چهارشنبه 18 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام محمدرضا حدادی به تعويق افتاد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر- حکم اعدام محمدرضا حدادی که بنابر اعلام مسئولان قضايی قرار بود صبح فردا چهارشنبه به چوبه‌ی دار سپرده شود با عدم انتقال وی به قرنطينه اجرا نخواهد شد.

محمدرضا که در سال ۸۲ در سن ۱۵ سالگی دستگير شده بود، با اعلام اجرای حکم به خانواده بايستی صبح دوشنبه به قرنطينه زندان عادل‌آباد شيراز جهت اجرای حکم اعدام منتقل می‌شد. وی تا زمان نگارش اين اطلاعيه در بند عمومی بسر برده و از اجرای حکم خود بی‌خبر است. طبق تشريفات اجرای احکام اسلامی بايستی حکم اعدام ۴۸ ساعت قبل از اجرا به متهم اطلاع داده شده و به قرنطينه منتقل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمدرضا حدادی متولد ۲۷ اسفند ۱۳۶۶ و در زمان دستگيری ۱۵ ساله بوده است. اين نوجوان در جريان پرونده رسيدگی به يک فقره سرقت منجر به قتل دستگير شد و در تحقيقات اوليه به قتل با تسمه پروانه اعتراف نمود. وی در تاريخ ۸۲/۸/۸ در دادگاه، مجدداً اتهام سرقت و قتل را به عهده گرفت و به ارتکاب جرم اقرار نمود. بنا به گفته‌ی پدر محمدرضا پيش از اعتراف او را در کلانتری از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب از درخت آويزان کردند و با کابل زدند.

محمدرضا چند روز پس از دادگاه و در ملاقاتی با مادرش از عدم پرداخت موعود به خانواده‌ مطلع می‌شود. وی طی نامه‌ای در ۱۶ آبان ۸۲ به اطلاع دادگاه رساند که يکی از متهمين با وعده‌ی پرداخت پول از وی خواسته با توجه به صغر سن ارتکاب قتل را بر عهده بگيرد. در نتيجه وی فريب متهم ديگر را خورده و در ارتکاب فعل هيچ نقشی نداشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016