سه شنبه 28 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست گروهی از روزنامه نگاران و هنرمندان ايرانی از کميته برگزاری جايزه صلح نوبل برای دعوت از خانواده جان باختگان جنبش اعتراضی

گروهی از روزنامه نگاران، هنرمندان، روشنفکران و فعالان سياسی ايرانی در تبعيد در نظر دارند نامه ای به آکادمی علوم سوئد و کميته برگزاری مراسم جايزه صلح نوبل نوشته و درخواست کنند به منظور پشتيبانی از جنبش دمکراتيک مردم ايران ، برخی از خانواده های جان باختگان اعتراضات اخير را نيز به اين مراسم دعوت کنند.

متن اين نامه از اين قرار است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کميته برگزاری مراسم جايزه نوبل صلح سال ۲۰۰۹
خانم ها و آقايان،
همچنان که می دانيد مبارزات مسالمت جويانه مردم ايران در ماههای اخير برای تحقق دمکراسی و آزادی با وجود سرکوب خشونت بار آن از سوی دولت حاکم بر اين کشور شدت يافته است و چشم اندازی از تحولات دمکراتيک در پرتو اين جنبش اعتراضی رو به گسترش را پديدار ساخته است.
ما، گروهی از نويسندگان، روشنفکران، هنرمندان، روزنامه نگاران، مدافعات حقوق بشر و فعالان سياسی ايرانی در تبعيد بر اين باوريم که توجه و پشتيبانی از اين جنبش دمکراتيک به پيشبرد آرمانهای صلح طلبانه و دمکراسی خواهد انجاميد.
از اين رو فارغ از آنکه چه موضعی در برابر اهدای جايزه صلح نوبل به برنده منتخب امسال داريم از کميته برگزاری اين جايزه درخواست می کنيم به عنوان اقدامی نمادين برای حمايت از اين جنبش تحسين برانگيز برای استقرار صلح، آزادی و پيشبرد آرمانهای حقوق بشر، گروهی از خانواده های جان باختگان اين جنبش را به مراسم اعطای اين جايزه دعوت کند.
به گمان ما اين اقدام به اعتبار اين جايزه و افزايش جلوه انسانی آن در نزد افکار عمومی و به ويژه ايرانيان خواهد انجاميد.
با احترام

رونوشت: وزارت خارجه سوئد
کميسيون روابط خارجی اتحاديه اروپا
کميسيون روابط خارجی پارلمان اروپا

امضا کنندگان اوليه:

رضا علامه زاده (فيلمساز) ، نيلوفر بيضايی (کارگردان ئتاتر) ، پانته‌آ بهرامی (فيلمساز) ، ناهيد پرسون (فيلمساز) ، اميد حبيبی نيا (روزنامه نگار) ، نوشين شاهرخی (نويسنده)، زيبا شکيب (نويسنده) ، شيما کلباسی (نويسنده) اسفنديار منفرد زاده (آهنگساز) ، شکوه ميرزادگی (نويسنده)

دوستان و همراهانی که مايل به افزودن نام خود به اين درخواست هستند لطفا تا ۲۷ اکتبر با يکی از اين دو نفر تماس بگيرند:

شيما کلباسی : iranianwoman@gmail.com
اميد حبيبی نيا : omid.habibinia@journalist.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016