سه شنبه 10 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت پنج بريتانيايی در ايران، راديو بين‌المللی فرانسه

فرنگيس حبيبی - رئيس دفتر رياست جمهوری ايران دستگيری ۵ تبعۀ انگليس در آبهای خليج فارس را مورد تائيد قرار داد. خبرگزاری فارس از تهران ضمن اعلان اين خبربه نقل از اسفنديار رحيم مشائی نوشت که اين افراد درآبهای خليج فارس توسط نيروی دريائی ايران دستگير شده اند و قوۀ قضائیۀ جمهوری اسلامی در مورد آنها تصميم خواهد گرفت. " اگرثابت شود که اين پنج نفربرای ورود به آبهای ايران قصد سوئی داشته اند، اقدامی علیۀ آنها به اجراء در می آيد". رئيس دفتر رياست جمهوری ايران در مورد چگونگی دستگيری ۵ تبعۀ انگليس توضيح بيشتری ارائه نداده است. پيش از اين خبردستگيری آنها توسط مقامات انگليسی اعلام شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزارت امور خارجۀ انگليس در اطلاعيه ای خبر داده بود که پنج تبعۀ بريتانيا که با قايق بادبانی بين بحرين و دوبی در حال حرکت بوده اند توسط نيروی دريايی ايران در روز ۲۵ نوامبر بازداشت شده اند.

اين افراد خود را برای يک مسابقۀ قايقرانی آماده می کرده اند که قرار بود در ۲۶ نوامبر در فاصلۀ دوبی مسقط انجام شود. در اطلاعیۀ وزارت امور خارجۀ انگلستان گفته شده است که "قايق اين افراد از روی بی توجهی احتمالاً وارد آب های ساحلی ايران شده است".

به محض در يافت اين خبر ،مقامات وزارت امور خارجۀ انگلستان با مقامات ديپلماتيک ايران در لندن و تهران تماس گرفته اند. پنج تبعۀ بريتانيايی در ايران هستند و سلامتند. مقامات وزارت امور خارجۀ انگلستان گفته اند که " به صورت غير مستقيم و مختصر با اين افراد تماس گرفته اند". با اينحال خبری از محل نگهداری اين افراد دردست نيست ديويد ميليباند وزير امور خارجۀ بريتانيا گفته " ما تماس نزديک را با تهران و خانواده های افراد بازداشت شده حفظ می کنيم تا توضيحات لازم را بدست آوريم و هر چه زودتر اين مسئله را حل کنيم".

در مارس ۲۰۰۷ نيز ماجرای مشابهی در آب های خليج فارس رخ داد که طی آن پانزده ملوان انگليسی که در آب های خليج فارس در حرکت بودند توسط سپاه پاسداران توقيف شدند. اين حادثه يک تنش ديپلماتيک جدی بين تهران و لندن بوجود آورد، ولی سيزده روز بعد پانزده ملوان طی تشريفاتی بسيار دوستانه به کشور خود بازگردانده شدند.

بازداشت پنج تبعۀ بريتانيايی، هفتۀ پيش، در شرايطی روی می دهد که تنش ميان تهران و غرب، در پی اعلام قصد ايران به ساختن ده سايت غنی سازی جديد، رو به فزونيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016