پنجشنبه 21 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۸ جولای از سوی سازمان ملل روز جهانی نلسون ماندلا نامگذاری شد، مهر

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۱۸ جولای، روز تولد رئيس جمهوری سابق آفريقای جنوبی و برنده جايزه صلح نوبل را به پاس خدمات وی در رواج فرهنگ صلح، روز جهانی "نلسون ماندلا" اعلام کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد اين تصميم را مجمع عمومی در نشست روز سه شنبه با اجماع ۱۹۲ عضو خود گرفته است و بر اين اساس، روز ۱۸ جولای ۲۰۱۰ که برابر با روز تولد رئيس جمهوری سابق آفريقای جنوبی است، به عنوان روز جهانی نلسون ماندلا تعيين شد.

هدف از اعلام روز جهانی ماندلا، تقدير از تلاشهای وی در گسترش فرهنگ صلح و مسائلی که سازمان ملل متحد از آن حمايت می کند، مانند حل مناقشه ها و روابط ميان قوميتها و نژادها و گسترش حقوق بشر و آشتی و مساوات ميان نژادها اعلام شده است.

تصميم گيری برای تعيين روز جهانی ماندلا در جريان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره مسئله فرهنگ صلح اتخاذ شد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد پيش از اين تصميم، به طور رسمی از نلسون ماندلا در ۱۸ جولای گذشته(۲۷ تير) به مناسبت نود و يکمين سال تولدش تجليل کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016