یکشنبه 22 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توقيف تجهيزات غيرقانونی از آلمان به مقصد ايران، راديو بين‌المللی فرانسه

به نوشتۀ نشریۀ آلمانی اشپيگل، دولت آلمان احتمالاً عليه برخی شرکت هايی که به ايران "تکنولوژی حساس" فروخته اند، شکايت خواهد کرد.

گمرک آلمان اخيراً در بندر هامبورگ يک دستگاه کمپرسور را به ارزش ١٦ ميليون يورو توقيف کرده است. به نوشتۀ اشپيگل، اين دستگاه کمپرسور که معمولاً برای بالا بردن فشار گاز استفاده می شود، می تواند در برنامۀ موشکی ايران کاربرد داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کمپرسور توقيف شده ساخت يکی از شعبه های سوئدی شرکت آلمانی زيمنس است.
همچنين نيروی دريايی انگلستان يک کشتی چينی را در سواحل دوبی توقيف کرده که به قصد ايران در حرکت بوده و يک سيستم فرمان از راه دور حمل می کرده است.
اين دستگاه ظاهراً در مرحلۀ نخست، توسط شرکت زيمنس به چين فرستاده شده تا در مرحلۀ بعد از اين طريق به ايران حمل شود.
به نوشتۀ اشپيگل، يک کميسيون دولتی در آلمان مشغول بررسی اين دو پرونده است.
سخنگوی شرکت زيمنس بدون اين که توضيحی در مورد اين دو محموله بدهد، فقط گفته است: "ما تجهيزاتی به ايران می فروشيم که صرفاً کاربرد غيرنظامی دارد و با مقررات بين المللی سازگار است".

از ماه ژانویۀ گذشته، دولت آلمان حمايت خود را از شرکت هايی که به ايران "تکنولوژی های حساس" می فروشند، تا اندازه ای کاسته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016