چهارشنبه 22 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد شيرين عبادی از آمريکا و کشورهای غربی: حقوق بشر در ايران را وجه المصالحه قرار ندهيد! راديو بين المللی فرانسه

- محمدرضا علی زمانی پيش از برگزاری انتخابات رياست جمهوری دستگير شده است!

فواد روستائی - شيرين عبادی، وکيل دعاوی و برندۀ جايزه صلح نوبل سال ٢٠٠٣ در گفتگوئی با خبرگزاری رويترز، ايالات متحدۀ آمريکا را مورد انتقاد قرار داد و گفت واشنگتن به اميد امتياز گرفتن از تهران در ارتباط با پروندۀ هسته ای ايران بر سرکوب مردم در ايران چشم بسته است.

خانم عبادی در بخش ديگری از اين مصاحبه، ضمن تبريک به باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، به مناسبت اهداء جايزۀ صلح نوبل سال جاری به او ابراز اميدواری کرد که اين جايزه باعث شود که اوباما به "طلايه دار" حقوق بشر در جهان تبديل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شيرين عبادی در ادامۀ گفتگو با رويترز در اظهار نظر در مورد محاکمۀ بازداشت شدگان پس از رويدادهای انتخابات رياست جمهوری اين محاکمات را يک "مضحکه" توصيف کرد و آن ها را مورد انتقاد قرار داد.

به باور اين برندۀ جايزه صلح نوبل که اندک زمانی پيش از برگزاری انتخابات از ايران خارج شده و کماکان در خارج از کشور به سر می برد، آمريکا و ديگر کشورهای غربی که دلمشغولی شان وادار کردن تهران به گردن نهادن به مفاد پيمان منع گسترش سلاح های هسته است، از پروندۀ هسته ای ايران اولويتی برای خود ساخته اند که حقوق بشر در ايران را وجه المصالحۀ اين اولويت کرده است.

شيرين عبادی ضمن يادآوری صدور حکم اعدام برای شماری از دستگيرشدگان وقايع پس از انتخابات رياست جمهوری گفت غرب بر اين واقعيت ها چشم بسته است.

بنيانگذار کانون مدافعان حقوق بشر در ايران می پرسد: "چرا آقای اوباما دست نمايندگان دولتی را می فشارد که که حقوق بشر را زير پا می گذارند؟"

شيرين عبادی يادآورشد که در سه سال اخير تنها از پروندۀ هسته ای صحبت شده و امروز نيز تمرکز کماکان روی اين پرونده است.

به گزارش رويترز شيرين عبادی که قصد دارد تا دو ماه ديگر به ايران بازگردد در اين مصاحبه از غرب خواست، برای جلوگيری از اجرای احکام اعدام صادر شده در دادگاه بازداشت شدگان رويدادهای پس از انتخابات اقدام کنند. شيرين عبادی افزود اين احکام با توسل به بهانه ها و دلايل نادرست صادرشده است.

شيرين عبادی تأکيد کرد که محمد رضا علی زمانی يکی از کسانی که به اتهام عضويت در انجمن پادشاهی ايران در دادگاه بازداشت شدگان پس از انتخابات به اعدام محکوم شده است، پيش از برگزاری انتخابات رياست جمهوری خرداد ماه سال جاری دستگير شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016