چهارشنبه 27 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم، فرمانده ناجا: صدور قرار برای سردار رادان کذب است، احتمال خودکشی پزشک کهريزک، مهر

فرمانده ناجا از کذب بودن خبر صدور قرار التزام برای سردار رادان خبر داد و گفت: چنين شايعاتی ساخته و پرداخته رسانه های بيگانه برای ملتهب کردن فضای داخلی جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرتيپ اسماعيل احمدی مقدم روز چهارشنبه در حاشيه برگزاری همايش سازمان وظيفه عمومی اظهارداشت: طبق قانون برای فردی که قرار است برای وی قرار صادر شود ابتدا احضار صورت می‌گيرد و پس از آن قرار صادر می‌شود و اساسا چيزی تحت عنوان قرار التزام نشنيده‌ام و واقعيت ندارد.

وی ادامه داد: اين موضوع از اساس کذب است و بعضيها تلاش می‌کنند تا با انتشار اين شايعات فضای جامعه را ملتهب کنند و منشاء اين اخبار رسانه‌های بيگانه هستند و اولين بار است که بحث التزام اخلاقی را می‌شنوم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده نيروی انتظامی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره علت فوت پزشک بازداشگاه کهريزک اعلام کرد: با توجه به وصيتنامه کنار جسد پزشک کهريزک احتمال خودکشی وی وجود دارد.

سرداراحمدی مقدم گفت: اين پزشک افسروظيفه ظاهراً خودکشی کرده اما بايد منتظر نظر قطعی پزشک قانونی باشيم.

وی در رابطه با علت خودکشی اين پزشک اظهار داشت: پس از احضار اين فرد به دادسرا برای تحقيق درحوادث کهريزک ترس از محکوميت زندان باعث شده تا او دست به خودکشی بزند.

سرداراحمدی مقدم افزود: تحقيقات در اين رابطه از سوی مقامات قضايی و انتظامی ادامه که پس از تکميل نتيجه تحقيقات ارائه خواهد شد.

وی درباره بدهی ميلياردی ناجا در بحث ديه افزود: اين مبلغ ۱۲ ميليارد تومان بود که در حال حاضر به ۸ ميليارد تومان کاهش يافته و طی ساليان گذشته و به دليل مشکلات بودجه‌ای انباشته شده است.

فرمانده نيروی انتظامی ناجا اظهار داشت: در يکی دو سال اخير با تاسيس صندوق بيمه هيچ بدهی در خصوص ديه نداشته‌ايم. بيشتر مبلغ اين ديه‌ها مربوط به تيراندازی است.

فرمانده ناجا با اشاره به حوادث مربوط به تجاوز به عنف اظهار داشت: از آنجا که اخبار مربوط به تجاوز به عنف بازتاب وسيعی دارد اين فضا به وجود می‌آيد.

وی ادامه داد: سرعت در رسيدگی و قاطعيت اجرا مهم‌ است اما ما در آگاهی در رابطه با کشف جرايم به عنف بالای ۹۰ درصد کشف داشته‌ايم که اميدواريم ساز و کار خاصی برای رسيدگی وجود داشته باشد.

فرمانده ناجا بخش عمده امنيت زنان را در اختيار خود جامعه دانست و گفت: گشتن با ظاهر نامناسب در جامعه بستر وقوع جرم است و در بخش عمده‌ای از پرونده‌های تجاوز به عنف را خود قربانی برداشته است به طوری که مشاهده شده پس از دوستيهای خيابانی فردی به منزل پسر رفته و از سوی چند نفر مورد تجاوز قرار گرفته است.

وی ادامه داد:‌ معمولا خود قربانيان بسترساز قربانی‌شدنشان بوده‌اند که نمی‌دانستند به چه دامی افتاده‌اند و پس از حادثه دچار آسيبهای بسيار جدی نيز شده‌اند.

احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: بخش ديگر سرعت عمل در کشف است که اين سرعت عمل در پليس آگاهی بسيار مطلوب است اما در مرحله بعدی مجازاتها بايد بازدارنده و قاطع باشند که با ساز و کارهای تعيين شده شاهد تحولی در اين مرحله خواهيم بود.

فرمانده نيروی انتظامی گفت: در دو سال گذشته ميانگين غذای سربازان در نيروهای مسلح دو برابر شده است و سال آينده نيز ۵۰ درصد بهبود خواهد يافت.

سردار احمدی مقدم افزود: لباس سربازان به لحاظ زيبايی کيفيت و دوام تغيير کرده و هيچ هزينه‌ای بابت اين لباسها از سرباز دريافت نمی‌شود.

فرمانده ناجا اعلام کرد: سربازان در محل سکونت خود خدمت می‌کنند و اگر اين امکان نباشد در استانهای همجوار خدمت سربازی خود را می‌گذرانند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برای همه افراد ليسانس به بالا پست سازمانی در نيروهای مسلح وجود دارد بايد جداول سازمانی نيروهای مسلح بازيابی شود تا پست‌های سربازان افزايش يابد و هر کسی متناسب با تحصيلات خود به کار گرفته شود.

فرمانده نيروی انتظامی گفت: افزايش حقوق سربازان در چند سال گذشته به اجرا درآمده و بايد به حدی برسد که هيچ هزينه‌ای برای خانواده فرد مشمول نداشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016