یکشنبه 10 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير کشور: خطر حمله نظامی وجود ندارد، ايلنا

يکی از چالش های امروز جوامع غربی فردگرايی مفرط، لذت پرستی و بی توجهی به هم نوعان خود و اعضای خانواده است که سبب فروپاشی خانواده در غرب شده است.


وزير کشور توجه به ويژگی های خانواده سالم و روابط بين افراد براساس سيره و روش ائمه اطهار(ع) و پيامبر(ص) را از مقدمات برقراری جامعه سالم دانست و گفت: محبت و مودت از شاخصه های اهل بيت (ع) و مبنای خانواده سالم است.
به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی محمدنجار وزير کشور که به مناسبت جشن ميلاد علی بن موسی الرضا(ع) در جمع خانواده کارکنان وزارت کشور سخن می گفت؛ اساس خانواده را محبت، عشق و مودت دانست و گفت: يکی از چالش های امروز جوامع غربی فردگرايی مفرط، لذت پرستی و بی توجهی به هم نوعان خود و اعضای خانواده است که سبب فروپاشی خانواده در غرب شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: امروزه فرصت با خانواده بودن کم شده است و اين مسأله سبب رشد آسيب های اجتماعی می شود که بايد فکری اساسی برای آن کرد.
وزير کشور با اشاره به اينکه خانواده دارای اعتماد به نفس و خودباور عليرغم امکانات مادی اندک، خانواده موفقی است افزود: در مورد ملت هم اين موضوع صادق است و جامعه خود باور و ارزشی ما بايد اصول و ارزش های خود را به نسل جديد تزريق کند.
وی توجه به آداب و رسوم و سنن جامعه، تأمين امنيت و آسايش خاطر برای آحاد جامعه و انسجام و وحدت ملی را از وظايف اصلی وزارت کشور برشمرد و تأکيد کرد: بايد به گونه ای عمل کنيم که مردم از شور و نشاط اجتماعی برخوردار باشند.
وزير کشور گفت: از اهداف هیأت دولت در سفرهای استانی اين است که در کنار توجه به کارهای عمرانی، به مسائل اجتماعی و خرده فرهنگ ها نيز توجه کند و با پرداختن به موضوعات مربوط به بانوان، جوانان، ورزش، هنر، شعرا و ادبا، شور و نشاط اجتماعی را در جامعه گسترش دهد.
وی با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری مبنی بر اينکه ناتوی فرهنگی و جنگ نرم جامعه ما را تهديد می کند، افزود: امروز خطر حمله نظامی وجود ندارد بلکه فرهنگ ها با هم همآوردی می کنند و طرح فرهنگ واحد جهانی ثمره نظام استکبار جهانی است که هويت فرهنگی جوامع را هدف گرفته است.
وزير کشور با بيان اينکه امروز جوامع مختلف از هندوچين گرفته تا آمريکای لاتين برای حفظ هويت فرهنگی خود مبارزه می کنند، خاطرنشان کرد: قدرت های فرهنگی غرب تلاش می کنند برای همه جوامع به ويژه جوانان آنها تعيين کنند که چگونه فکر کنند، چه بخورند و چه بپوشند و همه اين برنامه ها در راستای منافع اين قدرت ها تعريف شده است.
محمدنجار گفت: خطر اصلی اين است که جامعه هويت فرهنگی خود را فراموش کند و ما موظفيم برای حفظ هويت اسلامی و ايرانی خود همه توانمان را به کار گيريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016