یکشنبه 1 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسؤولیت دولتمردان جمهوری اسلامی مرکز توجه بین المللی، فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران

سازمان ملل/ایران

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرد:
مسؤولیت دولتمردان جمهوری اسلامی مرکز توجه بین المللی

۲۰ نوامبر ۲۰۰۹

پاریس، نیویورک – جامعه بین المللی در رابطه با سرکوب شدید تظاهرات مسالمت آمیز مردم ایران که در اعتراض به انتخابات سؤال برانگیز ژوئن ۲۰۰۹ صورت گرفت، پیام مهمی را برای حکومت جمهوری اسلامی ارسال کرد. در این پیام، نقض مستمر حقوق بشر از سوی دولتمردان جمهوری اسلامی به شدت محکوم شده است. درحالی که سال هاست که این کشور موضوع قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل می باشد، لحن قطعنامه اخیر تندتر از گذشته بوده و در آن به طور صریح به نقض حقوق بشر و سرکوب گردهمایی های مسالمت آمیز معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اشاره شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این قطعنامه به دنبال گزارش بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل صادر شد که در آن به سرکوب مدافعان حقوق بشر، اعضای اقلیت های مذهبی و قومی، و فعالان حقوق زن اشاره کرده بود. به علاوه، در این قطعنامه، نگرانی شدید جامعه بین المللی نسبت به محدودیت آزادی بیان، آزادی گردهمایی و سرکوب شدید معترضان به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری در ژوئن ۲۰۰۹ نیز ابراز شده است. در این قطعنامه همچنین صدور و اجرای بیش از حد حکم اعدام، به ویژه در مورد مجرمان نوجوان، مورد اعتراض قرار گرفته است.

در این قطعنامه تأکید بر آن شده که جامعه بین المللی براساس موازین حقوق بشر و آزادی های اساسی، اعتراض خود را به گوش دولتمردان جمهوری اسلامی برسانند و در این رابطه سکوت نکنند.

هیأت نمایندگی فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر (FIDH) و جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (LDDHI) با شرکت خانم شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، در راستای تصویب این قطعنامه طی دیدارها و گفتگوهایی که با هیأت های نمایندگی کشورها در سازمان ملل داشتند، وخامت روزافزون وضعیت حقوق بشر و آزادی های اساسی در ایران را یادآور شدند.

اطلاعات اولیه
به منظور کسب اطلاعات دقیق تر از وضعیت رقت بار حقوق بشر در ایران، لطفا به لینک زیر مراجعه کنید:
http://www.fidh.org/IMG/pdf/FIDH_Position_Paper_to_the_GA_-_64.pdf


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016