جمعه 1 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعداد بازداشت شدگان مراسم دعای کميل به ۶۰ نفر رسيد، نوروز

تعداد بازداشت شدگان مراسم دعای کميل که شب گذشته برای آزادی زندانيان سياسی برگزار شد، رو به افزايش است. براساس آخرين اخبار رسيده به نوروز، در مراسم دعای کميل که در خانه پدر همسر شهاب طباطبايی برگزار شد نزديک به ۶۰ نفر بازداشت شده اند.

به گزارش نوروز، زهرا مجردی، همسر دبيرکل دربند جبهه مشارکت که در ميان بازداشت شدگان است و فريده ماشينی امروز با خانواده خود تماس گرفته اند. براساس آخرين اخبار، محمدرضا جلايی پور و همسر برادر عبدالله رمضان زاده نيز امروز آزاد شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش نوروز، برخورد ماموران امنيتی با بازداشت شدگان به ويژه زهرا مجردی و سکينه رحيم زاده همسر عبدالله رمضانزاده که نسبت به هجوم ماموران و برهم زدن مراسم دعا از سوی آنها معترض بودند، مناسب نبوده است. ماموران که خود را از پليس امنيت معرفی کرده اند، مجردی و رحيم زاده را پيش از همه از جمع حاضران جدا کرده و به طبقه پايين و ورودی ساختمان منتقل کردند و سپس ساير حاضران در مراسم را با دستبند به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گفته فخرالسادات محتشمی پور، زنان بازداشتی در ساختمانی در خيابان پاستور محبوس هستند، اما از محل نگهداری مردان اطلاعی در دست نيست. محتشمی پور به نوروز گفت که ماموران با حکم دادستانی بازداشت شده اند اما وی ابراز اميدواری می کند که با توجه به تغييرات صورت گرفته در قوه قضاييه اين موضوع درست نباشد.
از سوی ديگر يکی ديگر از اعضای خانواده زندانيان سياسی به نوروز گفت: جای تعجب دارد در حالی که دادستان محترم ما را به سکوت و آرامش دعوت می کند و صراحتا به ما می گويد که مصاحبه ها و اطلاع رسانی های ما پرونده همسران و عزيزانمان را سنگين تر می کند، يکروز پس از اين ديدار ما شاهد چنين برخوردهايی با خانواده زندانيان سياسی و مردم مومن هستيم.

آخرين اسامی بازداشت شدگان
به غير از اسامی ۳۰ نفر از بازداشت شدگان که نوروز شب گذشته اقدام به انتشار آنها کرد، ساير اسامی رسيده به شرح زير است. تاکيد می شود که نوروز به محض دريافت اسامی ساير بازداشت شدگان، آن را به اطلاع خوانندگان خود می رساند:
ياسر معصومی، امين شيرزاد؛ پسر احمد شيرزاد عضو ارشد جبهه مشارکت، محمد شکوهی، سعيد قريشی، نسرين اکبری و محدثه مهيمنی؛ همسر و دختر محمدهاشم مهيمنی مديرکل وزارت کشور و استاندار گلستان در دولت اصلاحات، ريحانه طارمی؛ برادرزاده حسين طارمی که در دفتر رهبری فعاليت می کند، مريم ميراب زاده؛ خواهر همسر شهاب طباطبايی، محمد جواد مظفری، پويا علی پناه، فرزانه قاسمی، محسن پناهی و خواهرش، محمد سلطانی، اميرمحمد مشرف، امين مشرف، سهيل گوهری، پسر و دختر سعيد شيرکوند

احتمال حضور حمزه غالبی نيز در ميان بازداشت شدگان وجود دارد. غالبی پيش از اين نيز بيش از ۶۰ روز در سلول انفرادی محبوس بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016