دوشنبه 7 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه راه کارگر در باره وقايع روز عاشورا

اعلاميه هيئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
به مناسبت تظاهرات ميليونی مردم در عاشورا
مقاومت مردم در برابر دستگاه تا دندان مسلح سرکوب


تظاهرات ميليونی مردم در روز عاشورا در تهران و شهرستان ها گسترده تر و شکوهمندتر از آن است که تصور می شد. برای مقابله با تظاهرات مردم، دستگاه ولايت، تمام قد در برابر مردم ايستاده و تمامی نيروهای تا دندان مسلح خود را به صحنه آورده است. امری که تاکنون باعث شهادت چند تن از هموطنان عزيزمان شده است. اما عليرغم خشونت لجام گسيخته مزدوران رژ يم، مردم مقاومت شورانگيزی از خود نشان می دهند و بخشی از خيابان های تهران را به کنترل خود درآورده اند. مردم نيک دريافته اند که رژيم اسلامی به پايان خط نزديک می شود. رژيمی که تمامی مقدسات خود را که سی سال تمام آن ها را تبليغ می کرد، يک به يک زير پا می گذارد، ديگر توان ماندن و حکومت کردن را به تدريج از دست می دهد. آن ها که هفته ی پيش تلاش داشتند پاره شدن عکس خمينی را مستمسکی برای قلع و قمع مخالفان کنند، در روز تاسوعا، چکمه پوشانشان را به حسينيه جماران، يعنی حسينيه خمينی گسيل داشتند تا مراسم تاسوعا را بر هم بريزند و به ضرب و شتم عزاداران بپپردازند. اين اقدام نشان می دهد که خمينی و يادگارهای او تا چه حد برای دستگاه ولايت اهميت دارند و وقتی که خطر مرگ آن ها فرا می گيرد چگونه همين به اصطلاح مقدساتشان را به پشيزی می فروشند و به آن ها اهانت هم می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اکنون که دستگاه ولايت و ماشين جنگی تا دندان مسلح اش در برابر مردم، تمام قد ايستاده و به خشن ترين شکلی به مقابله با اعتراضات مسالمت آميز مردم می پردازد، راهی برای مردم باقی نمانده است که هر چه وسيع تر، هر چه گسترده تر، هر چه متشکل تر، و هر چه انبوه تر به ميدان بيايند. بايد که تمامی شهرهای کشور را به صحنه اعتراضات و تظاهرات ضد حکومتی تبديل کرد. بايد با به صنحه آوردن تعداد هر چه بيشتری از مردم، عرصه را بر سرکوبگران بيرحم تنگ کرد. زيرا وقتی مردم به شکل ميليونی و توده ای وارد صحنه می شوند، نمی توان همه ی آن ها را دستگير کرد؛ نمی توان همه ی آن ها را به زندان انداخت و نمی توان همه ی آن ها را کشت، پس راه مقابله با تعرض لجام گسيخته و بيرحمانه ی دستگاه سرکوب، بسيج توده ای و هر چه گسترده تر مردم و دامن زدن به نافرمانی مدنی فراگير است.
سازمان ما، به عنوان قطره کوچکی در دريای بيکران و طوفانی مردم، ضمن محکوم کردن سرکوب وحشيانه تظاهرکنننده گان، ضمن تجليل از مقاومت دلاورانه مردم، در برابر شهدای جنبش انقلابی مردم سر تعظيم فرود می آورد و راه پرافتحار آن ها را برای رسيدن به آزادی و عدالت اجتماعی و همبستگی انسانی با تمام توان پی می گيرد.
سرنگون باد جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی زنده باد سوسياليسم
هيئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
۶ دی ماه ۱۳۸۸ ـ۲۷ دسامبر ۲۰۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016