جمعه 25 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرلشگر صفوی: مهم ترين نياز امروز ما جلوگيری از تنش و تندروی است، ايلنا

* رهبری جلوی خيلی از تندروی‌هايی که قرار بود در اين مدت رخ دهد را گرفتند
* مقام معظم رهبری تاکيد داشته‌اند براحتی به افراد عناوينی همچون منافق و ضد ولايت فقيه نچسبانيد


ايلنا: مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکيد بر حفظ احترام مراجع و روحانيت گفت: مهمترين نياز امروز ما جلوگيری از تنش و تندروی است.
به گزارش ايلنا،سردار سرلشکر پاسدار "سيد يحيی صفوی" عصر ديروز طی سخنانی در گلستان شهدای اصفهان با بيان اينکه دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری يکی از بهترين انتخابات بعد از انقلاب بود که همه دنيا را در متحير کرد،اظهار داشت:ملت ما اميدوار بودند پس از انتخابات بخصوص پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در نماز جمعه که فصل الخطاب بود، آرامش به جامعه بازگردد و دولت مستقر شده مشغول خدمت به مردم شود، ليکن حوادث، ناامنی‌ها و اغتشاشات پس از انتخابات اين رويداد شيرين را به کام مردم تلخ کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود:بوجود آورندگان آشوب‌های پس از انتخابات سه گروه "قدرت طلبان"، "اهل نفاق و براندازی" و گروه سوم کسانی بودند که آگاهانه يا ناآگاهانه بازيچه قدرت طلبان و اهل نفاق قرار گرفتند.
صفوی با بيان اينکه قدرت طلبان در چارچوب قانون وارد ميدان رقابت شدند و تا مرحله برگزاری انتخابات پيش آمدند، تصريح کرد: آنان برای رسيدن به موضع رياست جمهوری و بيش از آن برنامه‌ريزی کرده بودند که با اعلام نتيجه انتخابات اقدام به قانون شکنی کردند و همين عمل آنان بستر ورود اهل نفاق و انجام حرکت های برانداز را فراهم کرد.
وی با اشاره به اينکه فضای پيش آمده بستر فعاليت توده‌ای‌ها تا گروهک منافقين را فراهم کرد و زمينه تخريب‌های وسيع شکل گرفت، افزود: در اين ايام شعار جمهوری ايرانی سرداده شد، عکس امام (ره) را پاره کردند و در روز عاشورا قرآن آتش زدند.
فرمانده سابق سپاه به دلايل همکاری و هماهنگی چشمگير قدرت‌های غربی بويژه آمريکا و رژيم اشغالگر قدس با اغتشاشگران اشاره کرد و گفت: اين دو حکومت استکباری ظرف چند سال اخير دو ضربه کاری از ملت ايران خورده‌اند.
وی ادامه داد: صهيونيست ها پس از ناکامی در نبرد با مردم لبنان و فلسطين از ملت ما کينه عميقی به دل گرفته اند.
سرلشکر صفوی تصريح کرد: طالبان در افغانستان و رژيم بعثی صدام درعراق به باور همه دو دشمن بزرگ نظام جمهوری اسلامی بودند که اين دو با هزينه و تلفات نيروهای آمريکايی نابود شدند، درحالی که نفع اصلی آن به ملت ايران رسيد و به وزن بالای سياسی و اثرگذاری ايران در منطقه و جهان به ميزان زيادی افزود.
وی خاطرنشان کرد آمريکايی‌ها که بشدت از قدرت يافتن ايران نگران بودند، قصد داشتند پس از عراق و افغانستان به سراغ کشور ما بيايند ولی با تدابير هوشمندانه مقام معظم رهبری، شورای عالی امنيت ملی، مسئولين کشور و همچنين دراثر توان دفاعی و بازدارندگی نيروهای مسلح اين تهديد برطرف شد.
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اينکه در سال‌های اخير به پيشرفت‌های چشمگير اقتصادی و فناوری نايل شديم، افزود: قدرت نظامی، سياسی و ثبات ايران بيش از گذشته در سالهای اخير افزايش يافته است.
وی با اشاره به گذشت هفت ماه از تاريخ برگزاری دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری گفت: دشمنان داخلی و خارجی سعی دارند ايران را بی‌ثبات نشان دهند، لذا در موتورسيکلت بمب می‌گذارند و يک دانشمند ايرانی را ترور می‌کنند.
صفوی با بيان اينکه اطمينان داشته باشيد سرويس‌های جاسوسی آمريکا و اسرائيل در اين قضيه دست داشته‌اند، تاکيد کرد: پس از راهپيمايی عظيم ملت ايران و صلابتی که به نمايش درآمد دشمن همه تلاش خود را می کند تا وضعيت کشور را بی‌ثبات نشان داده تا سرمايه‌گذاری نشود و پيشرفت و عدالت صورت نگيرد.
وی تصريح کرد: مهمترين نياز امروز ما ايجاد آرامش و جلوگيری از تنش و تندروی است و صحبت من صرف گروه های سياسی نيست بلکه از جوان‌ها چنين درخواست می‌کنم.
سرلشکر صفوی با اشاره به اينکه شنيديم که در مدت فتنه‌های اخير به خانواده بعضی از شهدا اهانت شد، گفت: وقتی آتش فتنه روشن می‌شود تر و خشک با هم می سوزند و تشخيص حق و باطل از يکديگر دشوار می شود، لذا نياز امروز ما آرامش، وحدت و انسجام است.
مشاورعالی مقام معظم رهبری اظهارداشت: دشمن می خواهد همانند سال های ۵۹ و ۶۰ بحث و اختلاف را به درون خانواده‌ها و ميان پدر، فرزند، زن، شوهر، و برادر بکشاند. در اين شرايط به بصيرت سياسی و فهم عميق از مسائل کشور همراه با وحدت در همه نقاط بويژه در شهرهای بزرگ نياز داريم.
وی با بيان اينکه وحدت محور می‌خواهد و محور آن بايد حول اسلام، قانون اساسی و ولايت فقيه شکل گيرد، ادامه داد: رهبری صبور، هوشمند، دورانديش ، رئوف و بسيار حليم داريم که جلوی خيلی از تندروی‌های زياد از حدی که قرار بود در اين مدت رخ دهد گرفتند.
وی گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکيد داشته‌اند براحتی به افراد عناوينی همچون منافق و ضد ولايت فقيه نچسبانيد.
دستيار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا يادآور شد: بنده ۱۰ سال فرمانده کل سپاه بودم و ازنزديک قاطعيت و قدرت تصميم‌گيری مقام معظم رهبری در برخورد با دشمنان را ديده‌ام.
وی با اشاره به اينکه بايد احترام مرجعيت و روحانيت را حفظ کرد و از آنان تبعيت نمود، گفت: شنديم بعضی جاها به آنان اهانت يا کم توجهی صورت گرفته که ضربه زدن به ولايت فقيه و مرجعيت دينی سبب تضعيف پايه‌های نظام خواهد شد.
سرلشکر صفوی در بخش ديگری از سخنانش اظهار داشت: نيروهای مسلح قدرت خود را از مردم می گيرند و لذا دشمن سعی دارد بين مردم و نيروهای مسلح اختلاف بيندازد. سپاه و بسيج فرزندان اين ملت هستند و بايد مراقب تندروی ها بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016