یکشنبه 17 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لغو مجدد گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس‌جمهور

گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم که قرار بود پس از خبر 21 شبکه اول سیما پخش شود به روزهای آینده موکول و زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی نژاد قرار است در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم، مهمترین مسایل اقتصادی از جمله هدفمند کردن یارانه‌ها و همچنین پیشرفت‌های هسته‌یی را تشریح کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سایت خبری آینده: لغو نطق احمدی‌نژاد به خاطر مشغله نبود

نطق تلویزیونی رئیس‌جمهور هفته آینده برگزار می‌شود

در حالی كه تا ظهر دیروز قرار بود رئیس‌جمهور شامگاه شنبه به تلویزیون بیاید و حرف‌هایش را با مردم درباره لایحه هدفمندكردن یارانه‌ها بزند تا شاید از این طریق بتواند بر نظر روز یك‌شنبه مجلس تأثیر بگذارد اما ساعت 13 دیروز، خبرگزاری فارس خبری را روی تلكس خود فرستاد كه در آن عنوان شده بود مصاحبه تلویزیونی رئیس‌جمهور به علت مشغله كاری به تأخیر افتاده و در زمان دیگری كه هنوز اعلام نشده، برگزار می‌شود». احتمال می‌رود انجام نشدن این گفت‌وگو تلویزیونی به جلسه مهم امروز مجلس درباره تعیین تكلیف موضوع لایحه هدفمندكردن یارانه‌ها باز می‌گردد. موضوعی كه مجتبی سروش‌پور مدیرروابط عمومی نهاد ریاست جمهوری آن را رد نكرد و در گفت‌وگو با «خبر» اعلام كرد: این مصاحبه قرار شد هفته آینده برگزار ‌شود.

وی در پاسخ به اینكه آیا این تأخیر به دلیل تعیین تكلیف درباره لایحه هدفمندكردن یارانه‌ها در مجلس است تصریح كرد: «به هر حال نمی‌شود گفت به این موضوع مربوط نیست ولی موضوعات مختلفی ممكن است در این تأخیرتأثیر‌گذار باشند. به هر حال این خبری كه خبرگزاری فارس منتشر كرده آن چیزی نبوده كه ما اعلام كردیم و آنها خبر را از قول خودشان منتشر كرده‌اند. اینكه بگوییم این گفت‌وگو به دلیل مشغله كاری برگزار نشده است یك نوع بی‌احترامی به مردم است چون به هر حال ما این خبر را اعلام كردیم.»

چراغ سبز مجلس به دولت

با توجه به پیشنهاد جمعه شب دولت كه در قالب اطلاعیه دفتر رئیس‌جمهور درباره اختصاص دادن حسابی در خزانه برای لایحه هدفمند‌سازی یارانه‌ها به جای گنجاندن آن دربودجه سنواتی طرح شد اختلاف مجلس و دولت تا حدودی بر طرف شود. در آن اطلاعیه با ذكر اینكه یك راهكار مورد قبول آن است كه براساس نظر كمیسیون ویژه، حسابی بنام هدفمندسازی یارانه‌ها در خزانه ایجاد شود و كلیه منابع این قانون به آن حساب واریز گردد، آمده است {بر این اساس} عبارت در قالب بودجه سنواتی حذف شود بنابراین بجای صندوق، حسابی در خزانه ایجاد خواهد شد و شبهه مخالفت با ماده 53 قانون اساسی كه باید كلیه دریافت‌های دولت در حسابهای خزانه‌داری كل متمركز شود و همه پرداختها در حدود اعتبارات مصوب به موجب قانون انجام گیرد نیز با این روش برطرف خواهد شد. «قابل پیش‌بینی است كه این طرح در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد آن چنان كه مصباحی‌مقدم رئیس كمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است با حذف عبارت «در قالب بودجه سنواتی» دست دولت برای برداشت از حساب هدفمندسازی یارانه‌ها در خزانه باز می‌شود.»

اقدام مجلس را می‌توان به معنای چراغ سبز بهارستان به پاستور‌نشینان تحلیل كرد. این دیدگاه وقتی تأیید می‌شود كه حسین سبحانی‌نیا از اعضای هیأت‌رئیسه مجلس اعلام كرده است: «این امكان كه بتوان لایحه را بازپس گرفت وجود ندارد و فضای عمومی مجلس نیز بر این مسئله تأكید دارد كه باید راه‌حل مشتركی برای حل مسئله پیدا شود.» رسیدن به راه‌حل مشترك را باید نتیجه لابی‌های اعضای هیأت دولت با نائب‌رئیس مجلس در پنجشنبه گذشته دانست.

از آنجا كه قرار است رئیس‌جمهور امروز به منظور شركت در بیست و پنجمین اجلاس عالی اقتصادی كمیته دائمی همكاریهای اقتصادی و بازرگانی سازمان كنفرانس اسلامی (كمسك) عازم تركیه می‌شود احتمالاً او باید تصمیم‌های پارلمان‌نشینان را به صورت غیرحضوری دنبال كند و اگر خبرنگاری علاقه‌مند به موضوع ایران در تركیه پیدا شود موضع رئیس‌جمهور پیش از نطق تلویزیونی‌اش منتشر شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016