سه شنبه 15 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباح‌يزدی: يهود فاسدترين طايفه است، يهودی‌ها حيله‌گرترين افراد بشر در سياست‌اند، يهودی‌ها دشمن واقعی اسلام‌اند! ايسنا

* فتنه‌ها و حوادثی که در ماه‌های اخير در کشور اتفاق افتاد همه تحت عنوان يک فساد يا افساد فی‌الارض مشترک هستند


رييس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) گفت: عمده مراکز فساد دنيا به يهودی‌ها و صهيونيست‌ها تعلق دارد و آن‌ها تلاش می‌کنند ساير مردم را فاسد کرده و بر دنيا آقايی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از مرکز خبر حوزه، آيت‌الله مصباح‌يزدی در ديدار جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: فتنه‌ها و حوادثی که در ماه‌های اخير در کشور اتفاق افتاد در طول تاريخ بی‌سابقه نيست و آخرين آن‌ها هم نخواهد بود البته نوع شعارها، حرکات و پوشش‌ها تفاوت می‌کند که همه آن ها تحت عنوان يک فساد يا افساد فی‌الارض مشترک هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی حسد را بارزترين عوامل ايجاد فساد از سوی بشر بيان کرد و افزود: يکی از عللی که غربی‌ها اصرار دارند که الحاد و بی‌دينی‌شان را به کشورهای ديگر صادر کنند حسد باطنی آن‌هاست.

وی تسلط بر منابع و ذخاير و نفوذ بر فرهنگ‌ها را از ديگر عوامل تلاش غرب برای دست‌يابی به کشورهای ديگر از جمله مسلمانان برشمرده و ادامه داد: اگر غربی‌ها در فرهنگ کشورها نفوذ نکنند، آن‌طور که دوست دارند نمی‌توانند در مردم تاثير بگذارند و آن‌ها را به استعمار بکشند.

اين عضو مجلس خبرگان با بيان اين‌که " ربی‌ها می‌گويند «اگر بر فرهنگ‌ها تسلط پيدا کنيم روابط جهانی شدن کامل می‌شود» خاطرنشان کرد: اين آرزوی استعمارگران و استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اين‌که " در کشور، افراد فاسق وقتی به ضرر و زيان‌هايی مبتلا می‌شوند حسد آن‌ها را به سوی آدم‌های سالم می‌کشد تا آن‌ها را نيز فاسد کنند" اظهار کرد: با پيشرفت‌های علمی و تمدنی که امروز در جامعه غربی است فساد آن‌چنان بالاست که در دبيرستان‌های آمريکا بايد پليس مسلح حضور داشته باشد تا دانش‌آموزان همديگر و يا معلمان را نکشند. وقتی غرب می‌بيند کانون خانواده در آن‌جا از هم پاشيده شده و مبتلا به هرج و مرج و فساد اخلاقی شده آرزو می‌کند که ديگران هم مانند آنان باشد.

وی يهود را فاسدترين طايفه برشمرد و افزود: در هيچ قوم، کشور و منطقه‌ای چنين طايفه‌ای وجود ندارد، يهود خود را ملت برگزيده، نازپرورده و پسرخوانده خدا می‌داند که بايد ساير انسان‌ها مانند حيوان فدای آن‌ها شوند.

اين عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم يهودی‌ها را حيله‌گرترين افراد بشر در سياست توصيف کرد و خاطرنشان کرد: آن‌ها گروهی از مسيحی‌ها را با خود همدست کرده و مسيحی يهودی درست کرده و سياست آمريکا را قبضه کرد‌ه‌اند.

وی با بيان اين‌که " گروهی که در مغرب زمين رسماً حاکم‌اند يا پشت پرده در حکومت‌ها نقش‌آفرينی می‌کنند يهودی‌ها هستند" اظهار کرد: اين گروه، فتنه‌انگيزترين افراد در عالم بشريت هستند و تا اسلام را از بين نبرند، دست از سر مسلمان‌ها بر نخواهند داشت.

رييس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) گفت: ما معتقديم يهودی‌ها دشمن واقعی اسلام‌اند که قرآن، ۱۴۰ سال پيش به آن اذعان کرده و جنايات آن‌ها در طول تاريخ بيان اين حقيقت است اما با اين حال اين مساله برای يک عده فريب‌خورده در داخل کشور قابل قبول نيست.

وی ادامه داد: اين عده می‌گويند به جای «مرگ بر آمريکا» با آنان منافع‌مان را تقسيم کرده و نفت را بفروشيم و مراکز فساد را مانند قبل از انقلاب داشته باشيم.

وی افکار اين عده را ناشی از ضعف در ايمان دانست و افزود: اين افراد به خاطر دنيا از دين و استقلال خود می‌گذرند.

مصباح‌يزدی تصريح کرد: اين افراد با رفت‌وآمد به کشورهای خارجی آن‌چنان دلباخته می‌گردند که حاضرند به خاطر لذت‌های حرام از حکومت اسلامی چشم بپوشند.

اين عضو مجلس خبرگان با تاسف از اظهار نظر يکی از سياستمداران و اقتصاددانان بزرگ کشور در بهبود مسايل اقتصادی کشور گفت: يکی از اين سياستمداران می‌گفت پول‌دارهای ما به اروپا و کشورهای ديگر برای خوشگذرانی می‌روند و خرج يک روز آن‌ها از خرج زندگی يک سال‌شان در ايران بيشتر است و برای اين‌که اين پول‌ها به خارج نرود جزيره کيش را به مرکز فساد مجهز کنيم تا به جای اروپا پول‌ها برای مردم ايران خرج شود.

وی افزود: اين منطق کسانی است که با حزب‌الله مخالفند و می‌گويند با بچه‌های حزب‌اللهی نمی‌توان به اين اهداف رسيد.

وی با بيان اين‌که " کسانی که می‌گويند «از طريق سازش با خارجی‌ها و استفاده از تکنولوژی‌ آ‌ن‌ها می‌توانيم پول در بياوريم» " اظهار کرد: اين‌ها خود را فريب می‌دهند، اين فتنه‌هايی که رخ می‌دهد اولی و آخری آن‌ها نيست اين فتنه‌ها بوده و اگر دشمنان دری را بسته ببينند از در ديگر خواهند آمد.

مصباح‌يزدی ادامه داد: اگر بخواهيم و بدانيم در مقابل اين افراد فريب‌خورده چه تدبيری بايد بيانديشيم، بايد بصيرت را افزايش دهيم و فکر و هدف دشمنان را بشناسيم.

وی خاطرنشان کرد: سلاح در مقابل فکر الهی، اثری ندارد و بايد با فکر سالم آن‌ها را متوجه کرد.

وی تصريح کرد: کسانی که می‌گويند آمريکا تسلط بر عالم دارد و خواه و ناخواه بر ما حکومت می‌کند بايد به آن‌ها فهماند که در اشتباهند؛ مگر همه اقتصاددانان برتر آمريکايی نيستند پس چرا نمی‌توانند خودشان را نجات دهند؟!

اين عضو مجلس خبرگان گفت: آمريکايی‌ها در ذلتی افتاده‌اند که در تاريخ آمريکا بی‌سابقه است و مبارزه ما تنها سياسی و حضور در خيابان‌ها و شعار نيست، بايد سعی کنيم با فکر غلط کسانی که اين فتنه‌ها را راه انداخته‌اند مبارزه کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016