چهارشنبه 25 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سانسور اينترنت اين‌بار برای تصفيه‌حساب داخلی: اعلام جرم دادستان تهران عليه سايت‌های محافظه‌کاران، گزارشگران بدون مرز

گزارشگران بدون مرز بار ديگر اقدام جمهوری اسلامی برای سانسور بيشتر اينترنت در ايران را محکوم می‌کند. در تاريخ ٢٤ آذر اعلام شد که دادستان تهران عباس جعفری دولت آبادی عليه دو سايت اطلاع رسانی محافظه‌کار الف و جهان نيوز به اتهام "توهين" به رئيس جمهور اعلام جرم کرده است.
گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می‌کند " بعد از بکارگيری همه‌ی راه‌کارهای بی‌سابقه در مهار اطلاع رسانی، سانسور رسانه‌ها مستقل و مخالفان، در چند ماه اخير، حال با ياری دستگاه قضايی نوبت به " تصفيه حساب " در جناح محافظه‌کاران رسيده است. اين اعلام جرم قضايی نشانگر تشديد اختلاف محافظه‌کاران در پی رويدادهای پس از انتخابات ٢٢ خرداد است. اختلافی که به رسانه‌ها محافظه‌کار کشيده شده است. محمود احمدی نژاد بار ديگر نشان داد که هيج صدای مخالفی را تحمل نمی‌کند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سايت الف متعلق به احمد توکلی رئيس مرکز پژوهش‌های مجلس و يکی از رهبران جريان محافظه‌کار منتقد احمدی‌ نژاد است. اين سايت با انتشار مطالبی در ماجرای افتضاح سياسی مدارک تحصيلی علی کردان وزير اسبق کشور که منحر به رای عدم اعتماد محلس و عزل وی شد، نقش مهمی ايفا کرد. احمد توکلی در مهرماه سال جاری اعلام کرده بود که احمدی نژاد نيز در رويدادهای اخير دست داشته است.
سايت جهان نيوز نزديک به يک تشکل محافظه‌کار به نام ره‌پويان انقلاب اسلامی و متعلق به علی زاکانی نماينده دو دوره مجلس است. مدير اين سايت از حاميان احمدی نژاد در انتخابات رياست جمهوری و تا پس از رويدادهای ماه های اخير بود. برخی از تشکلات جناح محافظه‌کار در پی رويدادهای پس از انتخابات ٢٢ خرداد از دولت فاصله گرفته‌اند.

سايت آينده نيوز نيز که از جمله سايت‌های نزديک به محافظه‌کاران است، در تاريخ ١٥ آذر ماه مسدود شد. اين سايت نيز از سوی دادستان تهران تهديد به پيگرد قضايی شده بود. " توهين به مقامات رسمی" در طی دوازده سال گذشته يکی از اتهامات و بهانه‌های اصلی توقيف روزنامه‌ها ، مسدود کردن سايت‌ها و همچنين بازداشت روزنامه نگاران و وب‌نگاران بوده است.

محمد پورعبدالله دانشجو و وب‌نگار وبلاگ پيشرو به شش سال زندان محکوم شده است. اتهام اين وبلاگ‌نويس که مطالبی در باره سرکوب جنبش دانشجويی، وضعيت بازداشت و بازجويی از دانشجويان دستگير شده، منتشر کرده بود " اجتماع و تبانی و تبليغ عليه نظام" اعلام شده است. وی در تاريخ ٢٤ بهمن ماه ١٣٨٧ بازداشت و به مدت ٢٣ روز در سلول های انفرادی بند ٢٠٩ زندان اوين تحت فشار و بازجويی قرار داشت. در تاريخ ٢٣ فروردين و در اولين جلسه دادگاه به دليل عدم پذيرش اتهامات واهی، بازداشت موقت وی تمديد و به انفرادی بازگرداننده و سپس بدون حکم به زندان قزل‌حصار منتقل شد.

١٤ آذر ماه حسن اسدی زيدآبادی دانشجوی مدافع حقوق بشر و وبلاگ نويس که در تاريخ ١٢ آبان بازداشت شده بود با قيد کفالت از زندان تا برگزاری دادگاه آزاد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016