چهارشنبه 4 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه بی خبری از بازداشت‌شدگان سازمان ادوار تحکيم، کميته گزارشگران بدون مرز

کميته گزارشگران حقوق بشر - سلمان سيما از اعضای شورای مرکزی سازمان ادوار که در تاريخ ۲۳ آبان بازداشت شد، هنوز هيچ‌گونه تماسی را با منزل برقرار نکرده و نسبت به شرايط او اطلاع دقيقی در دست نيست. به گفته خانواده سيما، پيگيری‌های آن‌ها از طريق دادگاه انقلاب و شعبه سوم بازپرسی امنيت به رياست بازپرس " بيگی" تاکنون بی‌نتيجه بوده است و آن‌ها با گذشت حدود ۱۵ روز در بی‌خبری مطلق از وضعيت سلمان سيما قرار دارند.

هم‌چنين خانواده محمد صادقی ديگر عضو بازداشت شده سازمان ادوار که از تاريخ ۱۲ آبان‌ماه در بند ۲۰۹ زندان اوين در بازداشت به سر می‌برد، می‌گويند:" آخرين تماس وی ۸ روز پيش بوده است و از آن زمان تاکنون از وضعيت وی اطلاعی ندارند." خانواده صادقی هم‌چنين با وجود گذشت ۲۳ روز از بازداشت فرزندشان از حق ملاقات با او محروم بوده‌اند و دادستانی به‌ آن‌ها اعلام کرده تا ۱۶ آذر امکان ملاقات با زندانيان بند ۲۰۹ ميسر نخواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسن اسدی ديگر عضو بازداشت‌شده سازمان ادوار نيز تاکنون تنها يک‌بار موفق به تماس با خانواده‌اش شده است. اخبار رسيده از زندان اوين، از ادامه بازجويی‌های اين سه عضو سازمان ادوار حکايت دارد.

حسن اسدی و محمد صادقی، روز شنبه ۳۰ آبان‌ماه پش از گذشت ۱۹ روز از بازداشتشان، جهت تفهيم اتهام به دادگاه انتقال يافتند.

حجت شريفی و نفيسه زارع کهن نيز که در روز ۱۳ آبان ماه دستگير شدند. هم‌چنان بدون داشتن حق ملاقات با خانواده‌هايشان در زندان اوين نگه‌داری می‌شوند.

بنا بر اعلام سازمان دانش آموختگان ايران، هم‌اکنون ۹ عضو اين سازمان در بازداشت نهادهای امنيتی قرار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016