شنبه 25 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار ۳۰ دانشجو به کميته انضباطی، ۸ تن به ستاد خبری اطلاعات و محروميت بيش از ۵۰ دانشجو از خوابگاه در دانشگاه بين المللی قزوين، اميرکبير

در جريان حوادث پس از انتخابات، اعتراضات گسترده ای در دانشگاه بين المللی امام خمينی قزوين به وقوع پيوست که از جمله مهم ترين آن ها تجمع دوهزار نفری دانشجويان در روز دوشنبه ۲۵ خرداد ۸۸ يعنی ۳ روز پس از برگزاری انتخابات در اين دانشگاه بود.

به گزارش خبرنامه اميرکبير پس از اين حوادث موج دستگيری های دانشجويان اين دانشگاه آغاز و پليس امنيت و مامورين اطلاعاتی با همکاری حراست و مسئولين وارد جريانات اين دانشگاه شد و دانشگاه تحت شديدترين جو امنيتی در زمان امتحانات پايان ترم قرار گرفت. در روزهای پس از انتخابات ۷ نفر از فعالين دانشجويی و ۴ نفر از اساتيد عضو انجمن اسلامی مدرسين اين دانشگاه توسط پليس امنيت استان قزوين دستگير و پس از چند مرتبه بازجويی به قرار کفالت و وثيقه آزاد شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در روزهای پس از آن، دانشجويان اين دانشگاه با وجود شرايط به شدت امنيتی و حضور پرشمار مامورين اطلاعات و لباس شخصی، به تجمعات ادامه داده و اين اعتراضات و تحصن های خودجوش تا يک هفته و هر روز به دلايلی همچون دستگيری دانشجويان و اساتيد اين دانشگاه، به شهادت رسانيدن و سرکوب معترضين به نتايج انتخابات و در راستای حمايت از آنان در صحن اين دانشگاه برگزار شد.

پرونده دانشجويان معترض تا شهريور ماه امسال و در راستای پروژه تهديد و ايجاد رعب و وحشت برای بازگشايی دانشگاه ها بازماند و به دنبال آن ۸ نفر از فعالين دانشجويی اين دانشگاه در شهريور ماه با احضار تلفنی به ستاد خبری وزارت اطلاعات استان قزوين مورد بازجويی قرار گرفتند. در طی چند هفته ی اخير و پس از بازگشايی دانشگاه ها نيز بيش از ۳۰ تن از دانشجويان اين دانشگاه به اتهام شرکت در اغتشاشات به کميته انضباطی احضار شده و اين به جز انبوه دانشجويانی است که در طی چند هفته اخير همه روزه به حراست اين دانشگاه فراخوانده و تهديد به محروميت از تحصيل و امکانات رفاهی می شوند.

بيش از ۵۰ دانشجوی اين دانشگاه نيز در جريان وقايع پس از انتخابات از امکانات رفاهی و خوابگاهی نيز محروم شده اند. به گزارش خبرنامه اميرکبير حراست دانشگاه بين المللی امام خمينی قزوين در اقدامی کاملاً غيرقانونی و بدون تشکيل جلسه ی کميته انضباطی ليستی از دانشجويان را به اداره رفاه دانشجويی اين دانشگاه ارائه و اين دانشجويان را از خوابگاه محروم کرده بود که در نهايت با گرفتن تعهد و تهديد اين دانشجويان به تعدادی از آنان خوابگاه هايی داده شد که فاقد استانداردهای بهداشتی و معيشتی است و در همين زمينه هنگامی که يکی از دانشجويان دختر راجع به اين اقدام غيرقانونی اعتراض کرد، يکی از مسئولين در پاسخی بی شرمانه به وی گفته بود: «شما ها به خوابگاه دختران مورددار تبعيد خواهيد شد.»

ممانعت از برگزاری انتخابات شورای صنفی و تعطيلی تشکل های منتقد توسط دانشگاه

از جمله اقدامات قابل توجه دانشگاه برای جلوگيری از هرگونه گردهمايی دانشجويی بستن بوفه های اين دانشگاه است. اين درحالی است که هيچ نهاد صنفی (نظير شورای صنفی) برای پيگيری مطالبات عمومی دانشجويان وجود ندارد و اين به سبب فشارهای مسئولين دانشگاه به اعضای سابق شورای صنفی و ممانعت از برگزاری انتخابات اين نهاد دانشجويی است.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، تشکل اسلامی دانشجويان اصلاح طلب، تنها تشکل فعال و منتقد اين دانشگاه نيز با آغاز سال تحصيلی جديد مورد بيشترين هجمه و فشار از سوی نهادهای مختلف دانشگاهی و برون دانشگاهی است که آخرين آن اقدام عجيب و غيرمنتظره حراست دانشگاه و هيئت نظارت دانشگاه مبنی بر انکار برگزاری انتخابات شورای مرکزی اين تشکل دانشجويی است و اين درحالی است که در پايين برگه گزارش شمارش آرای صندوق رای گيری امضای مسئولين دانشگاه قرار دارد.

با اين همه همچنان اعتراضات دانشجويان در اين دانشگاه ادامه دارد که مورد اخير آن سبز شدن آمفی تئاتر مرکزی اين دانشگاه در زمان برگزاری جشن معارفه دانشجويان جديدالورود در هفته ی گذشته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016