چهارشنبه 16 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يورش ماموران امنيتی به خانه محمد نوری زاد، جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس): ماموران امنيتی به خانه و دفتر محمد نوری زاد، فعال سياسی دربند حمله کردند و کيس کامپيوتر و وسايل شخصی او را بردند.

همسر نوری زاد در گفت وگو با جرس گفت: روز سه شنبه برای پيگيری پرونده به دادگاه انقلاب رفته بودم که حدود ساعت ۱۳ اعلام کردند پرونده در دادگاه انقلاب هم نيست، وی افزود: در حال رفتن به سمت منزل بودم که پسرم تماس گرفت و عنوان کرد که آمده اند، خانه را بگردند. با سرعت به خانه رفتم و ديدم که دو مامور خانه را به هم ريخته اند و همه وسايل را گشته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته خانواده نوری زاد، ماموران اطلاعات کيس کامپيوتر و دفترچه يادداشت همسر وی را با خود بردند. اين در حالی بود که دقايقی بعد سه مامور ديگر نيز وارد خانه شدند و مشخص شد که آنها در دفتر نوریِ زاد در نزديکی خانه حضور داشته و دو کيس کامپيوتر، به همراه دست نوشته ای از او را ضبط کرده اند.

ماموران امنيتی از بدو ورود تا زمان خروج، از خانه نوری زاد فيلمبرداری کرده اند.

همسر نوری زاد عنوان کرد: ماموران گفتند اگر چيزی نداريد نترسيد که من هم گفتم از شما نمی ترسم و فقط از خدا می ترسم.

خانواده اين زندانی سياسی گفتند: ماموران اطلاعاتی از ما خواستند که پرونده را پيگيری نکنيم و خواستند که برای ضبط اموال برگه ای را امضا کنيم که ما از اين کار خودداری کرديم.
هنگام حمله ناگهانی نيروهای امنيتی به خانه نوری زاد، دختر و پسر جوان وی در خانه بوده اند.

ماموران به خانواده نوری زاد گفته اند که از او خواسته اند که با خانواده اش تماس بگيرد اما او خودش خواسته ملاقات حضوری داشته باشد و مطالبی را حضوری به خانواده اش بگويد، از اين رو از تماس تلفنی خودداری کرده است.

خانواده اين زندانی سياسی همچنين به نقل از يکی از بازپرس ها گفتند که حال وی خوب بوده و هم اکنون در زندان اوين است.

محمد نوری زاد از روزنامه نگاران با سابقه روزنامه کيهان است که پس از انتخابات مواضع مردمی اتخاذ کرد و در وبلاگ شخصی خود چند نامه سرگشاده خطاب به آيت الله علی خامنه ای و رئيس قوه قضائيه وشت و به شدت از وضعيت کشور و شکنجه و کشتار مردم انتقاد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016