سه شنبه 17 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لندن و واشنگتن: حقوق شهروندانتان را رعايت کنيد، راديو بين‌المللی فرانسه

فرنگيس حبيبی - در واکنش به خشونت نيرو های انتظامی و بسيج عليه دانشجويان و مردم معترض، در روز شانزدهم آذر، يان کلی، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمريکا، گفت " تظاهر کنندگان ايرانی بايد بدانند که صدايشان شنيده شده است". او " آزار دائمی ناراضيان، بازداشت خودسرانه و محکوميت قضايی" کسانی را که در تظاهرات شرکت کرده اند، ناديده گرفتن حقوقی می داند که حتی در قانون اساسی خود ايران برسميت شناخته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ديويد ميليباند، وزير امور خارجۀ انگلستان نيزدر اشاره به توسل نيرو های پليس و بسيجی به گاز اشک آورعليه تظاهر کنندگان، از مقامات ايران خواست تظاهرات را " خفه نکنند". او گفت از اينکه نيروهای انتظامی عليه تظاهرات در روز دانشجو در ايران متوسل به زور شده اند نگران است. در اطلاعيه ای که از سوی وزارت امور خارجه انگلستان صادر شده است، ديويد ميليباند به دامنۀ گستردۀ موارد تجاوز به حقوق بشر که از انتخابات دوازده خرداد به اين سو صورت گرفته است، اشاره کرده و اظهار داشته است که "آزادی بيان و عقيدۀ سياسی از حقوق اساسی مردم است که تمام دولت ها بايد به آن احترام بگذارند". او از مقامات ايران خواسته است که حقوق شهروندان خود را محترم شمرند.

سازمان عفو بين المللی نيز در اطلاعيه ای نسبت به "توسل گسترده به زور"، توسط نيرو های انتظامی، عليه دانشجويان در ايران هشدار داده است و خواستار آزادی افرادی شده است که تنها به خاطر شرکت در تظاهرات دستگير شده اند.

شاهدان عينی از بازداشت تعداد ی از تظاهرکنندگان خبر داده اند. خبرگزاری رسمی ايرنا نيز گزارش داده است که مجيد توکلی يک فعال دانشجويی در روز شانزده آذر دستگير شده است. او قبلاً نيز به اتهام توهين به رهبر جمهوری اسلامی ايران بيش از يکسال در زندان بسر برده و بشدت شکنجه شده بود.ايرنا او را به عنوان" رهبر اغتشاشگران" معرفی کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016