پنجشنبه 19 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عراق مجاهدين خلق را از بغداد اخراج می‌کند، راديو بين‌المللی فرانسه

سيمين شاملو - نوری المالکی نخست وزيرعراق اعضای سازمان مجاهدين خلق را از اين کشور بيرون خواهد راند. نوری المالکی امروز پنج شنبه در سايت اينترنتی خود نوشته است که ابتدا آنها به "نکات السلمان" درجنوب عراق فرستاده می شوند که "مرحلۀ نخست اخراج آنها ازعراق خواهد بود". به نوشتۀ خبرگزاريها از بغداد، ۳۵۰۰ تن از اعضای سازمان مجاهدين، دراردوگاه اشرف در۸۰ کيلومتری شمال غربی پايتخت عراق به سر می برند. اردوگاه اشرف در سالهای ۱۹۸۰ هم زمان با حملۀ نيروهای صدام حسين رئيس جمهوری عراق به ايران دراختيار مجاهدين گذاشته شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ولی در پی سقوط صدام حسين در سال ۲۰۰۳، دولت عراق خواستار در دست گرفتن کنترل اردوگاه شده بود. دولت کنونی بغداد، آنها را اعضای "يک سازمان تروريستی" دانسته، از چندی پيش درصدد اخراج آنها به سوی ايران يا يک کشورديگربوده است. در ماه ژوئیۀ گذشته دردرگيری با نيروهای انتظامی عراقی ۱۱تن از آنها کشته و نزديک به ۵۰۰ نفر زخمی شده بودند . درصورت اخراج يا انتقال اعضای سازمان به ايران، خطر دستگيری وحتی مرگ آنها را تهديد می کند. مجاهدين خلق يکی ازسازمانهای فعال اپوزيسيون ايران به شمار می رود.

نکات السلمان "منطقۀ دورافتاده ای" در استان موثنا معرفی شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016