پنجشنبه 17 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سيزده سال زندان و ۷۸ ضربه شلاق برای ناصح فريدی و علی بیکس دو دانشجوی فعال حقوق بشر غير قانونی است، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

ناصح فريدی و علی بيکس دو عضو مرکزی کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی در ايران به زندان های طولانی مدت محکوم شده اند. بر اساس احکام صادره از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، علی بی کس به هفت سال زندان و تحمل چهار ضربه شلاق و ناصح فريدی به شش سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده اند.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب روز دوشنبه، علی بی کس را به اتهام اجتماع و تبانی، فعاليت تبليغاتی عليه نظام و تشويش اذهان عمومی مجرم دانسته است. بيکس از ۲۴ خرداد ماه گذشته همچنان در بازداشت و زندان اوين به سر می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين صبح روز گذشته پس از آنکه ناصح فريدی به همراه وکيلش، محمد اوليايی فرد، به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران مراجعه کرد، با ابلاغ حکم خود روبرو شد.

ناصح فريدی سخنگوی کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی و دبير سابق انجمن اسلامی دانشگاه تربيت معلم تهران و عضو شورای سياستگذاری ستاد شهروند آزاد است که عصر روز ۲۴ خرداد ماه امسال در دفتر ستاد شهروند آزاد بازداشت شد و پس از حدود سه ماه بازداشت موقت با قرار وثيقه ۵۰ ميليون تومانی آزاد شد.

در دادنامه ی صادره برای اين فعال حقوق بشر اتهامات وی اقدام عليه امنيت ملی و اخلال در نظم عمومی عنوان شده است که برای هر دو اتهام اشد مجازات برای وی در نظر گرفته شده است.

بر اساس اظهارات محمد اوليايی فرد، وکيل ناصح فريدی، در پرونده ی وی هيچ نکته ی قابل توجهی برای محکوميت اش وجود ندارد اما به گفته ی پيرعباس، رياست شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، مسائل ديگری در رابطه با ناصح فريدی وجود دارد که وکيل اجازه ی دسترسی به آنها را ندارد.

در جلسه ی محاکمه ی ناصح فريدی، قاضی پيرعباس فکر او را منحرف خوانده و اجازه دفاع ناص فريدی از خود را سلب کرده بود.

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی با تاکيد بر اين نکته که برخورد با مدافعان حقوق بشر معيار قانونی و انسانی ندارد، احکام صادره را به شدت محکوم می کند و خواستار لغو اين ا حکام غير انسانی می باشد. رژيم جمهوری اسلامی بايد هر چه سريعتر کليه مدافعان حقوق بشر را از زندان آزاد کند و برای آن دسته که تحت تعقيب قضايی قرار دارند، منع تعقيب صادر کند.

در حال حاضر تعداد زيادی از مدافعان حقوق بشر از تشکل های کميته گزترشگران حقوق بشر، سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، انجمن دفاع از زندانيان، کميته حقوق بشر سازمان ادوار تحکيم و ديگر تشکل ها در بازداشت به سر می برند.

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی
تهران ۱۷ دی ماه ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016