سه شنبه 1 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله نوری‌همدانی: سکوت در برابر شعارهای ديروز قم جايز نيست، فارس

خبرگزاری فارس: يکی از مراجع تقليد با اشاره به اتفاقات روز گذشته قم گفت: سکوت در برابر شعارهای ديروز جايز نيست، چون ارزش‌ها در هم شکسته و خون شهدا پايمال شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آيت‌الله حسين نوری‌همدانی ظهر امروز در ديدار جمعی از اعضای نيروی دريايی سپاه و پاسداران شهيد محلاتی تهران اظهار داشت: نظام ما، نظام ولايت‌مدار است و بايد اين نظام حفظ شود.
وی با اشاره به اتفاقات سياسی اخير کشور گفت: متاسفانه جرياناتی در نظام به ‌وجود می‌آيد و پرده‌ها کنار می‌رود و حقايق آشکار می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مرجع تقليد با بيان اينکه نبايد در برابر منکر سکوت کرد، ابراز داشت: چه معروفی از نظام مهم‌تر و چه منکری از استکبار بالاتر؟
وی خواستار عکس‌العمل مناسب مردم در برابر جريانات اخير شد و افزود: نبايد نظاره‌گر ماجرا بود چون سکوت و بی‌تفاوتی در اين زمينه خلاف شرع است.
آيت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به شعارهای راهپيمايان عليه حکومت بيان داشت: شعار«نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ايران» و«استقلال، آزادی، جمهوری ايرانی» دهن‌کجی به نظام، اسلام و آرمان‌های امام راحل است.
وی با اشاره به جريانات ديروز قم گفت: سکوت در برابر شعارهای ديروز جايز نيست، چون ارزش‌ها در هم شکسته و خون شهدا پايمال شد.
استاد حوزه علميه قم بر بسيج همه قدرت‌ها و ظرفيت‌ها برای نگهداری نظام و صيانت از انقلاب و آرمان‌های آن تاکيد کرد.
وی با اشاره به ايام محرم و در پيش بودن تاسوعا و عاشورای حسينی اظهار داشت: دشمنان کينه ديرينه‌ای از اسلام و انقلاب دارند و به همين دليل از هر امکانی برای نابودی نظام اسلامی استفاده می‌کنند.
آيت‌الله نوری‌همدانی خطاب به ائمه جماعات در سراسر کشور گفت: بايد در ايام محرم به مردم يادآوری کنيد که اين نظام، نظام ولايی است و در اسلام اين نوع حکومت مشروع و مورد قبول است.
وی در بخش ديگری از سخنان خود به جريان غدير خم و سقيفه اشاره کرد و گفت: کسانی که در غدير با علی(ع) بيعت کردند، در سقيفه علی را کنار زدند و حکومت را از دست ائمه(ع) خارج کردند.
اين مرجع تقليد با اشاره به انحرافات صورت گرفته در دين بعد از پيامبر(ص) افزود: قيام کربلا در راستای اصلاح دين و متوجه‌کردن اشتباه مردم صورت گرفت.
وی با بيان اينکه درس‌های فراوانی در عاشورا وجود دارد، يادآور شد: يکی از درس‌های عاشورا اين است که هر وقت انحراف از اسلام حاصل شد، بايد قيام کرد و بدانيم که اسلام ولايت را محور قرار داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016