پنجشنبه 3 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تماس تلفنی شيوا نظرآهاری از زندان اوين، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - شيوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر، طی تماس تلفنی با خانواده خود اعلام کرده است که در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين به سر می برد. به گفته وی پرونده جديدی را برای وی تشکيل داده اند و به همين جهت خود را برای حبس طولانی مدت آماده کرده است.

اين عضو کميته گزارشگران حقوق بشر و دو تن ديگر از اعضای کميته به نام های کوهيار گودرزی و سعيد حائری، ساعت ۲۱:۳۰ يک شنبه ۲۹ آذر ماه، در حالی که به همراه جمعی از فعالان اجتماعی و خانواده های زندانيان سياسی، برای شرکت در مراسم خاکسپاری مرحوم آيت الله منتظری عازم قم بودند در ميدان انقلاب توسط نيروهای امنيتی بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شيوا نظرآهاری، پيش از اين نيز روز يک شنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۳۸۸، در محل کار خود توسط نيروهای اطلاعاتی بازداشت و بعد از گذشت نزديک به چهار ماه در مهر ماه آزاد شده بود.

گفتنی ست دادگاه مربوط به بازداشت خرداد ماه وی هنوز تشکيل نشده است و گمان می رود دستگيری دوباره او برنامه ای برای ممانعت از ادامه فعاليت حقوق بشری وی تا زمان تشکيل دادگاه و صدور حکم مربوطه باشد. او از دانشجويان ستاره دار و محروم از تحصيل است که در کميته گزارشگران حقوق بشر با تهيه اخبار و گزارش های مربوط به نقض حقوق زندانيان سياسی، زنان و کودکان، فعاليت های حقوق بشری خود را پی گير بوده است.

سعيد کلانکی، سعيد جلالی فر، دو عضو ديگر کميته گزارشگران حقوق بشر نيز همچنان در سلول انفرادی زندان اوين به سر می برند و از وضعيت ديگر اعضای در بند اين کميته، کوهيار گودرزی و سعيد حائری خبری در دست نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016