شنبه 25 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شهرری، کانون ز‌لزله ‌‌٤ ريشتری تهران، حادثه‌ای پس از وقوع زلزله گزارش نشده است، ايسنا

* گسل ايوانکی، منشاء احتمالی زلزله

زمين‌لرزه‌ای به بزرگی ۴ در مقياس امواج درونی زمين، ساعتی پيش حوالی شهرری در جنوب تهران را لرزاند.

به گزارش سرويس علمی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، شبکه‌های لرزه‌نگاری وابسته به مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران در ساعت ۱۴ و ۲۳ دقيقه و ۵۶ ثانيه روز شنبه ۲۵ مهرماه رخداد اين زلزله را ثبت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مختصات کانون اين زلزله، ۵۷/۳۵ درجه عرض شمالی و ۵۰/۵۱ درجه طول شرقی گزارش شده است.

دکتر زارع، معاون پژوهشی پژوهشگاه بين‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی ايسنا‌ گفت: براساس بررسی‌های اوليه کانون زمين‌لرزه که دقايقی پيش تهران را برای چند لحظه لرزاند، جنوب شرق تهران تعيين شده و منشاء آن احتمالا گسل ايوانکی بوده است.


تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی زلزله امروز نداشته‌ايم

محمودی رييس ستاد حوادث غيرمترقبه استان تهران نيز به ايسنا گفت: تاکنون هيچ گزارشی از خسارت‌های احتمالی زلزله امروز تهران نداشته‌ايم.

وی با اشاره به وقوع زلزله در حوالی شهرستان «ری» و جنوب «پاکدشت»، افزود: تاکنون هيچ خسارتی ناشی از اين زلزله اعلام نشده است.

وی با بيان اين که اين زلزله با بزرگی چهار ريشتر به وقوع پيوسته و چنانچه تاييد شود که اين زلزله به عنوان پيش‌لرزه بوده است، پس لرزه‌های احتمالی آن خفيف و بدون خطر خواهند بود.

رييس ستاد حوادث غيرمترقبه استان تهران خاطر نشان کرد: در اطلاعيه‌های بعدی احتمال خطرناک بودن پس لرزه‌های احتمالی را اعلام خواهيم کرد.

تشکر مدير روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی نيز به ايسنا گفت: هنوز هيچ شهروندی درخواست کمک از آتش نشانی نداشته است.

همچنين طبق اعلام کارشناس روابط عمومی اورژانس تهران، اين ارگان نيز هيچ تماسی جهت ارائه امدادرسانی متعاقب زلزله رخ داده نداشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016