جمعه 4 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تماس تلفنی سارکوزی با کلوتيلد ريس، از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات، کلمه

کلوتيلد ريس، ۲۴ ساله، که برای يک تحقيق دانشگاهی شش ماهه در اصفهان به سر می‌برد کمی پيش از پرواز به کشورش و در پی حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری ايران بازداشت شد.


کلمه:نيکلا سرکوزی، رييس جمهور فرانسه، روز پنج‌شنبه با کلوتيلد ريس، شهروند فرانسوی متهم به جاسوسی و شرکت در تظاهرات ضددولتی در ايران تلفنی گفت‌وگو کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس بيانيه دفتر رياست جمهوری فرانسه،سرکوزی در جريان تماس با خانم ريس «حمايت کامل» خود را از وی اعلام و اظهار اميدواری کرده است که وی بتواند به زودی به کشورش باز گردد.

از سوی ديگر، برنارد کوشنر، وزير امور خارجه فرانسه نيز تلفنی با اين شهروند فرانسوی گفت و گو کرد.

کوشنر پس از اين صحبت تلفنی با اشاره به خانم ريس گفته است: «وی ياد گرفته که چطور با اين وضعيت کنار بيايد، روحيه خوبی دارد و تمام کارکنان سفارت فرانسه در تهران در کنارش هستند.»

وزير امور خارجه فرانسه می گويد: «هدف ما اين است که او هر چه سريعتر به کشورش باز گردد.»

کلوتيلد ريس، ۲۴ ساله، که برای يک تحقيق دانشگاهی شش ماهه در اصفهان به سر می‌برد کمی پيش از پرواز به کشورش و در پی حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری ايران بازداشت شد.

وی متهم شده است که در تظاهرات ضد حکومتی شرکت کرده و عکس هايی از جريان اعتراض ها را برای دوستان خود فرستاده است.

وی پس از يک و ماه نيم حبس سرانجام در مردادماه با قيد وثيقه آزاد شد ولی تا زمانی که محاکمه او به پايان برسد ناچار است در سفارت فرانسه در تهران اقامت داشته باشد.

دادگاه خانم ريس روز چهارشنبه در تهران برگزار شد و قرار است که به زودی در محاکمه ديگری از سوی دادگاه انقلاب حضور يابد.

مقام های فرانسوی در ماه های گذشته خشم خود را از محاکمه کلوتيلد ريس ابراز کرده و تمام اتهام های مطرح شده عليه وی از جمله جاسوسی و اقدام عليه امنيت ملی ايران را رد کرده اند.

پاريس همچنين تهران را متهم کرده است که در تلاش است از اين طريق باج گيری کرده و علی وکيلی راد، متهم به ترور شاهپور بختيار، آخرين نخست وزير ايران قبل از انقلاب بهمن ۵۷، را با کلوتيلد ريس مبادله کند. اين در حالی است که گويا محکوميت وکيلی راد پايان يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016