سه شنبه 28 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کانون مدافعان حقوق بشر عمليات تروريستی در سيستان و بلوچستان را محکوم کرد

« کانون مدافعان حقوق بشر» در پی عمليات انتحاری در استان سيستان و بلوچستان که به کشته و مجروح شدن ده ها نفر منجر شد، بيانيه ای مطبوعاتی منتشر کرد. به گزارش سايت کانون مدافعان حقوق بشر، اين سازمان مردم نهاد در بيانيه خود با محکوم کردن اين اقدام، ترور را يکی از پديده های خشونت آميز در جوامع بشری دانسته که آثار زيانبار آن در چرخه باز توليد و تداوم خشونت امری بديهی است. متن بيانيه کانون مدافعان حقوق بشر که بيست و هفتم مهرماه ۱۳۸۸ منتشر شده، به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خدا
ترور را محکوم می کنيم

« ترور» يکی از پديده های خشونت آميز در جوامع بشری است که آثار و نقش زيانبار آن در چرخه باز توليد و تداوم خشونت امری بديهی است.
انسان کشی در هر شکلی چه در قالب اعدام و چه به صورت عمليات انتحاری، تروريستی و هرگونه عمليات تلافی جويانه خشونت آميز امری مذموم و ضد حقوق بشری است و تهديدی برای صلح و امنيت به شمار می آيد.
کانون مدافعان حقوق بشر عمليات انتحاری ۲۶ مهر ماه ۱۳۸۸ عليه نيروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سيستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرده و بيزار از چنين اقدامات ضد انسانی و ترويج انسان کشی اعلام می دارد که به کارگيری خشونت در هر شکل آن و از سوی هر جريانی و با هر هدفی نه تنها صلح و عدالت را ياری نخواهد رساند بلکه مهم ترين عامل تهديد اين دو مقوله خواهد بود.

کانون مدافعان حقوق بشر
۲۷/۷/۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016