دوشنبه 9 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه مجمع زنان اصلاح‌طلب برای آزادی آذر منصوری، موج سبز آزادی

مجمع زنان اصلاح طلب با صدور بيانيه‌ای خواستار آزادی آذر منصوری عضو جبهه مشارکت شد. متن اين بيانيه به شرح زير است:

اگر چه ديری نمی‌گذرد که با نام «آذر منصوری» در حوزة سياست آشنا شده‌ايم. اما شناخت‌مان از شخصيت، عقلانيت و عمق نگاهش به حوادث سياسی- اجتماعی، آشنايی ديرين را تداعی می‌کند. گويی افکار و انديشه‌های اين چهرة سياسی از گذشته دور ما را به يکديگر پيوند داده است و اين پيوند برای جمع زنانی که تجربة حضور در عرصة سياست را با سخت کوشی به‌دست آورد‌ه‌اند، گرانبها و ارزشمند است.. حضور او در يک جايگاه بالای سياسی و کادر حزبی، اين اميدواری را برای زنان فعال سياسی ايجاد کرد که در جمهوری اسلامی کارآمدی، توانايی و تدبير زنان مسلمان در عرصة سياست به باور مردان سياست نشسته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«مجمع‌ زنان اصلاح طلب» که با پرچم ضرورت حضور در حوزة سياست و قدرت فعاليت خود را آغاز کرده است اين فرصت را مغتنم شمرده و در پی آن بوده و هست که «آذر منصوری‌» ها را حمايت و همراهی کنند تا نسل آينده جامعه زنان و دختران يقين کنند که حوزة قدرت و سياست در انحصار مردان نيست و اصولا »جنسيت« برای حضور اجتماعی و بوی‍ه سياسی زنان تعيين کننده نيست و مهم تر اينکه دين اسلام منعی برای اين حضور تأثيرگذار ندارد. بلکه انديشه راستين، گفتمان علمی و فهم دقيق و عميق از شرايط سياسی اجتماعی است که می‌تواند کارآمدی و توانايی‌های سياست‌مداران را فارغ از جنسيت رقم بزند.

اينک اما اين توانايی که در وجود يک زن به منصة ظهور گذاشته شده بود به بند کشيده شده است و «آذر منصوری» را همچون ديگر سياست مداران انقلابی که همة نگرانی‌هايشان آن است که چگونه می‌توان اين انقلاب را از افتادن به دست نااهلان و نامحرمان محفوظ نگاه داشت، با اتهامات واهی به بند کشيده اند تا با مصادره انقلاب به مطلوب خود برسند. «مجمع زنان اصلاح‌طلب» که اعضای آن، همة سرمايه معنوی، فکری و توان خود را برای ايجاد تغيير در نگاه جامعه برای حضور زنان توانمند در حوزه سياست و قدرت هزينه کرد‌ه‌اند، اينک نگران هزينه های گزافی است که باز هم برای اصلاح جامعه و بهبود شرايط زيستن نسل آينده در کشورمان، ايران اسلامی، بايد پرداخت شود.

زنان اصلاح طلب نگران اين هستند که نسل جديد زن ايرانی که شاهد بی حرمتی ها، بداخلاقی ها و زشتی ها و پلشتی هايی است که با مردان و زنان و جوانان معترض پس از انتخابات دهم می شود خدای ناکرده با مشاهده بالا رفتن تاوان و هزينه مشارکت، دچار انفعال و سستی و رکود شود و عطای حضور در عرصه اجتماعی و بويژة حوزة سياست را به لقايش ببخشند.

لذا از همة فعالان سياسی و آزادانديشان دردمند و دلسوز ايرانی می‌خواهيم که با بهره‌گيری از تمامی ظرفيت‌های خود تلاش کنند تا همة زنان در بند که به جرم نقادی جريان موجود و معترض بودن به وضعيت نابسامان پس از انتخابات، دربند به سر می برند، از جمله خواهر عزيز، صبور و سخت کوشمان، معاون سياسی دبيرکل جبهه مشارکت ايران اسلامی، آذر منصوری، از زندان آزاد شوند تا اعتبار نظام اسلامی که بايد برپايه معنويت و عدالت و آزادی استوار بماند، بيش از اين لطمه نبيند و در عين حال جامعه از توانائيها و ظرفيت‌های فکری، روحی و معنوی آنان بهرة لازم را ببرد.

اميد داريم با زمان شناسی و درايت مسئولان و با چشم داشت به سيره نبوی (ص)عدالت علوی(ع) تا روز عيد غدير، به ميمنت فرارسيدن عيد ولايت مولا علی (ع) شاهد حضور کليه آزادگان دربند خصوصا زنان آزاده در کانون گرم خانواده شان باشيم.

مجمع زنان اصلاح‌طلب


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016