چهارشنبه 23 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی ترور مسعود علی محمدی را به آمريکا و اسرائيل نسبت داد: اطلاعات روشنی از چند روز قبل داشتيم، ايسنا

حرکت تروريستی اخيرافتضاح جديدی برای اوباماست
ملت ايران درصيانت ازدستاوردهای هسته‌ای مصمم است
همگان برای ايجادفضای همگرايی،با ملت و رهبری همصدا شوند

لاريجانی گفت: متاسفانه برآيند اقدامات چند ماهه سران ماجراهای اخير، به ضرر منافع و امنيت ملی ايران بوده و به هر دليل بستری را تدارک کرده است که بيگانگان فرصت را برای اقدامات ايذايی برای ملت مغتنم بشمارند. هر چند فرزندان انقلاب اسلامی در کمين‌گاه قرار دارند تا مداخله‌گران بيگانه تروريست را جوابی قاطع دهند و من مطمئن هستم نتيجه‌ی اين امتحان الهی، چيزی جز توانمندی جمهوری اسلامی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر علی لاريجانی در جلسه علنی امروز صبح - چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی با تسليت شهادت دکتر علی‌محمدی، با بيان اين مطلب که شهادت اين استاد فيزيکدان اتمی برجسته، که در پی ترور ناجوانمردانه صورت گرفت، دردآور بود و ملت ايران را متاثر نمود، به خانواده ايشان و همکاران دانشگاهی تسليت و تعزيت گفت.

رييس مجلس شورای اسلامی، افزود: به فاصله‌ی چند ساعت يک گروه سلطنت‌طلب بی‌هويت که در آمريکا تحت سيطره‌ی CIA روزگار می‌گذرانند، طی اطلاعيه‌ای اقدام تروريستی را به گردن گرفتند. شايد CIA و رژيم صهيونيستی تصور کردند که با اين اطلاعيه‌ی بی‌سر و ته می‌توانند رد گم کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: به ما اطلاعات روشنی از چند روز قبل رسيده بود که سرويس رژيم صهيونيستی با همکاری CIA، دنبال عمليات تروريستی در تهران هستند. شايد تصور می‌کردند با توجه به برخی مشاجرات داخلی، مجال برای چنين اقدامی يافتند و می‌توانند هم اساتيد دانشگاه را نگران کنند هم به کارهای تحقيقاتی هسته‌ای کشور لطمه وارد کنند.

لاريجانی تصريح کرد: تمسک عجولانه‌ی ايالات متحده و رژيم صهيونيستی به چنين گروه بی‌هويتی به عنوان پوشش عملياتی، خود افتضاح جديدی برای آقای اوباماست.

رييس قوه‌ی مقننه در ادامه گفت: فرض کنيم شما توانستيد حداقل خود را با اين اطلاعيه گروه بی‌هويت سرگرم نماييد. حالا در مقابل سوال ديگری قرار می‌گيرد که چرا اين گروه تروريست را در ايالات متحده پذيرايی می‌کنيد. مگر سال‌ها فرياد مبارزه با تروريسم سر نمی‌داديد؟ و چند جنگ در منطقه ما با اين ادعای دروغين تحميل نکرديد؟ پس چگونه کشور خود را لانه‌ی تروريست‌ها کرده‌ايد؟

وی گفت: آقای اوباما بايد خيلی به حال شما تاسف خورد. از آن همه دعاوی انسان‌دوستانه و تغييرات، امروز همان چهره‌ی عقب افتاده‌ی جنگ‌طلبی و اقدامات تروريستی گذشته باقی مانده است و شما خود می‌دانيد اين اقدامات کثيف از نظر عملياتی سبک و ساده است، و بد سرنوشتی را در اين حرکت ماجراجويانه برای خود آغاز کرده‌ايد و عملا اقدامات تروريستی را ترويج نموده‌ايد.

لاريجانی ادامه داد: البته ايالات متحده از بدو پيروزی انقلاب اسلامی از همه روش‌ها در مقابله با ملت ايران استفاده نمود. از اقدامات جدايی‌طلبانه، کمک به گروه‌های تروريستی و جنگ تحميلی در ابتدای انقلاب تا ماجراجويی‌های مختلف، از جمله در مساله‌ی هسته‌ای ايران. در سال‌های اخير هر آنچه توانستيد در جهت سنگ‌اندازی در مقابل پرونده‌ی هسته‌ای ايران دريغ نکرديد.

رييس مجلس شورای اسلامی، افزود: در ظاهر قيافه حق به جانب گرفتند و از همه نهادهای بين‌المللی بهره جستند تا در اراده ملت ايران در جهت پايداری در پرونده‌ی هسته‌ای خلل وارد نمايند. از سياست مفتضح چماق و هويج استفاده کردند تا ملت ايران را خسته کنند. گاه از مذاکره سخن گفتند، گاه قطعنامه صادر نمودند. هر روز با نوعی بازی ديپلماتيک خواست رژيم صهيونيستی را عملی کردند.

وی گفت: حال بعد از ناکامی در همه‌ اين روش‌های خصمانه، به حذف فيزيکی دانشمندان هسته‌ای روی آوردند. خواهيد ديد که اين اقدامات تروريستی نيز نتيجه‌ای نخواهد داشت و ملت ايران با اراده‌ی محکم‌تر از دستاوردهای هسته‌ای کشور صيانت خواهند نمود. اما اين نقطه سياه نيز در پرونده جنايات آمريکا نسبت به ملت ايران ثبت خواهد شد و معلوم نيست اين ماجراجويی پايان مناسبی برای شما داشته باشد.

لاريجانی تصريح کرد: همزمان وزير خارجه‌ی آمريکا هشدار دادند که تحريم‌های آتی عليه ايران، گروه کوچکی از تصميم‌گيرندگان را در برمی‌گيرد که آنها روابط سياسی و تجاری با هم دارند و اين راه، راه هوشمندتری برای تحريم‌هاست. انصافا هوشمندی و ذکاوت از سر تا پای اين سخنان می‌بارد. چقدر از مسايل ايران بيگانه هستيد؟ شايد همين مقدار نقد سخنان شما به منفعت ما نباشد. بهتر است همين راه هوشمندانه برويد و مطمئن باشيد ايران روش مشابه شما را دنبال نمی‌کند. بلکه شما را در مقابل شوگ‌های منافع ملی آمريکا قرار می‌دهد.

رييس مجلس شورای اسلامی، افزود: سخنان ناسنجيده و سخيفی هم سناتور مک‌کين و ليبرمن درباره‌ی حوادث ايران زدند که با حرف‌های سبک رييس‌جمهور ايالات متحده که گفته بود مردم ايران حتی در روزهای مذهبی با مشت آهنين روبه‌رو شدند از نظر محتوايی نزديک به هم است و اين امر نشان می‌دهد دو جناح حاکميت آمريکا در مقابله با منافع ملی ايرانيان، کاملا هم موضع و در يک راستا عمل می‌کنند و کسانی که با ساده‌انگاری به تغييرات آمريکا دل سپرده بودند، می‌توانند کژی خام‌انديشی خود را دريابند.

وی گفت: مسوولان ايالات متحده بايد بدانند با اين اقدامات موذيانه خلا قدرت سياسی خود را نمی‌توانند پر کنند، و بعيد است اين رفتارهای دوگانه کمکی به حل مشکل بدهی ۱۴ هزار ميليارد دلاری آنان بکند. امروز سوال ملت عزيز اين است، با چنين شرايطی نبايد از سياستمداران و جناح‌های داخل اين انتظار را داشت که در مقابل اين دسايس روشن، از منظر ملی به صحنه بنگرند و در دفاع از منافع ملی يکصدا شوند؟

رييس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: چرا با رفتارها و بيانيه‌های خود شرايطی را تدارک می‌کنيد که فضای وسوسه‌آميز برای بيگانگان فراهم شود. بنده به دليل سوابق طولانی کاری در مسايل امنيت ملی کشور راحت خدمت سران ماجراهای اخير عرض می‌کنم، متاسفانه برآيند اقدامات چند ماهه شما به ضرر منافع و امنيت ملی ايران بوده و به هر دليل بستری را تدارک کرده است که بيگانگان فرصت را برای اقدامات ايذايی برای ملت مغتنم بشمارند. هر چند فرزندان انقلاب اسلامی در کمين‌گاه قرار دارند تا مداخله‌گران بيگانه تروريست را جوابی قاطع دهند و من مطمئن هستم نتيجه‌ی اين امتحان الهی، چيزی جز توانمندی جمهوری اسلامی نخواهد بود.

لاريجانی گفت: اما سخن در اين است که شما آقايان که سابقه‌دار در انقلاب هستيد چرا از منظر ملی به اين رويدادهای چند ماهه نمی‌نگريد؟ لزومی ندارد که حوادث مختلف که به صورت کنش و واکنش درآمده مجددا شمارش شود يا در بيانيه‌ها مندرج گردد، و بنده از مسير همه آنها مطلع هستم.

وی گفت: امروز وقتی پای منافع ملی و امنيت ملی ايران در ميان است و به عينه می‌بينيد که چه می‌گويند و چه می‌کنند، جای درنگ نيست. تمام مسايل غير از منافع ملی و امنيت ملی بايد به کناری نهاده شود و همپای ملت و رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در تقابل با بيگانگان و ضدانقلاب سنگر بگيريد.

رييس مجلس شورای اسلامی، با تاکيد بر اين مطلب مجال برای ساير بحث‌های سياسی وجود دارد، يادآور شد: ماموريت تاريخی و ملی همگان در اين دوره‌ی زمانی، همصدايی با ملت و رهبری معظم در مبارزه با استکبار و ضدانقلاب و ايجاد فضای همگرايی و آرامش جهت توسعه‌ی کشور می‌باشد که اميدواريم خداوند اين توفيق را به همه عطا فرمايد.

به گزارش ايسنا، نمايندگان در پايان سخنان لاريجانی با سر دادن شعار مرگ بر آمريکا، مرگ بر منافق و مرگ بر ضد ولايت‌فقيه، حمايت خود را از اين سخنان اعلام کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016