سه شنبه 8 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: در دفاع از ولايت فقيه، تا پای جان ايستاده‌ايم، مسوولان امنيتی با هتاکان به ساحت دين، بدون ملاحظه برخورد کنند، ايسنا

- ملت باعوامل حوادث روز عاشورا با تندی برخورد می‌کند


رييس مجلس شورای اسلامی با تسليت ايام شهادت سالار شهيدان ابا عبدالله الحسين(ع) گفت: حادثه روز عاشورا يکباره بخش اعظم هويت جريان ضدانقلاب را علنی کرد و نشان داد که مساله انتخابات بهانه بود؛ و حال اين جريان بايد بداند که ما در راه امام حسين(ع) و صيانت از معارف عاشورا و حفظ حرمت اهل بيت(ع) و دفاع از ولايت فقيه، تا پای جان ايستاده‌ايم و با هيچ کس مماشات نخواهيم کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر علی لاريجانی در ادامه با اشاره به حوادث اخير در روزهای تاسوعا و عاشورای تهران افزود: روزهای اخير در دهه محرم برای مردم فهيم و متدين کشور حاوی دو درس بود. نخست نشان دادن درس دينداری، غيرت، حريت و همبستگی معنوی در مدرسه سيدالشهدا امام حسين(ع) بود؛ به طوری که همه اقوام و اصناف ايرانی با قلبی حزين، حماسه سالار شهيدان را در قلمرو ايران اسلامی و حوزه تفکر اسلامی به تصوير کشيدند.

لاريجانی گفت: دراين جا سلايق مختلف اجتماعی و سياسی در امواج يکرنگی معنويت عاشورايی، طوفانی از قدرت استعلائی کيش اهل بيت(ع) و انقلاب رهايی بخش اسلامی را به پا نمودند که در عصر از خودبيگانگی مدرنيته و فرار از مرگ‌آگاهی غيرقابل تصور بود. چرا که دنيازدگی عصر حاضر تربيتی را برای انسان‌ها مهيا کرده است که فرسنگ‌ها از چنين عواطفی فاصله پيدا کرده است و هر چه بيشتر در فرديت فرو رفته و از سنت‌های جمع‌گرای معنوی دور گشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس مجلس افزود: اين امر اختصاص به مکتب عاشورا دارد که هر سال موجی از شوريدگی و شيدايی حسينی در قلوب مومنان ايجاد می‌کند و رشته‌ای است که همه لحظات سالانه آدمی را تحت تاثير خود قرارمی‌دهد تا به سعادت برسد، که "ان الحسين مصباح الهدی و سفينه النجاه".

وی تاکيد کرد: درس دوم که تامل برانگيز شد، گستاخی عده‌ای چه در مراسم تشييع مرحوم آيت‌الله منتظری در شهر مقدس قم و چه در روز عاشورا در تهران به ساحت مقدس ماه محرم و عاشورای حسينی بود. صورت ظاهر موضوع را به ادامه بحث و جدل‌های انتخابات اخير مربوط ساخته‌اند، اما اين يک صورت فريب‌کارانه بيش نيست. ماهيت آنچه که در اين ايام رخ داد چيزی جز يک اقدام ضد دينی و ضد انقلابی نبود.

در اين هنگام نمايندگان با سر دادن شعار مرگ بر آمريکا از سخنان لاريجانی حمايت کردند.

وی ادامه داد: اين که مراسم تشييع يک عالم بهانه‌ای شود جهت دفع کينه نسبت به اصل انقلاب، آيا جز فرصت‌طلبی نام ديگری دارد؟

نماينده مردم قم تاکيد کرد: همه کسانی که حتی نقدی بر آرا سياسی ايشان وارد می‌دانستند حرمت فقاهت را پاس داشتند و به مقام علمی ايشان احترام گذاشتند و حکمت و ادب حوزه فکری امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را نشان دادند. آيا پاسخ اين متانت سياسی و ادب اجتماعی و دينی، چنين گستاخی‌ها، آن هم در شهر کريمه اهل بيت بود؟ هر چند مردم انقلابی و آگاه استان قم با حضور در صحنه، پاسخ اين شناعت سياسی را دادند اما وجه ضد ملی ماجراجويی‌های اخير را بيشتر روشن کرد.

به گزارش ايسنا، لاريجانی خاطرنشان کرد: حادثه روز عاشورا يکباره بخش اعظم هويت اين جريان را علنی کرد. بعيد است کسی درد توهين سهمگين اعمال سبک و ضد دينی ظهر عاشورای اين عده را با همه وجود درک نکرده باشد. چرا ظهر عاشورا که همه به احترام سيدالشهدا(ع) و در سوگ او در عمق وجود خود عزادار هستند شما به آرمان يک ملت توهين کرديد؟ شما توجه داريد به چه مقامی بی‌احترامی کرديد؟ به ولی خدا به واسطه فيض‌الهی. مگر اين امری است که بتوان به راحتی از آن گذشت. امروز همه ما در مقابل ساحت مقدس امام حسين(ع) خجل و شرمنده‌ايم، عذر خواهيم از محضر ولی‌الله الاعظم امام زمان(عج) که عصر عاشورا چنين حوادث بی‌سابقه‌ای در کشور اهل بيت رخ داد.

نمايندگان در واکنش به سخنان لاريجانی شعار دادند: يا حسين، مرگ بر ضد ولايت فقيه، حسين حسين شعار ماست و شهادت افتخار ماست، خونی که در رگ ماست هديه به رهبر ماست و مرگ بر منافق.

لاريجانی نيز از آنان تشکر کرد.

وی اظهار کرد: اما بدانيد به تعبير علامه مجلسی (ره) بايد دانست که اين مذلت‌های دنيا موجب مزيد عزت ايشان است و دوست خدا به اين‌ها ذليل نمی‌شود. آنها که می‌خواستند که ايشان را ذليل کنند اکنون نام ايشان به غير لعن و نفرين در زمين، مذکور نمی‌شود و نسل‌های ايشان منقرض شدند و نشانی از قبرهای ايشان نيست. اما نام آن بزرگواران بلند شده و علوم و کمالات ايشان عالم را فرا گرفته و دوست و دشمن بر ايشان در نماز و غير نماز صلوات می‌فرستند.

در اين حين نمايندگان صلوات فرستادند.

لاريجانی افزود: به شفاعت ايشان در درگاه خدا حاجت می‌طلبند و پادشاهان روی زمين و سلاطين، با تمکين به طوع و رغبت از روی اخلاص روی به خاک آستان ايشان می‌مالند و هر روز چندين هزار کس به برکت زيارت ايشان، مغفور می‌گردند و چندين هزار کس به برکت لعنت بر دشمنان ايشان مستحق بهشت می‌شوند و چندين هزار کس از برکت گريستن بر ايشان و محزون شدن از مصائب ايشان، صحيفه سيئات خود را از لوث گناه می‌شويند، و چندين هزار کس به برکت اخبار و نشر آثار ايشان به سعادت ابدی فائز می‌شوند.

رييس مجلس تاکيد کرد: با اقدامی که روز عاشورا انجام داديد عملا جنگ با خدا و ولی خدا را آغاز کرديد.

برخی نمايندگان با کلمه" احسنت احسنت" لاريجانی را تشويق کردند.

لاريجانی سپس افزود: جدای از عقوبت اخروی اين جا موضعی است که به هيچ وجه از آن نمی‌گذريم، شما نسبت به ولايت فقيه که ميراث فکری امام(ره) و ثمره خون صدها هزار شهيد است توهين نموديد و با سخافت درشت گويی کرديد و به تخريب امکانات دولت و مردم پرداختيد حال به خوبی عيان کرديد که مساله انتخابات بهانه بود و خوب است اين را هم بدانيد که ما در راه امام حسين(ع) و صيانت از معارف عاشورا و حفظ حرمت اهل بيت(ع) و دفاع از ولايت فقيه، تا پای جان ايستاده‌ايم و با هيچ کس مماشات نخواهيم کرد.

در اين هنگام نمايندگان نيز با شعار الله اکبر، مرگ بر ضد ولايت فقيه، مرگ بر آمريکا، مرگ بر انگليس و مرگ بر منافقين مزدور و مرگ بر اسرائيل از لاريجانی حمايت کردند.

نماينده مردم قم تاکيد کرد: مجلس شورای اسلامی از مسوولان امنيتی دولت اعم از وزارت‌ کشور و اطلاعات و قوه قضاييه می‌خواهد اين گونه افراد هتاک نسبت به ساحت دين را دستگير و با چنين افراد ضد انقلابی، بدون هيچ ملاحظه‌ای اشد مجازات را جاری کنند.

به گزارش ايسنا در اين هنگام نمايندگان با سر دادن شعار الله اکبر، خامنه‌ای رهبر، مرگ بر ضد ولايت فقيه، مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسراييل، حمايت خود را از سخنان لاريجانی نشان دادند.

لاريجانی تاکيد کرد: نمايندگان ملت به عنوان امنای ملت به طور جد پيگير اجرای عدالت در مورد اين افراد هستند، و لازم است کميسيون امنيت ملی و قضايی نهايت سعی خود را در استيفای حقوق ملت به کار گيرند، مخصوصا اين افراد بايد نسبت به تخريب امکانات مردم و يا تجهيزات و اماکن دولتی که با ماليات مردم ساخته شده‌اند پاسخ‌گو باشند. اينجا لازم است عرض کنيم ما حساب جريان‌های سياسی داخل انقلاب، نظير جريان‌های موسوم به چپ در نظام را از چنين افراد ضد انقلاب جدا می‌دانيم؛ چه آنان عموما حسن سابقه در ديانت و تعلق خاطر به انقلاب و آرمان‌های امام(ره) داشته‌اند. اما انتظار هم داريم برخی از آقايان که در حوادث انتخابات اعتراضاتی داشته‌اند به هوش بيايند، و با اين همه اماره و بينه، مسير خود را به طور روشن از اين جريان زشت کار، جدا کنند.

لاريجانی افزود: نه اين که مجددا بيانيه صادر و در آن فضا را غبار آلوده‌تر کنند. سخنان مفتضح مسوولان انگليس، آمريکا و اسرائيل در حوادث ضد دينی عاشورا، آن‌قدر عيان و چندش‌آور است که جايگاه اين حرکت را در تخريب ارزش‌های دينی و انقلابی کاملا روشن می‌کند. جزع و فزع وزير جنگ فلاکت‌زده رژيم صهيونيستی برای کمک بيشتر کشورهای غربی به اين حرکت ضد دينی، به ايضاح شرايط سياسی، کمک بسيار کرد؛ مخصوصا دستپاچگی رسانه وهابيت سلطنتی، بيش از حد رسوايی به بار آورده است، که اميدوارم همه اين وقايع و حقايق، حضرات معترض را به خود بياورد و توجه کنند به خاطر برخی مجادلات سياسی با برادران انقلابی خود، يکباره همسفر يک عده ضدانقلاب ضددين نشوند.

برخی نمايندگان با "احسنت احسنت" از لاريجانی حمايت کردند.

لاريجانی افزود: البته يکی از نعمات اين آزمون الهی، جلوگيری از لغزش عده‌ای در تصور ساده‌انگارانه نسبت به تحولات آمريکا بود. نوع رفتارهای آمريکا درحوادث چند ماه اخير، چيزی جز فرصت‌طلبی برای ضربه‌زدن به منافع ملی ايرانيان و مسلمانان نبود، حال چه دخالت‌های کودکانه در مسايل داخلی ما و چه ژست‌های چند پهلو در مساله هسته‌ای، و از ديگر مسائل، موضوع درخواست سفر جناب آقای جان کری به ايران است.

رييس مجلس تصريح کرد: اين روزها در سطح رسانه‌ها به آن پرداخته شده است. البته چندی پيش طی نامه‌ای تقاضای خود را مطرح کردند. آيا بهتر نيست به جای سفر به ايران، به رفتارهای دوگانه ايالات متحده پايان دهيد؟ در همين شرايط که اين نامه نوشته شده شاهد اقدامات ستيزه‌جويانه کنگره و دولت آمريکا چه در مسايل هسته‌ای و چه اقدامات موذيانه در مسايل اخير هستيم؛ يا بايد اين نوع حرکت‌ها تنافر سياسی را حمل بر آشفتگی سياسی نمود يا اقدامات فريب‌کارانه؛ در هر صورت توصيه ما اين است که حداقل خودتان تحليل يکسانی از شعار تغيير داشته باشيد، تا بتوانيد آن را برای ديگران تفسير کنيد.

وی افزود: چه آن چه تا امروز از تغيير در مشرق زمين دريافت شده است چيزی جز رجعت به سياست‌های گذشته نبوده است. سخنان اخير رييس‌جمهور آمريکا در حمايت اين عده که اقدامات ضددينی در روز عاشورا انجام دادند بيشتر اين رجعت را نشان می‌دهد. آقای اوباما بايد شرمنده رفتارهای ضد حقوق بشر سربازانش در ابوغريب، گوانتانامو، افغانستان و عراق باشد و اعلام می‌کنيم، اين گونه ستايش‌های شما از اين گروه، هم آبروی شما را می‌برد و هم پس زمينه حرکتی اين عده ضد دين را بهتر نشان می‌دهد و قاطعيت عمل نظام را بيشتر موجب می‌شود.

نمايندگان در حمايت از سخنان لاريجانی شعار دادند؛ مرگ بر آمريکا و مرگ بر انگليس.

رييس مجلس شورای اسلامی، اقدامات آشوبگران و هتاکان در روز عاشورا را باعث خجالت توصيف کرد و گفت: در کشور امام زمان (عج) عده‌ای با تحريک اجانب بر ضد آيين و کيش مقدس اسلامی بی‌حرمتی کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی لاريجانی، در جمع نمايندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی که در محکوميت اقدامات هتاکان در روز عاشورا بر سر مزار شهدای گمنام در مجلس حضور يافته بودند، سخنرانی می‌کرد با اشاره به اين‌که امروز همه‌ی ما عزاداريم، افزود: دليل اين مسئله هم به خاطر ايام محرم و هم به خاطر جسارتی است که به سرور و سالار شهيدان شده است.

وی اظهار داشت: اين مسئله همه‌ ما را خجل کرد، چرا که در کشور امام زمان(عج) عده‌ای با تحريک اجانب بر ضد کيش و آيين مقدس اسلامی تا اين حد بی‌حرمتی کردند.

وی راهپيمايی نمايندگان به عنوان يک کار نمادين را عاملی توصيف کرد که نشان می‌دهد مجلس در برابر اين توطئه‌ها آرام نمی‌نشيند و برای صيانت از حقوق اساسی ملت و انقلاب اسلامی يکپارچه است و از آن دفاع می‌کند.

لاريجانی حادثه‌ی روز عاشورا و قبل از آن در قم را يک زنگ خطر و بيدارباش برای همه توصيف کرد و گفت: همگان بايد بدانند که با اين اقدامات فضا غبارآلود شده و عده‌ای فتنه‌گر که با آرمان‌های امام(ره) و انقلاب ستيز دارند به خود جسارت اهانت به حريم سيد الشهداء(ع) را می‌دهند.

رييس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همه‌ی نيروهای انقلابی بايد توجه کنند که دشمن در پی آن است با رخنه در ستون و صفوف انقلابی به حرکت‌های ضد انقلابی خود شکل می‌دهد.

وی در همين زمينه توهين به ولايت فقيه را مورد بحث قرار داد و با تاکيد بر اين‌که ولايت فقيه ستون جمهوری اسلامی است، گفت: ولايت فقيه عامل ايستادگی ملت است و همين ولايت فقيه باعث شد که در طول ۳۰ سال ملت بتواند در برابر خيل عظيم دشمنان پايداری عظيم از خود نشان دهد و اگر در دوران جنگ ولايت فقيه نبود، نمی‌توانستيم در برابر دشمنان ايستادگی کنيم.

لاريجانی ادامه داد: ولايت فقيه چهره ديکتاتوری بنی‌صدر را برداشت، اما عده‌ای تصور می‌کنند که فضايی ايجاد شده که بتوانند عليه منافع کشور اقدام کنند، اما آنها سخت در اشتباه هستند.

رييس مجلس شورای اسلامی، تاکيد کرد: ملت ايران با تندی و جديت با عوامل حوادث روز عاشورا برخورد می‌کند و اين جمع نمايندگان که از همه‌ی سلايق تشکيل شده نشان می‌دهد که همه در پای آرمان‌های انقلاب يکصدا هستيم.

وی در بخش ديگری از اظهارات خود اقدامات برخی کشورها در چند روز اخير را مورد بحث قرار داد و با يادآوری اين‌که اين اقدامات برای ما بعيد نبود و عجيب نيست، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب ما شاهد اين قبيل اقدامات بوديم و صحبت‌های وزير خارجه‌ی انگليس، اوباما و مسوولان رژيم صهيونيستی و به ويژه وزير جنگ اين رژيم، سخافت راهی که عده‌ای انجام دادند را به درستی نشان داد.

به گفته رييس مجلس شورای اسلامی، اوباما در رفتار سبک و کودکانه‌ يک سال اخير از يک طرف بحث از حقوق مسلمانان می‌کند و از طرف ديگر در تلاش است با بروز برخی مسائل در کشورهای اسلامی از آنها سوءاستفاده کند، اما بايد بداند که زمان اين اقدامات به پايان رسيده است.

لاريجانی ادامه داد: ما امروز در کنار مزار شهدا با روح بلند امام(ره) پيمان می‌بنديم که تا آخرين نفس پای آرمان‌های انقلاب ايستاده‌ايم و در مقابل اين حرکت‌های ضد انقلابی و برای دفاع از انقلاب و ولايت فقيه تا پايان جان ايستاده‌ايم.

وی در پايان تصريح کرد: پس از پيروزی انقلاب از اين حوادث زياد داشته‌ايم، اما با صلابت نيروهای انقلابی مانند کف روی آب از بين رفته‌اند و ما اين جريان ضدانقلاب و ضددين را سرکوب می‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016