيلی جدی خواهد گرفت.

علی گرجی، متخصص ايرانی نوروساينس (علوم عصبی) از دانشگاه مونستر آلمان می‌گويد: «اين خبر تلخی برای جامعه علمی ايران به شمار می‌رود. اين يک رسوايی است. من می‌خواهم که جامعه علمی بين‌المللی مطمئن شود که دانشمندان ايرانی درست‌کار و پايبند به اخلاق هستند و آنها نيز از اين حرکت نابخردانه آزرده شده‌اند».

اين رسوايی بازتاب گسترده‌ای در ميان شبکه‌های ای‌ميل و وبلاگ‌های پژوهشگران ايرانی و حتی برخی وب‌سايت‌های خبری سياسی در ايران پيدا کرده است. پژوهشگران داخل کشور می‌گويند که آقای وزير هنوز پاسخی به اين اتهامات نداده، در حالی‌که بايد در اين زمينه توضيح دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016