چهارشنبه 27 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

البرادعی توافق سری با تهران را رد کرد، ايلنا

ما سرگرم تلاش برای رسيدن به توافق ميان آمريکا، روسيه، فرانسه و ايران هستيم اما تاکنون هيچ توافقی انجام نگرفته ولی خوشحال می‌شوم بگويم که به يک تفاهم رسيده‌ايم.


ايلنا: «محمد البرادعی»، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی هسته‌ای، گزارش روزنامه انگليسی «تايمز» درباره توافق سری وی با تهران را تکذيب کرد.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاری آنسا، البرادعی که در شهر «آسيسی» ايتاليا درباره ادعای روزنامه انگليسی تايمز که از توافق سری ميان وی و دولت ايران خبر داده بود، گفت: «مقاله روزنامه تايمز لندن کاملا جعلی است.»
مديرکل آژانس بين المللی انرژی هسته‌ای خطاب به خبرنگاران، افزود: «چنين چيزی نشنيده‌ام و بار ديگر تکرار می‌کنم که هيچ توافقی (سری) وجود ندارد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: «ما سرگرم تلاش برای رسيدن به توافق ميان آمريکا، روسيه، فرانسه و ايران هستيم اما تاکنون هيچ توافقی انجام نگرفته ولی خوشحال می‌شوم بگويم که به يک تفاهم رسيده‌ايم.»
همچنين «ژيل تودور»، سخنگوی آژانس بين‌المللی انرژی اتمی با اشاره به گزارش روزنامه تايمز، گفت: «اين ادعاها کاملا بی‌پايه و اساس هستند. باعث تاسف است که اين روزنامه انگليسی بدون ارزيابی و نقل از منبعی موثق اقدام به انتشار اين داستان کرده است.»
روزنامه انگليسی تايمز گزارش داده بود که مدير کل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی برای گفت‌وگو درباره لغو تحريم‌ها عليه ايران و مجوز برای ادامه قسمت عمده‌ای از فعاليت‌های هسته‌ای، ديداری محرمانه با مقام‌های رسمی اين کشور داشته است.
تايمز گزارش داد که پيش‌نويس ۱۳ ماده‌ای توافق آژانس ماه سپتامبر گذشته توسط «محمد البرادعی» ارائه شد تا پيش از ترک سمت مديرکلی آژانس برای حل مسئله هسته‌ای ايران تلاش کرده باشد.
آژانس بين‌المللی انرژی اتمی وجود چنين مدرکی را تکذيب کرده است ولی روزنامه تايمز اعلام کرده است که نسخه‌ای از اين طرح پيشنهادی را دريافت کرده است.
بنا بر اين گزارش، مفاد اين طرح از شورای امنيت سازمان ملل متحد می‌خواهد تا سه دور تحريم‌های جاری عليه ايران و همچنين پنج قطعنامه‌ای که از اين کشور می‌خواهد برنامه غنی‌سازی اورانيوم خود را متوقف کند، لغو شود.
اين توافق‌نامه همچنين به ايران اجازه می‌دهد که برنامه غنی‌سازی خود را به عنوان بخشی از برنامه مديريت بين‌المللی بانک سوخت هسته‌ای تحت نظارت شديد آژانس بين‌المللی انرژی اتمی ادامه يا حتی گسترش دهد.
به نوشته روزنامه تايمز در اين طرح آمده است: «طرفين تصميم دارند کنسرسيومی بين‌المللی برای غنی‌سازی اورانيوم هم در داخل ايران و هم خارج از اين کشور را پايه‌ريزی و آغاز کنند.»
بنا بر اين گزارش، در بخش ديگری از اين طرح آمده است که چنانچه ايران به ساير قسمت‌های توافق عمل کند، امضاکنندگان سند از شورای امنيت می‌خواهند تا تحريم‌ها عليه اين کشور را لغو کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016