چهارشنبه 2 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حذف صفر از واحد پولی قطعی شد، تابناک

رئيس کل بانک مرکزی گفت :طرح حذف سه يا چهار صفر از رقم واحد پول رسمی لازم الاجرا و قطعی است و ضرورت ايجاب می کند شمار رقم هايی از صفر واحد پول ايران را حذف و تغييری در ساختار پولی کشور ايجاد شود.
رئيس کل بانک مرکزی حذف سه يا چهار صفر از رقم واحد پول رسمی را منوط به اجرای طرح تحول اقتصادی دانست .

به گزارش واحد مرکزی خبر بهمنی گفت: اينکه سه يا چهار صفر از رقم واحد رسمی پول ايران حذف شود ،منتظر اجرای طرح تحول اقتصادی هستيم تا براساس قيمت های واقعی اين طرح اجرايی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس کل بانک مرکزی گفت :طرح حذف سه يا چهار صفر از رقم واحد پول رسمی لازم الاجرا و قطعی است و ضرورت ايجاب می کند شمار رقم هايی از صفر واحد پول ايران را حذف و تغييری در ساختار پولی کشور ايجاد شود.

بهمنی با بيان اينکه چاپ اسکناس ها و ضرب سکه ها با قيمت پايين توجيه اقتصادی ندارد گفت: برخی از اين اسکناس ها و سکه ها به ميزان بالاتر از قيمت واقعی خود ضرب يا چاپ می شود.

بهمنی با بيان اينکه با به پايان رسيدن طرح سازماندهی مؤسسات مالی و اعتباری، مؤسسات دارای مجوز مشخص شده اند گفت: اسامی مؤسساتی که فاقد مجوز هستند به نيروی انتظامی اعلام می شود تا با آنها برخورد شود.

رئيس کل بانک مرکزی با اشاره به اينکه صندوقهای قرض الحسنه با کارکرد صنفی، تک واحدی و صندوق های مستقر در مساجد می توانند به فعاليت خود ادامه دهند افزود: فعاليت اين صندوق ها به شرطی مجاز است که فقط در بخش موضوع قرض الحسنه فعاليت کنند و چنانچه تسهيلات با نرح سود بانکی ارائه دهند از فعاليت آنها جلوگيری و با آنها برخورد خواهد شد.

بهمنی تاکيد کرد:از فعاليت مؤسسات مالی و اعتباری دارای شعب متعدد که دارای مجوز نباشند جلوگيری خواهد شد.

رئيس کل بانک مرکزی افزود: اسامی مؤسسات مجاز به نيروی انتظامی اعلام و با مؤسساتی که موفق به اخذ مجوز نشده اند و اينکه درخواست مجوز نکرده اند برخورد می شود.

وی با بيان اينکه از سال گذشته برای رسيدن به مرز تورم تک رقمی هدف گذاری شده است گفت: خوشبختانه برنامه ريزی ها برای رسيدن به اهداف تک رقمی محقق شده است و ميانگين تورم از شهريور گذشته تا پايان مهر امسال ۷ /۱۶ بود و در پايان آبان ماه نيز با کاهش ۶ / ۱ درصدی تورم به حدود ۱۵ درصد رسيده است.

بهمنی تأکيد کرد: اين بدان مفهوم است که رشد افزايش قيمتها نسبت به سال گذشته در اين مدت به حدود ۱۵ درصد رسيده است و اميد داريم تا پايان سال بدون در نظر گرفتن طرح هدفمند کردن قيمت ها به نرخ حدود ۱۰/۵ تا ۱۱ درصد برسيم.

رئيس کل بانک مرکزی همچنين با اشاره به برگزاری جلسه با مسئولان استان فارس گفت: در اين جلسه در خصوص وصول مطالبات و نحوه تعامل مناسب با واحدهای بدهکار توليدی ـ صنعتی تأکيد شد.

وی افزود: بانکها موظف به پرداخت تسهيلات برای واحدهای توليدی زودبازده که از سال ۸۴ تا پايان ۸۷، اقدام به جذب تسهيلات کرده و بصورت نيمه کاره هستند، شده اند.

رئيس کل بانک مرکزی افزود: اختصاص تسهيلات به طرحهای جديد زودبازده نيز به سه بانک ملی، کشاورزی و صنعت و معدن محول شده و اين بانکها موظف به تخصيص ۵۰ درصد منابع خود به طرحهای جديد زودبازده هستند.

وی با بيان اينکه در کل کشور حدود ۲ هزار و ۱۹۹ هزار ميليارد ريال منابع کل شبکه بانکی است گفت: از اين ميزان حدود ۲ هزار و ۱۵ هزار ميليارد ريال مصارف بانکها بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016