پنجشنبه 26 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرحی برای راه‌پيمايی تاسوعا و عاشورا، سارا محمدزاده

وضعيت بسيار پيچيده ای در داخل کشور وجود دارد، از منبعی شنيدم ۷۰ هزار نيروی جديد بسيجی علاوه بر نيروهای موجود، برای تاسوعا و عاشورا هماهنگ شده اند. کودتاگران در وحشت شکل گيری يک راهپيمائی بزرگ به هر کاری دست می زنند. فعالين شناخته شده و حتی کمتر شناخته شده جنبش را کاملا محاصره کرده اند و تمام اعمال و رفت و آمدهای آنها را کنترل می کنند. به فيلتر کردن سايت موج سبز آزادی نيز قانع نيستند، مدتی آن را به موج کودتا ساخته سبز علوی انتقال دادند در لحظه نوشتن اين يادداشت آن را هک کرده اند. تهديد رهبران جنبش و اهانت به آنها را بطور بی سابقه ای گسترش داده اند. حسينيان که قبلا قسم جلاله خورده بود قاتل است و آدم کشته است، مرد هميشه شماره دوم نظام را به اسلام دعوت می کند!! وزير اطلاعات منبع خود را سايتهای خبری اعلام می کند، شيخ محمد يزدی پاک قاطی کرده است برای کسی که حداقل در ظاهر از او که عضو شورای نگهبان است ، سمتهای بالايی دارد خط و نشان می کشد مه شما چکاره ايد؟. وحشت اصلی در کوتاه مدت از احتمال و امکان نمايش بزرگ ملت در تاسوعا و عاشوراست. اين دو روز سه ويژگی همزمان دارد که آن را کاملا استثنائی می کند :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱- نداشتن برنامه رسمی از طرف حکومت بر عکس روزهائی مثل ۱۳ آبان و روز قدس.

۲- حاشيه امنيتی و آزادی نسبی دسته جات. فضای سنگين مدهبی اين دو روز و تقريبا غير قابل کنترل بودن مردم ، به نوعی است که تقريبا هر ساله عليرغم بی ميلی حکومت، شام غريبان مفصلی در حوالی ميدان محسنی شکل می گيرد، که جنبه اعتراضی به مراسم متعارف هم دارد.

۳- تعطيلی بسيار گسترده در کشور و فراغت مردم از کار رسمی.

گردانندگان اصلی سايتهای منتسب به جنبش سبز تا کنون برنامه ای برای راهپيمائی بزرگ اعلام نکرده اند و فرصت نيز محدود است و بايد طرحی ارائه کرد که اجرائی باشد. به گونه ای که اگر دولت کودتا بخواهد از شکل گيری آن ممانعت کند بايد دستور تعطيلی تمام دسته جات و هيئت های عزاداری در پهنه بزرگی از تهران را صادر کند که عملا نشدنی است و اصلا برای حکومت مقدور نيست و هزينه بسيار زيادی دارد. آقايان عمری است از اين مراسم بهره برده اند، چطور می توانند از ترس تظاهرات چند صد نفر خس و خاشاک لغو مراسم چندين صد ساله را صادر کنند!!

از تمام گروههای اجتماعی و صاحبنظران دعوت می شود اين طرح را مورد بررسی قرار دهند اشکالات آن را بررسی کنند و پيشنهادهای تکميلی ارائه دهند.

مزيت بزرگ اين طرح شکل گيری سريع موج جمعيت و وروديهای بی شمار آن است که امکان سرکوب را به صفر می رساند.

پاينده باشيد - سارا محمدزاده


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016