دوشنبه 11 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار صفوی: ممکن است ۱۳ آبان عده‌ای فتنه‌گری کنند، هر کس در مقابل ولايت بايستد رسوا می‌شود، ولايت فقيه جانشين امام زمان است، ايسنا

دستيار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: هر کسی در مقابل ولايت ايستاد سرنگون شد و شکست خورد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) سردار سرلشکر پاسدار سيديحيی صفوی صبح روز دوشنبه در مراسم يادواره شهيد فهميده و شهدای دانش‌آموز و فرهنگی کشور که در پادگان سپاه ناحيه کرج برگزار شد، تاکيد کرد: ولايت فقيه جانشين امام زمان(عج) است و اين مساله شوخی‌بردار نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ببينيد کسانی که مقابل امام ايستادند به چه سرنوشتی دچار شدند و امروز هم هرکس در مقابل ولايت بر حق مقام معظم رهبری حضرت آيت‌الله خامنه‌ای بايستد رسوا می‌شود و شعارهای آن‌ها ‌، آن‌ها را رسوا خواهد کرد؛ چراکه ولايت فقيه جانشين امام زمان(عج) در تفکر شيعه است.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه روز ۱۳ آبان اظهار کرد: ممکن است عده‌ای بخواهند فتنه‌گری کنند ولی ملت ما در مقابل فتنه‌گران و کسانی که می‌خواهند آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی را زيرپا بگذارند خواهند ايستاد. ما از مردم می‌خواهيم که صف خود را از فتنه‌گران جدا کنند. عده ای که بعضا در زمان امام(ره) مسووليت‌هايی داشتند ولی امروز در مقابل قانون ،‌انقلاب، دولت و رهبری انقلاب ايستاده‌اند جايگاهی در بين ملت‌مان ندارد.

مشاور ارشد فرمانده کل قوا افزود: به برخی از اين کسانی که نمی‌دانم واقعا چه تفکری دارند توصيه می‌کنم که به دامن اسلام،‌نظام اسلامی، ملت و ولايت فقيه برگردند و گرنه ملت ما با هيچ‌کس رودربايستی ندارد و چهره آنها منفور خواهد شد. پس بهتر است از فتنه‌گری خود دست بردارند.

وی در بخش ديگری از سخنان خود به برگزاری يادواره شهيد حسين فهميده و شهدای دانش‌آموز و فرهنگی اشاره کرد و گفت: بزرگداشت شهدای دانش‌آموز و فرهنگی نشان می‌دهد که انقلاب ما هم از حيث محتوای درونی و هم از حيث اسباب بيرونی هميشه متکی به فرهنگ و فرهنگيان است. انقلاب ما يک انقلاب فرهنگی بوده است و هشت سال دفاع مقدس نماد فرهنگ مقاومت اسلامی ملت بزرگ ايران است.

وی در ادامه به بيان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و سپس با اشاره به صفات و ويژگی‌های شهدا افزود: از نظر من شهيدان عاشقان سبک‌بالی بودند که رضايت خدا و ملاقات با اوليای خدا را بر دنيا و لذت‌های دنيا ترجيح دادند. شهدای ما مظهر شجاعت، صداقت و اخلاص ملت ما هستند. شهيدان ما مظهر مقاومت اسلامی در مقياس جهانی هستند. آن‌ها به ياری امام حق شتافتند و ايران را نجات دادند؛ چراکه اگر شهدا نبودند عراقی‌ها تا تهران می‌آمدند.

صفوی با بيان اين‌که " جبهه‌های نبرد محل نزول امداد الهی بود" اظهار کرد: ای کاش منکران امداد الهی می‌آمدند و نزول امداد الهی را در جبهه‌ها می‌ديدند. ما ديديم که نصرت خداوند چگونه جنود الهی را ياری می‌کند. روحيه‌ شهدا غيرقابل وصف است و شهدا محبوب خدا بودند و همچون سدی مستحکم در مقابل دشمنان ايستادند و کشور و انقلاب را حفظ و از ملت ما دفاع کردند. آن‌ها تربيت‌شدگان مکتب الهی و مکتب خمينی بودند و مقتدا و آموزگار شهيدان حسين‌بن‌علی (ع) بود.

وی همچنين به دستاورد شهدا اشاره کرد و افزود: حدود ۲۰ سال از پايان جنگ می‌گذرد ولی آيا دشمنان ما به هدف خود دسترسی پيدا کرده‌اند؟ صدام آمد که تهران را بگيرد و دشمن می‌خواست نظام جمهوری اسلامی را ساقط کند ولی سرانجام صدام و رژيم بعث عراق ساقط شد و صدام را به صورت نکبت‌بار و مثل يک کرم از درون سوراخ بيرون آوردند و اعدام کردند.

وی ادامه داد: شوروی که آن‌قدر به دشمن‌مان کمک می‌کرد چندين تکه شد. جمهوری شوری که دستش به خون جوانان ما آلوده بود فرو پاشيده شد و آمريکای‌ها که دشمن ما را حمايت می‌کردند و بعد از جنگ به صورت نظامی وارد خليج فارس شدند به چه بلايی دچار شدند؟ هشت سال است در افغانستان و شش سال است در عراق مدام تلفات می‌دهند.

مشاور ارشد فرمانده کل قوا تنفر جهان اسلام از آمريکا و ميزان کشته‌شدگان ارتش اين کشور در عراق و افغانستان را از جمله تبعات حضور آن‌ها در اين دو کشور برشمرد و گفت: آمريکايی‌ها به ذلت درآمده‌اند و در اهداف خود در عراق و افغانستان شکست خوردند. افغانستان برای آمريکا تبديل به ويتنام دوم شده است و به زودی مجبورند با شکست و خفت آن‌جا را ترک کنند؛ چراکه آن‌ها تقاص خون شهدای ما را می‌دهند.

وی در پايان اظهار کرد: برخی از کشورهای عربی هم که ماشين جنگی صدام را تجهيز کردند می‌بينيد به چه روزی رسيده‌اند و بقيه کشورها را هم خواهيم ديد که در آينده به چه روزگاری خواهند رسيد. به لطف خدا آن‌هايی که می‌خواستند نظام ما را ساقط کنند خودشان ساقط شده‌اند. امروز هم اگر افغانستان و عراق می‌خواهند به ثبات و استقلال برسند راه درست برای آن‌ها راه شهدای ماست.

به گزارش ايسنا، در پايان اين مراسم ضمن تقدير از دانش‌آموزان بسيجی برتر ، تنديسی از سوی سردار سرلشگر يحيی رحيم صفوی به سردار سرتيپ علی فضلی فرمانده سپاه سيدالشهدای استان تهران اهدا شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016