شنبه 5 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ظهر عاشورا را انتظار می کشيم، بيانيه نوزدهم خانواده زندانيان سياسی

السلام عليک يا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک. عليک منا جميعا سلام الله ابدا ما بقيت و بقی الليل و النهار.

سلام بر حسين(ع)، سلام بر علی بن الحسين، سلام بر اولاد حسين و سلام بر اصحاب حسين. سلام بر ياران حسين در طول تاريخ. از آن زمان که حجّش را برای احيای دين جدّش نيمه تمام گذاشت و به خواهش مردم کوفه راهی سرزمين کربلا شد تا شب عاشورا که از همراهانش خواست حالا که سفرش را بازگشتی نيست او را ترک کنند و در تاريکی شب، راه خود گيرند و سلام بر ياران او تا امروزکه نامش را ورد زبان خويش ساخته اند و راهش را اختيار کرده اند که راه حق است و صدق و راستی.

سلام بر همه ياران فداکار و جان باخته حسين در روز واقعه و سلام بر اسرای کربلا که نيرنگ و دغل يزيديان، آنان را که اهل بيت رسول خدا(ص) بودند، خارجی نماياند اما خطبه های غرّای امام سجاد(ع) و زينب کبری(س) نقشه های ديوسيرتان را نقش برآب کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سلام بر حسين، سرور آزادگان عالم که فرياد «هيهات من الذلة» او هنوز در سراسر عالم گوش جان صاحبدلان را به لرزه می اندازد و ندای «ان لم يکن لکم دين فکونوا احراراً» او سرلوحه اعمال حقوق بشردوستان و آزادگان جهان است.

سلام بر حسين که در صحرای تفتيده کربلا خونش به دست مدعيان وقيح و رسوای دينداری به ناحق ريخته شد و سر مبارکش به انتظار پاداش، سفاکانه از تن جدا شد.سلام بر حسين که بهترين يارانش در راه او که راه حق بود، فدا شدند و فرزندانش به اسارت درآمدند. سلام بر حسين که ثارالله بود و ابن ثاره و خونش در رود هستی جاری شد و در هميشه تاريخ جوشيد و حق را جلوه گر نمود. و چه حقير و زبون بودند دشمنانش که چشم بر فردا بستند و دوروزه قدرت دنيوی خود را خواستند و بر خواسته باطلشان ابرام ورزيدند و عاقبت شومی را بر خود پسنديدند که اينک پس از قرن ها هنوز ملعونند و نفرين شده.

و سلام بر زينب، بهترين خون خواه حسين. سلام بر زينب، بهترين افشاگر دسيسه های شيطانی يزيد. سلام بر زينب، شکوهمندترين پيام آور عاشورا.

و سلام بر زين العابدين و سيدالساجدين، زيباترين روح پرستنده. خدای را شاکريم که بهترين اسوه های عالم را به ما ارزانی داشته است تا لحظه ای خود را در اوج غربت و تنهايی، بدون پيشوا ندانيم.

اقتدارگرايان بدانند، پيشوای ما حسين(ع) است که جان عزيزش را بر سر عقيده اش فدا کرد و ما جملگی درس آزادگی از مکتب او آموخته ايم. پيشوای ما زينب(س) است که همراهی با حسين اش را بر زندگی آرام در مدينه، رجحان داد و داغ از دست دادن بهترين های زندگيش همراه با درد اسارت فرزندان و اهل حرم برادرش را تا پايان عمر در دل داشت.

پيشوای ما زينب است که پاسخ دندان شکنش به پرسش متکيرانه و تحقيرآميز آن مست باده قدرت در بارگاه طاغوتی اش، او را برای هميشه در هم شکست: «و ما رأيت الا جميلاً» و پيشوای ما زين العابدين(ع) است که اراده ازلی پروردگارش حيات او را رقم زد تا به بازماندگان قافله کربلا بياموزد که خدايی فقط و فقط از آن خداست و بندگی تنها او را سزد.

اينک ما خانواده های زندانيان سياسی، در آستانه عاشورای حسينی کتاب های مقتل را می گشاييم و می خوانيم و می خوانيم تا ظلم و ظالم را بازشناسيم و با نثار لعن و نفرين برآنان، حق مظلوم را ادا کنيم و حال که ما خود و عزيزانمان، مصداق بارز مظلوم زمان آن هم در کشوری مدعی حکومت اسلامی و مدعی سيره نبوی، عدل علوی و عشق حسينی است، ظهر عاشورا را انتظار می کشيم تا با شنيدن صدای مؤذن، سرها را بالا برده دست هايمان را رو به آسمان بگيريم و با خلوص برای رهايی عزيزانمان از چنگال بی عدالتی دعا کنيم.

ظهر عاشورا وعده ما و خواهران و برادران و مادران و پدران و فرزندان و همه بستگان آزادگان دربند است که زير آسمان خدا، زيرچرخ کبود ايران لاله گونمان که معطر به عطر شهيدان است، هرجا که خيمه حسينی برپاست با عرض ادب و ارادت به پيشگاه حسين و اولاد و اصحابش، الله اکبر گويان و با فرياد ياحسين و يازينب، رهايی عزيزانمان را که بيش از شش ماه است در بند و رنجند، طلب کنيم و بدعاقبتی را برای همه آنانی بخواهيم که کام ما و فرزندانمان را، خانواده هايمان را و اين ملت رشيد و آگاه را با بدعهدی و بدکاری تلخ کردند و می دانيم که بهترين عقوبت دهنده خدای قادر قهار منتقم است.

و سيعلم الذين ظلموا ای منقلب ينقلبون

۵/۱۰/۱۳۸۸ برابر با تاسوعای حسينی ۱۴۳۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016